Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سالانه در شهرستان نهاوند بیش از ۳ هزارتن آلبالو و گیلاس تولیدمی‌شود که بیشترین سود حاصله از آن به جیب دلال و واسطه‌ها می‌رود و آنچه که برای باغداران می‌ماند رنج و زحمت همیشگی است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، شرایط آب و هوایی معتدل کوهستانی و خاک مرغوب، چشمه ساران فراوان و سراب‌های پر آب  سبب شده شهرستان نهاوند خاکی حاصلخیز داشته باشد به گونه ای که هم اکنون 12 هزار هکتار از اراضی این شهرستان تحت کشت انواع محصولات قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ظرفیت سبب شده  سالانه بیش از145 هزار تن انواع محصولات و میوه‌های باغی بهاره، تابستانه و پاییزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود هرچند نبود صنایع تبدیلی مناسب و وجود دلال و واسطه‌ها، فضای فعالیت در این عرصه را به سمت سوق داده که کمترین سود عاید باغداران و کشاورزان نهاوندی شود.

مهندس کریم حاج بابا علی مدیر اداره جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به تولید  سالانه نزدیک به 6 هزارتن آلبالو، گیلاس و زردآلو در نهاوند اظهار داشت: سالانه تولیدآلبالو، گیلاس و زردآلو پیش‌رس نهاوند که  رتبه نخست تولید این محصولات را در سطح استان همدان در اختیار دارد بیش از 6هزار تن است ولی امسال به دلیل سرمازدگی بهاره تولید این محصول به 3 هزارتن کاهش یافته و به این دلیل قیمت آن گران تر شده است.

کشاورزی اصفهان زیرسایه مشکلات تامین آب و افزایش قیمت ادوات و نهاده‌های کشاورزیارائه کمک تسهیلاتی برای خرید قراردادی در بخش کشاورزیاز گوشه و کنار آذربایجان شرقی| گشت‌زنی بالگرد هلال احمر در جنگل‌های ارسباران‌‌ / سهم صادرات کالاهای کشاورزی

وی با بیان اینکه کار برداشت  آلبالو، گیلاس و زردآلوی پیش‌رس از 600 هکتار از باغ‌های نهاوند آغاز و روانه بازار مصرف داخل شهرستان و استان‌های همجوار شده است افزود: سطح زمین‌های زیر کشت باغ‌های آلبالو در نهاوند 180 هکتار است که از این میزان160 هکتار بارور و 20 هکتار غیربارور است.

حاج بابا علی با اعلام اینکه از هر هکتار به‌ طور متوسط 7 تن محصول و درمجموع تا پایان فصل هزار و 120 تن آلبالو از باغ‌های نهاوند برداشت می‌شود، افزود: 80 هکتار از باغ‌های نهاوند زیر کشت گیلاس است که 65 هکتار آن بارور و 15  هکتار آن غیربارور است که به‌طور متوسط از هر هکتار 8  تن گیلاس و در مجموع 520 تن برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه بیشترین سود محصولات باغی به جیب دلال و واسطه‌ها می‌رود که سبب میشود زحمت کار برای تولید کننده و باغدارباشد و از طرفی هم مصرف کننده با گرانی قیمت انواع میوه روبه‌رو شود اظهار داشت: در چند سال اخیر برنامه ریزی‌های خوبی انجام شد و چند سردخانه و  کارخانه تولید آب میوه،کمپوت و خشک کردن میوه در نهاوند راه اندازی و یا در حال احداث است.

انتهای پیام/741/ش

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واسطه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

به گزارش صدای ایران از ایسنا، فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازار‌های رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

تقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشد‌هایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.



با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است. قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته، اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحد‌ها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود، اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده ولی هنوز تثبیت نشده است.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!