Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن زنگنه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حوزه تهدید هم شده‌ایم اما رفع مشکلات زعفرانکاران با جدیت در دستور کار است و این مهم تا دستیابی به اهداف همچنان ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: بخش عمده مشکلات کشور، فساد و رانت‌خواری است و موضوع اصلی کشور اجرایی و عملیاتی کردن قوانین است و نمایندگان مردم در خانه ملت اگر به نقش نظارتی خود به شکل مطلوب عمل کنند سایر مشکلات حل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در مورد محصول زعفران باید کارهای اساسی و بنیادی زیادی صورت گیرد گفت: ابتدا در زمینه کاشت، داشت و برداشت این محصول باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا زعفران تولید شده به استانداردهای روز دنیا نزدیک شود که متولی این امر نیز جهاد کشاورزی است.

محسن زنگنه گفت: موضوع دیگری که باید درباره زعفران به آن توجه شود قیمت‌گذاری و مدیریت توزیع، صادرات و فروش این محصول است که در این باره جلسات زیادی با تولیدکنندگان، صادرکنندگان عمده و همچنین شورای ملی زعفران و اتحادیه صادرکنندگان برگزار شد.

وی ادامه داد: آنچه مجلس یازدهم در مورد زعفران باید انجام دهد بازنگری در قوانین مربوط به صادرات این محصول و هدفمندکردن آنهاست زیرا صادرات بی برنامه و بدون استاندارد در مقابل سودآوری بالای این محصول باعث شده که هر چند بیش‌از ۹۰ درصد زعفران دنیا توسط ایران و به ویژه خراسان رضوی تولید می‌شود اما از لحاظ قیمتی و ارزش افزوده‌ای که وارد کشور می‌شود قابل اعتنا نیست.  

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دیگری که برای زعفران انجام شده راه اندازی بورس این  محصول است به طوری که وارد کردن کالاها در بورس بدون فراهم کردن مقدمات و تمهیدات اولیه آن ممکن است به جای این که دارای منافع و مزایایی باشد به یک تهدید و چالش تبدیل شود چنان که در حال حاضر شاهد هستیم که بورس نمی‌تواند از قیمت واقعی زعفران دفاع کند.

زنگنه در ارتباط با خرید تضمینی و حمایتی زعفران نیز افزود: اگرچه این نوع خرید در همه جای دنیا مرسوم است اما متاسفانه این موضوع در کشور ما با تدبیر لازم صورت نگرفت و قبل از این که اقدام به خرید صورت گیرد تعاون روستایی نتوانست از میزان عرضه زعفران پیش بینی درستی کند و منابع لازم نیز تامین نشد.

وی اضافه کرد: این موضوع باعث شد مطالبات زعفرانکاران با تاخیر پرداخت شود به طوری که بیشتر کشاورزانی که خرده مالک هستند زعفران خود را به تعاونی روستایی عرضه کردند که این موضوع باعث شد با توجه به گذشت چند ماه از اجرای طرح خرید، هنوز مطالبات زعفرانکاران به طور کامل پرداخت و تسویه نشده باشد.

خرید حمایتی زعفران توسط مراکز تعاون روستایی خراسان رضوی که از هشتم آبان پارسال آغاز شده بود تا ۳۰ آذر ماه ادامه یافت و در قالب اجرای این طرح، زعفران به چهار صورت پوشال معمولی، پوشال مرغوب، شبه نگین و نگین به ترتیب به قیمت کیلویی ۸۲ میلیون، ۹۰ میلیون، ۹۵ میلیون و ۱۰۵ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شد.

از مجموع ۹۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت زعفران در خراسان رضوی، هشت هزار و ۷۶۵ هکتار به تربت‌حیدریه اختصاص دارد و میانگین تولید زعفران در این شهرستان چهار کیلوگرم در هر هکتار و در مجموع میزان تولید آن سالانه حدود ۳۶ تن است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها تربت حیدریه مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی اتحادیه زعفران و خشکبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت حیدریه مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی تربت حیدریه مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش

نماینده تهران با اشاره به مصوبات مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: براساس این مصوبات، سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفتگی بازار جلوگیری کنیم.

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

خضریان در همین راستا ادامه داد: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای 30 درصد تعیین می‌شود. ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود؛ همچنین ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای مصوبات مجلس است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • خرید مدافع در سپاهان جزیی از تیم‌بستن نیست/ آن‌ها به هیچ توپی نه نمی‌گویند!
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ