Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه استریتس تایمز ، منابع آگاه سیاسی گفتند محی الدین یاسین در جلسه شورای عالی حزب "پریکاتان ناسیونال" (ائتلاف ملی)  در روز چهارم ژوئن (۱۵ خرداد)‌ قصد خود را برای انتخابات زودهنگام بطور مشخص اعلام کرده و در روزهای بعد از آن نیز این مساله در جلسات دیگر پیگیری کرده است.

پریکاتان ناسینونال ائتلافی  از سه حزب محافظه کار و ناسیونالیستی حاکم  شامل باریسان ناسیونال ، حزب بومی تباران متحد مالزی و حزب اسلامی مالزی است که در 23 فوریه سال جاری میلادی در بحبوحه اختلافات میان محی الدین یاسین و ماهاتیر محمد ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله پس از آن مطرح شد که این  سه حزب نماینده اکثریت "مالایی – مسلمان‌ها" در ائتلاف دولتی او در هفته گذشته برای برقراری یک پیمان انتخاباتی حرکت کردند.

 تنش های سیاسی در مالزی پس از استعفای ناگهانی ماهاتیر محمد و منصوب شدن محی الدین یاسین به عنوان نخست وزیر مالزی در اواخر سال گذشته همچنان ساختار قدرت در این کشور جنوب شرق آسیا را تحت تاثیر قرار می دهد.

انور ابراهیم و ماهاتیر محمد پس از انتخاب محی الدین یاسین به عنوان نخست وزیر جدید مالزی این انتصاب را زیر سوال برده و خواستار احیای قدرت توسط ائتلاف پاکاتان هاراپان هستند که در انتخابات سراسری این کشور موفق به کنار زدن نجیب رزاق از قدرت شده بود.

مخالفان محی الدین وی را متهم می کنند که قدرت را  از صندوق رای کسب نکرده و حائز اکثریت آرا نیز در پارلمان این کشور نیست.

پادشاه مالزی‌ ، یاسین سیاستمدار کهنه کار و ۷۲ ساله را  یک هفته پس از استعفای غیرمنتظره ماهاتیر محمد در اول مارس سال جاری میلادی به سمت هشتمین نخست وزیر این کشور جنوب شرق آسیا منصوب کرد.  وی یکی از اعضای مجلس سفلی مالزی از منطقه پاگوه و بخشی از ائتلاف سیاسی باریسان ناسیونال است.

ماهاتیر محمد ۹۴ ساله که طی چند دهه گذشته اداره امور را در مالزی بر عهده داشته است، پس از استعفا جای خود را به متحد سابق خود، یعنی محی الدین یاسین  داد. ماهاتیر از ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ میلادی نخست وزیر مالزی بود و رکورد طولانی ترین دوره نخست وزیری این کشور را در اختیار دارد. اما استعفای ناگهانی وی سبب شد تا دومین دوره صدارتش ، به ۲ سال هم نرسد. 

وی که به همراه حزب تحت ائتلاف پاکاتان هاراپان قدرت را در مالزی  در انتخابات سراسری ۲۰۱۸ به دست گرفته بود، در مورد کناره گیری اش از قدرت گفت : در پی اختلافات درون این ائتلاف در ماه فوریه مجبور به استعفا شد.

برچسب‌ها مالزی محی الدین یاسین انتخابات زودهنگام کوالالامپور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مالزی محی الدین یاسین انتخابات زودهنگام کوالالامپور مالزی محی الدین یاسین انتخابات زودهنگام کوالالامپور محی الدین یاسین ماهاتیر محمد نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار « اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در حال حاضر اولویت نخست من در شورا توجه به مسائل مدیریت شهری و تلاش برای رفع مشکلات زیست‌محیطی شهر است.

وی با بیان اینکه به عنوان منتخبان مردم در شورا و خادمان آن‌ها در مدیریت شهری باید پاسخگوی مشکلات شهروندان باشیم، افزود: بی‌شک جاری بودن آب در زاینده‌رود تأثیر بسزایی در طراوت هوای شهر اصفهان دارد، بنابراین از هیچ تلاشی برای جریان دائمی آب در این رود فروگذار نیستیم.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار «اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

شریعتی گفت: با توجه فرصت باقی مانده از زمان فعالیت مدیریت شهری ششم، دغدغه ما جمع‌بندی پروژه‌های شاخص در شهر اصفهان است که باید روند تکمیل آن‌ها تسریع شود؛ اولین موضوع در مورد اتمام فاز نخست خط دو متروی اصفهان است تا هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به مسائل زیست‌محیطی از جمله حفظ نگهداری فضای سبز شهر اصفهان، همچنین پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا از دیگر اولویت‌های من در شورای اسلامی شهر است.

کد خبر 747942

دیگر خبرها

  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم