Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@10:03:44 GMT

موقوفات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری احیا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۱۵۶

موقوفات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری احیا شد

شهرکرد_مدیرکل اوقاف از احیاء موقوفات کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: موقوفات کشاورزی و زراعی ظرفیت و پتانسیل عظیمی است که با احیاء آنها می‌توان قدم بسیار ارزشمندی را در خدمت به کشاورزان و توسعه استان برداریم .

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، دوشنبه ۲۶ خرداد ماه، در نشست مشترک اوقاف و سازمان جهاد کشاورزی استان، ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی: اظهار داشت: به منظور دستیابی به جهش تولید می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری در موقوفات کشاورزی در استان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری از لحاظ سرمایه آب در جایگاه مطلوبی قرار دارد، کار احیاء زمین‌های مزروعی را آسان‌تر کرده، چرا که این موضوع بیشتر به نفع مردم استان و باعث رونق کسب و کار است که جهاد کشاورزی سهم بسیار مهمی در این امر می‌تواند داشته باشد.

مدیرکل اوقاف با اشاره به اینکه ۶۰  درصد از رقبات استان دارای کاربری کشاورزی هستند، گفت: در حال حاضر بسیاری از اراضی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کلیه شهرستان‌ها شناسایی شده است، که در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی و جهش تولید و همچنین حمایت از اقشار ضعیف در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان، اخیرا بخشی از این مزارع در جوار آستان مقدس امامزاده حمزه علی بلداجی احیا و به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار گردیده است.

امیری در ادامه ضمن تشکر از جهاد کشاورزی که آمادگی خود را جهت توسعه و آبادانی بیشتر موقوفات و زمین‌های زراعی اعلام کرد و بیان داشت: تعامل و مشارکت بیشتر جهاد کشاورزی با اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان می‌تواند به گسترش احیا موقوفات کشاورزی استان سرعت بخشد.

وی خاطرنشان کرد: اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری موقوفات کشاورزی وقف موقوفات کشاورزی جهاد کشاورزی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار

حسین برزگر مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴ طرح آبرسانی در بخش ناغان با بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح شد، گفت: طرح آبرسانی ۳۶۰ هکتاری روستای گل سفید به صورت نمادین افتتاح شد.

وی افزود: اصلاح حوضچه‌های روستای رحیم آباد، طرح آبرسانی آبشار علیا و سرتنگ محمودی از دیگر طرح‌های آبرسانی کشاورزی در بخش ناغان است.

بیشتر بخوانید

اجرای ۱۵ طرح کلان سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

برزگر اضافه کرد: بهره برداری از طرح گازرسانی روستای کهن دژ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان وآبرسانی به این روستا با بیش از یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش ناغان بهره برداری شد.

وی ادامه داد: همچنین کلنگ احداث مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در گهرو به زمین زده شد.

تسریع در تکمیل تونل زره، تهیه طرح هادی روستا‌های بخش ناغان و طرح تفصیلی شهر ناغان، تکمیل چهارخطه شلمزار از جمله مصوبات نشست شورای اداری بخش ناغان بود.

همچنین با حضور مدیران ۲۰ دستگاه اجرایی در سفر استاندار میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مردم بخش ناغان نیز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو