Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:48:54 GMT

بیش از نیم تُن کیلوگرم گوشت فاسد در تکاب امحا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۳۸۷۲

بیش از نیم تُن کیلوگرم گوشت فاسد در تکاب امحا شد

احمد بهرامی روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گوشت فاسد در بازرسی از ۱۶۰ واحد صنفی و عرضه‌کننده مواد پروتئینی جمع‌آوری و با ضبط و معدوم‌سازی از چرخه فروش در بازار این شهر خارج‌ شد.

وی بیان کرد: در بازرسی‌های انجام‌شده توسط اکیپ نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی تکاب، ۱۵ واحد صنفی و فروشگاه متخلف عرضه‌کننده گوشت بهداشتی جریمه و برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی تکاب اظهار داشت: شبکه دامپزشکی به عنوان مرجع تامین سلامت و امنیت مواد غذایی با منشا دامی با هرگونه تخلف در عرضه و فروش به ویژه گوشت و فرآورده‌های پروتیینی به‌طور جدی برخورد می‌کند و در این راستا نظارت و بازرسی از قصابی‌ها و مراکز عرضه گوشت در این شهرستان توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی افزایش یافته است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است و روزانه بیش از ۱۴ تُن انواع گوشت و فرآورده پروتیینی در این شهرستان مصرف می‌شود.

این شهرستان دارای سه‌هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در مناطق شهری و روستایی است که ۶۰ واحد از آنها قصابی و مراکز عرضه گوشت و مرغ هستند.

تکاب همچنین با داشتن ۲۲۰هزار راس دام سبک و سنگین یکی از مهم‌ترین مناطق مستعد تولید گوشت قرمز در منطقه به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها تکاب اصناف گوشت مرغ سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب اصناف گوشت مرغ سازمان دامپزشکی کشور تکاب اصناف گوشت مرغ سازمان دامپزشکی کشور شبکه دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، حامد گنجعلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.
وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.
رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی مهروموم و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است .

دیگر خبرها

  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان