Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالکی گفت: زیر ساخت های مجامع تفریحی گردشگری آب ترش و چشمه معدنی شهرستانک خوسف فراهم و ثبت ملی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «فرخ مالکی» ظهر امروز(25 خرداد) در همایش دهیاران و شوراهای بخش جلگه ماژان، اظهار کرد: چشمه جوشان و آب ترش شهرستانک بعد از 22 سال احیا شده و در این محل مجتمع تفریحی گردشگری در حال احداث است که نیاز به زیرساخت های برق و جاده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دهیار روستای شهرستانک با بیان اینکه روستای شهرستانک 20 سال درگیر خشکسالی بود، گفت: هم اکنون آب ترش شهرستانک به عنوان آب درمانی معرفی شده و ساخت و سازها و اقدامات بومی را در جوار این چشمه انجام می دهیم و نیاز به امکانات زیادی داریم.

 

مالکی تصریح کرد: مسیر این مجتمع به طول 2.5 کیلومتر نیاز به آسفالت دارد چراکه راه دسترسی به این مجتمع در اثر سیل تخریب می شود.

 

وی از بازسازی 40 خانه قدیمی و گاز رسانی به این روستا خبر داد و گفت: آب ترش شهرستانک نیاز به زیرساخت های آب، برق و راه نیاز  دارد و باید ثبت ملی شود.

 

دهیار روستای شهرستانک با بیان اینکه دق اکبرآباد، گارجگان و آب ترش شهرستانک ظرفیت های گردشگری در حال احیا شهرستان خوسف است، گفت: باید اقدامات لازم برای جذب گردشگر در این شهرستان مهیا شود.

 

نبود اینترنت در روستای گیوشاد

«یوسفی»، دهیار روستای گیوشاد هم از نبود اینترنت در این روستا و مشکلات آموزش فضای مجازی این دانش آموزان گلایه کرد و گفت: تب برفکی تعداد زیادی دام را درگیر کرده است که دامپزشکی باید در این خصوص چاره اندیشی کند.

 

یوسفی با بیان کرد: مراتع چرای دام در روستای گیوشاد ممیزی نشده اند و راه های خاکی نیز باید تسطیح شوند.

 

وی گفت: 21 واحد زمین در روستای گیوشاد واگذار شده ولی 20 واحد دیگر هم متقاصی داریم؛ یک مرغداری در مجاورت روستا در فاصله ۶۵۰ متری منازل مسکونی در حال ساخت است که باید جابه جا شود چراکه جلوی پیشرفت روستا را گرفته و مشکلات بهداشتی را ایجاد می کند.

 

روستای ۷۰۰ ساله گارجگان ثبت ملی شود

«محمودی» عضو شورای روستای گل هم در این همایش اظهار کرد: بخش ماژان دارای روستاهای کهن زیادی است.

 

«نخعی» دهیار روستای گارجگان هم در این جلسه اظهار کرد: مسئولان وعده و وعید الکی ندهند چراکه قرار شد واگذاری زمین های مسکونی انجام شود ولی با گذر پنج ما هیچ اقدامی نشده است.

 

وی ادامه داد: به مجتمع دامداری گارجگان و مرکز دامپزشکی باید رسیدگی کند.

 

دهیار روستای گارجگان  تصریح کرد: روستای گارجگان قدمت 700 ‪ ساله دارد که باید بازسازی و احیای خانه ها انجام شود تا تخریب بیشتری صورت نگیرد؛ این منطقه قابلیت گردشگری دارد و باید به ثبت ملی برسد.

 

«عکاسان» دهیار روستای قصبه هم افزود: با توجه به بعد مسافتی زیاد تا شهر خوسف، برای شکایت در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز دهیاران نمی توانند حضوری به دادگاه ها مراجعه و شاکی شوند.

 

وی بیان کرد: 35 قطعه زمین در قصبه واگذار شده است که نیمی ساخته شده است و باید مابقی آن انجام شود.

 

دهیار روستای قصبه گفت: در قصبه گاز رسانی انجام شده ولی آب، جاده و قنات د روستای زادنبه و زنوک هنوز مشکل داریم.

 

در این همایش آسفالت جاده گل به ماژان، تامین سهمیه آب شرب جلگه ماژان، افت ولتاژ برق، زیرساخت های اینترنتی و مخابراتی، واگذاری تلفن خانگی، تقویت حوزه گردشگری داخلی و خارجی از مشکلاتی بود که دهیاران بیان کردند.

 

همچنین رسیدگی به وضعیت راه های روستایی تخریب شده بر اثر گاز رسانی از دیگر مطالبات روستاهای بخش ماژان خوسف بود که بر آن تاکید شد.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش دهیاران شوراها و دهیاران شهرستان خوسف خراسان جنوبي بیرجند دهیار روستای ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

علیرضا قاسمی  گفت:سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و توفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد به طوریکه ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای یه طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.
وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از خط آسیب‌دیده مجتمع ۲۸ روستایی بندینی، روند ارائه خدمات آبرسانی سیار به روستا‌های سیل زده را نیز بررسی و کنترل کرد.
وی همچنین در جمع اهالی روستای چراغ‌آباد از اصلاح اضطراری خط انتقال آب روستا‌های درگیر سیل به منظور رساندن آب به اهالی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به جاری بودن سیلاب امکان اصلاح خط انتقال آب وجود ندارد به همین منظور اجرای خط اضطراری برای اتصال فوری آب روستا‌ها در دستور کار آبفا قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند