Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر حفظ ارزش‌های ایثار در جامعه دینی، گفت: هنرمندان در تبیین اندیشه‌های سردار سلیمانیی نقش آفرین باشند. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی امروز در آئین اختتامیه جشنواره خاتم سلیمان اظهار داشت: شهادت هنر، مردان خدا بوده و خوشا به حال آنانی که در راه دین وقرآن مقام شهادت را برگزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از عوامل تولید کلیپ هنری نگین خاتم، افزود: از تمام عواملی که تلاش می‌کنند با کار و هنر  خود در حوزه فرهنگ و هنر تاثیرگذار باشند تقدیر می‌شود و امیدواریم این فعالیت‌ها  کیفیت و کمیت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.

محمدی بیان کرد: مؤمنان  یا دوستداران شهادت ، عاشق شهادت و بیقرار شهادت هستند که حاج قاسم  سلیمانی بیقرار شهادت بودند. باید بگوییم ونشان دهیم سردار سلیمانی با چه امکاناتی و در مقابل چه جریاناتی ایفای نقش می‌کرد و با چه آدم‌های نانجیبی با چندین دولت و کشور مقابله کرد که این خود یک جنگ جهانی بود.

امام جمعه ساری ادامه داد: بسیاری از حوادث تحلیل سیاسی، اجتماعی و یا اقتصادی دارند  اما برخی حرکت‌ها و اقدامات بار هنری زیادی دارند در نتیجه امروز باید جریان سردار سلیمانی را تحلیل هنری کنیم.

کرمان| سردار سلیمانی با فرهنگ و منش پهلوانانه تاریخ‌ساز شدترامپ ادعاهای خود درباره ترور سردار سلیمانی را تکرار کردانتشار فراخوان بین‌المللی برای طراحی تندیس سردار سلیمانی

وی افزود: حرکتی که سردار سلیمانی انجام دادند بار هنری فراوانی دارد و با زبان هنر نیاز به بازخوانی دارد و در این میان نقش هنرمندان پررنگ تر می‌شود. از این رو  باید بگوییم و نشان دهیم این سردار اسلام چگونه ائتلاف‌هایی را زیر یک بیرق جمع و یکپارچه کردند.

امام جمعه ساری گفت: حاج قاسم توانست با توان و بینش جنگی خود در منطقه و جهان  سیاست دشمنان را نقش برآب کند و کلمه الله را برتری بخشید.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: انتظار داریم در شرایطی که دشمنان ما با هر ابزاری تلاش دارند به اسلام ضربه بزنند، هنرمندان ما با تمام توان به تحلیل هنری حرکت جهادی سردارسلیمانی و شهدای انقلاب بپردازند.

ترویج فرهنگ ایثار و رشادت سردار سلیمانی در جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز گفت: امنیت امروز جامعه را مدیون خون شهدا هستیم  و آنانی که با نثار جون خود از تمام تعلقات دینی گذشتند  و امروز همه ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

عباس زارع افزود: بعد از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فعالیت خود در فرهنگسازی ایثار و شهادت  گام برداشت و دراین راستا هنرمندان فعال پای کار آمدند.

وی تصریح کرد: جشنواره  فرهنگی و هنری خاتم سلیمان برای نخستین بار درزمینه مونشن گرافی، تایپو گرافی طراحی پوستر برگزار شد تا گامی در جهت شناساندن فرهنگ ایثار و مقاومت و در نتیجه شهادت حاج قاسم سلیمانی بردارد.

زارع افزود: فعالان حوزه فرهنگی نسبت به خاتم سلیمان اقدام کرده و فراخوان داده شد و بازتاب خوبی در استان و کشور داشت و هشت اثر حائز رتبه شد که از این تعداد چهار اثر در طراحی پوستر از مازندران و چهار اثر از استان‌های کرمانشاه، خراسان، مرکزی و خراسان شمالی برگزیده  شدند.

وی بیان کرد: کلیپ تلفیقی موسیقی کلاسیک مازندرانی و مدرن برای نخستین بار باهنرنمایی استاداسحاقی و خوانندگی سجاد پاریاو، سعید  رستمعلی و مهدی کارگر با هنرمندی  علی حسن نژاد به عنوان مجری طرح با نام سردار فاتح برگزار شد که در فضای مجازی بسیاری از کشورها مورد اقبال قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز گفت: امروز تمام موضوعات اجتماعی  از دریچه هنر نمود و بروز می‌کند به گونه‌ای که حتی فوتبال یک نوع هنر است و  در نتیجه اگر در بخش هنر و فرهنگ در زمینه اجتماعی کار کنیم  آسیب‌های اجتماعی نیز قطعا کاهش می‌یابد.

علی رجبی افزود: بزرگترین درسی که سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به ما دادند درس ایثار، استقامت، مقاومت و شهادت است که باید هر کدام از ما به درستی آن را درجامعه نهادینه و فرهنگ سازی کنیم.

انتهای پیام/ 682/ی

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی در هرمزگان منصوب شد
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند