Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی زمانپور، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری، دوشنبه ۲۶ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: در این مدت دو مورد آتش‌سوزی در زمین‌های شهرستان‌های سامان و اردل رخ داد. در آتش‌سوزی سامان هفت هکتار از باغ‌های قدیم این شهرستان سوخت. این آتش‌سوزی با اقدام به‌موقع اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کنترل و مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زمانپور افزود: در صورت ورود دیرهنگام نیروهای امدادی، مردمی و بسیجی برای مهار این آتش‌سوزی، افزون‌بر ۱۰۰ هکتار از طرح‌های توسعه باغات سامان طعمه حریق می‌شد.  

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه دوتو رحیم‌آباد مشایخ شهرستان کیار نیز اتفاق افتاد، این طرح مرتعداری پوشش گیاهی بسیار زیادی دارد.

وی گفت: این آتش‌سوزی در همان ساعات اولیه با حضور اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و نیروهای امدادی و مردمی شهرستان‌های اردل و کیار کنترل و مهار شد. در این حادثه پنج هکتار از مراتع منطقه در آتش سوخت.  

زمانپور افزود: سهل‌انگاری و کوتاهی در کنترل و مهار این آتش‌سوزی باعث خسارت در بیش از یک‌هزار هکتار مرتع می‌شد.  

شهرستان سامان رتبه نخست تولید بادام در ایران را دارد و بیشترین بادام تولید رقم مامایی این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.  

کد خبر 521807 برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری حوادث - آتش سوزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان چهار محال و بختیاری حوادث آتش سوزی آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند