Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@14:58:50 GMT

خوراکی‌های ضروری در رژیم غذایی زنان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۷۰۳۵

خوراکی‌های ضروری در رژیم غذایی زنان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همچنین در انتخاب نوع مواد غذایی مصرفی برای زنان و مردان باید تفاوت‌هایی در نظر گرفت چرا که مردان نسبت به زنان از توده عضلانی بیشتری برخوردارند و میزان سوخت و ساز بدن آنان در مقایسه با زنان بالاتر است. از طرفی دیگر زنان در سال‌های مختلف زندگی خود شرایط جسمی متفاوتی را تجربه می‌کنند که لازم است آنان مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت "مدیکال دیلی" در مطلبی تازه به برخی از مواد غذایی اشاره کرده که لازم است در رژیم غذایی زنان گنجانده شوند:

ماهی چرب: برای زنان مصرف ماهی‌های چرب از قبیل سالمون یا ساردین حداقل یکبار در هفته اهمیت دارد چرا که این نوع ماده غذایی سرشار از آهن و امگا-۳ است و به بدن کمک می‌کند تا در برابر مشکلات جسمی متعدد مقاومت داشته باشد. علاوه بر این، امگا-۳ در پیشگیری از افسردگی، فشار خون بالا، درد مفاصل و حتی مشکلات قلبی کمک کننده است.

شیر و ماست: یکی از نگرانی‌های اصلی در حوزه سلامت زنان کمبود کلسیم است. بنابراین زنان نباید شیر و ماست را از رژیم غذایی خود حذف کنند چرا که این دو ماده غذاییِ سرشار از کلسیم به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کنند. همچنین ماست برای سلامت روده و هضم صحیح مواد غذایی مفید است. این ماده غذایی در عین حال حاوی میزان قابل قبولی از پتاسیم و منیزیم است که در تنظیم فشار خون و حتی پیشگیری از افزایش قند خون تاثیرگذار است.

لوبیا سیاه: این نوع از حبوبات سرشار از ترکیب‌هایی است که به پیشگیری از سرطان و دیگر انواع بیماری‌ها کمک می‌کند و همچنین از آنجاییکه لوبیا در تنظیم هورمون‌ها نقش دارد، وجود آن در رژیم غذایی زنان ضروری است. همچنین لوبیا سیاه منبع خوبی از پروتئین و فیبر به حساب می‌آید.

تخم کتان: تخم کتان منبع خوبی از امگا-۳ است. مصرف مرتب تخم کتان به تنظیم دوره قاعدگی و تسکین عوارض آن کمک می‌کند.  

گوجه فرنگی: این ماده خوراکی سرشار از لیکوپن است که می‌تواند به پیشگیری از سرطان پستان در زنان کمک کند. همچنین وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این خوراکی از استرس اکسیداتیو پیشگیری کرده و باعث می‌شود فرد جوان‌تر به نظر آید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رژیم غذایی مواد غذایی سلامت زنان مواد معدنی رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند


 به گزارش تابناک، فرطب نوشت: رژیم تخم مرغ به عنوان یک راهکار مؤثر برای کاهش وزن شناخته شده و تخم مرغ را به عنوان عنصر اصلی خود قرار داده است. این رژیم غذایی که یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین روش‌ها در میان انواع رژیم‌های غذایی به شمار می‌رود، می‌تواند تمام مشکلات مربوط به وزن شما را به طور مؤثری حل کند. در این مقاله به معرفی و بررسی دقیق رژیم تخم مرغ می‌پردازیم و نشان می‌دهیم چگونه می‌توانید با استفاده از این روش، در مدت کوتاهی مانند 3 روز، نتایج قابل توجهی در کاهش وزن خود مشاهده کنید. همراه ما باشید تا با جزئیات این رژیم آشنا شوید و آن را به بخشی از سبک زندگی خود تبدیل کنید.

مزایای رژیم غذایی تخم مرغ
رژیم غذایی تخم مرغ به عنوان یک راهکار ساده و آسان برای کاهش وزن شناخته می‌شود. این رژیم با استفاده از تخم مرغ، که طعم دلپذیری دارد و اغلب مورد پسند است، تجربه‌ای لذت‌بخش از رژیم غذایی را فراهم می‌کند. تخم مرغ که سریع آماده می‌شود، منبع غنی از پروتئین است و به حفظ سیری طولانی مدت و افزایش متابولیسم کمک می‌کند، از این رو فرایند چربی‌سوزی را تقویت می‌نماید.

در این رژیم لاغری سه روزه با تخم مرغ، شما می‌توانید به سرعت وزن کم کنید. استفاده از تخم مرغ آب پز در وعده‌های غذایی اصلی به همراه سبزیجات و پروتئین‌های سالم دیگر، تضمین کننده یک رژیم غذایی متعادل و مؤثر است. این رژیم به شما کمک می‌کند که در مدت زمان کوتاهی تغییرات قابل توجهی در وزن خود احساس کنید.

برنامه روزانه رژیم لاغری با تخم مرغ
روز اول: صبحانه شامل دو عدد تخم مرغ آب پز و دو گوجه فرنگی است. برای ناهار، سفیده تخم مرغ و ماهی پخته را به همراه چای سبز بدون قند میل کنید. در میان وعده، یک سیب بخورید و شام شما شامل هویج بخارپز، کلم بروکلی، گل کلم، لوبیا سبز و نخود فرنگی خواهد بود.

روز دوم: صبحانه از دو عدد تخم مرغ آب پز و یک موز تشکیل شده است. ناهار شامل سفیده تخم مرغ آب پز و مرغ آب پز است. شام نان سوخاری با تخم مرغ و پنیر لور به همراه شیر کم چرب است.

روز سوم: صبحانه متشکل از تخم مرغ آب پز و آب گوجه فرنگی است. برای ناهار سفیده تخم مرغ و گوشت قرمز پخته میل کنید. شام شما شامل دو عدد سیب زمینی پخته و کاهو است.

این برنامه‌ها را به راحتی می‌توان با محصولاتی که در دسترس خانواده شماست اجرا کرد و از نتایج آن لذت برد.

جمع بندی
رژیم غذایی تخم مرغ یکی از روش‌های سریع و موثر برای کاهش وزن است که با استفاده از تخم مرغ، عنصر اصلی و پرطرفدار، سرشار از پروتئین و سهل‌الوصول است. این رژیم نه تنها سیری طولانی مدت را فراهم می‌کند، بلکه فرایند چربی‌سوزی را نیز تقویت می‌بخشد. در این مقاله، به بررسی دقیق برنامه سه روزه رژیم تخم مرغ پرداختیم که نتایج سریع و مؤثری را برای کاهش وزن وعده می‌دهد.

دیگر خبرها

  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد