Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@03:01:24 GMT

واکنش وزارت بهداشت به آگهی‌های «فروش عضو»

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۱۸۹۷

واکنش وزارت بهداشت به آگهی‌های «فروش عضو»

به گزارش افکارنیوز،

مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در خصوص آگهی‌های فروش اعضای بدن در سطح شهر تهران گفت: چنین چیزی عملاً ممکن نیست و افراد شیاد برای کلاهبرداری از مردم از این طریق  اقدام می‌کنند که امیدواریم نیروی انتظامی با ورود به موضوع و جلوگیری از این کارهای خلاف بتوانند مسائل را ساماندهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی-وی با بیان اینکه نظام مندی موضوع به اینگونه است که تمام ۳۱ مرکز پیوند کلیه در کشور، تحت نظارت وزارت بهداشت هستند افزود: از طرف دیگر برای کسانی که قصد اهدا و یا پیوند کلیه را داشته باشند، مرکز مدیریت پیوند در وزارت بهداشت باید مجوز صادر کند و همه اقدامات پیوند تحت نظارت حراست وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها انجام می‌شود، بنابراین روش دیگری برای انجام این عملیات وجود ندارد و کسانی که از راه‌های دیگر اقدام می‌کنند یقیناً قصد کلاهبرداری دارند چون بر این موضوع نظارت کامل انجام می‌شود.

شادنوش با توجه به افزایش ناباروری در کشور، در خصوص راه‌های حل این مشکل بیان کرد: ما در ۸۸ مرکز ناباروری در سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهیم، همه خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود کاملاً رایگان است. اگر در مرحله‌ای نیاز به دارو باشد مراجعه کننده فقط هزینه آن را  پرداخت خواهد کرد که آن هم اگر دارو در کشور خودمان تولید شود تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: برای افرادی که محروم محسوب می‌شوند و در طبقه پایین جامعه قرار می‌گیرند با رایزنی با ستاد برکت در تلاش هستیم که هزینه داروهایشان را نیز پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به بیمارانی دچار cf  هستند و با کمبود دارو مواجه‌اند گفت: نگرانی این بیمار احتمالاً برای داروهای تولید در خارج از کشور است چون تمام داروهای داخلی در سراسر کشور موجود است و چند داروی خاص که برخی افراد حتماً باید مصرف کنند هم با تمهیدات انجام شده در حال واردات است ولی تحت پوشش بیمه نیست.

شادنوش در ادامه در خصوص ناسازگاری داروهای ایرانی با بدن برخی بیماران گفت:این موارد بسیار نادر است و اگر وجود داشته باشد با تاییدیه پزشک معتبر و معرفی آن‌ها، تسهیلاتی انجام خواهد گرفت و با تولید با کیفیت داروها توسط دانشمندان کشورمان معمولاً چنین اتفاقی بسیار کم پیش می آید.

وی در پایان اشاره کرد: در جلسه‌ای که ما دیروز در وزارت بهداشت با وزیر بهداشت داشتیم، اطمینان خاطر داده شد که مواد اولیه داروها وارد شده و در انبارهای ما ذخیره است یا در حال وارد شدن به کشور است و این موضوع نگرانی‌ها را کاهش خواهد داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت ناباروری کمبود دارو شهر تهران نیروی انتظامی وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی؛ عملیات روانی است

وزیر کشور در واکنش به گزارش ادعایی منتشر شده درباره مرگ «نیکا شاکرمی» یادآورشد که دشمن و رسانه‌های آن‌ها به گزارش‌های دروغ و دور از واقع متوسل شده‌اند تا عملیات روانی انجام دهند.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور در واکنش به گزارش ادعایی منتشر شده درباره مرگ «نیکا شاکرمی» یادآورشد که دشمن و رسانه‌های آن‌ها به گزارش‌های دروغ و دور از واقع متوسل شده‌اند تا عملیات روانی انجام دهند.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران درخصوص اجرای طرح انسداد مرز در شرق کشور، بیان کرد: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود که با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

وی درخصوص تقسیم استان تهران به تهران شرقی و غربی نیز عنوان کرد: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیازهای هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران در دست بررسی است.

وحیدی همچنین با بیان اینکه انتخابات مرحله دوم در ۲۲ حوزه و ۱۱ هزار شعبه برگزار خواهد شد، اظهارکرد: از همه مردم دعوت می‌کنیم که در این انتخابات شرکت کنند. مرحله دوم مثل مرحله اول مهم است. همه گروه‌ها و سلایق و جریان‌ها به میدان بیایند و مردم را به حضور تشویق کنند.

وزیر کشور درباره مطرح شدن پرونده نیکا شاکرمی در رسانه‌های بیگانه، گفت: الان دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حال حمایت از مردم فلسطین هستند. می‌خواهند توجهات را از این اعتراضات دور کنند. از سویی می‌خواهند عملیات وعده صادق را مخدوش کنند. آن‌ها آمدند و یک سوژه بسیار مضحک که همه ابعاد آن روشن است را مطرح کردند که پاسخ آن هم داده شد و مشخص شد؛ دشمن و رسانه‌های آن‌ها به گزارش‌های دروغ و دور از واقع متوسل شده‌اند تا عملیات روانی انجام دهند.

دیگر خبرها

  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ «نیکا شاکرمی»
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • واکنش وزیر کشور به گزارشات مربوط به نیکا شاکرمی
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی؛ عملیات روانی است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس