Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد امین زاده سرپرست فرمانداری بانه در جلسه فوق العاده ستاد بحران کرونا در شهرستان با اشاره به شیوع موج دوم ویروس کرونا در کردستان و وضعیت قرمز و بحرانی استان گفت: در راستای کاهش شیوع ویروس روز‌های چهارشنبه تا جمعه هفته جاری  بازار و تمام مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بانه بسته است و از مردم تقاضا می‌کنیم در این روز‌ها به بانه سفر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: تمام اماکن عمومی، مهمانسراها، هتل‌ها و خانه‌های مجاز مسافر در این سه روز تعطیل است و هیچ مهمان و مسافری پذیرش نمی‌کنند.

سرپرست فرمانداری بانه یادآور شد: همچنین ورودی آرامستان سلیمان بگ و دیگر آرامستان‌های شهرستان نیز در روز پنجشنبه بسته است.

امین زاده با اشاره به اهمیت سلامت مردم در این شرایط بحرانی گفت: ماه گذشته بیماری تا حدود زیادی کنترل شده و وضعیت شهرستان سفید اعلام شد، اما در روز‌های اخیر هر روز آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر می‌شود که برخی از مبتلایان جوان هستند.

او ادامه داد: بر اساس پیش بینی مسوولان استانی و کشوری در هفته آینده پیک جدیدی از شیوع ویروس کرونا آغاز می‌شود که باید برای کنترل اوضاع اقدامات لازم اتخاذ گردد.

سرپرست فرمانداری بانه تاکید کرد: تعداد زیادی از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های بانه بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند که این وضعیت نگرانی در مورد بیماری را بیشتر می‌کند.

او افزود: با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم و شرایط اقتصادی مردم هم نامناسب است نمی‌توانیم همه کسب و کار‌ها را تعطیل کنیم، اما باید در همه واحد‌های تولیدی و خدماتی فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و همچنین افراد حتما از ماسک استفاده کنند.

امین زاده اضافه کرد: استفاده از ماسک برای کارکنان ادارات و ارباب رجوع الزامی است چرا که تعدادی از متبلایان به ویروس کرونا کارمند ادارات هستند لذا باید قوانین بهداشتی در ادارات توسط کارمندان و ارباب رجوع رعایت شود.

او یادآور شد: استفاده از ماسک برای رانندگان تاکسی نیز الزامی است و در صندلی عقب خودرو‌های عمومی نباید بیش از ۲ مسافر سوار شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا تعطیلی بازار ستاد مدیریت بحران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه خراسان نوشت:

با گذشت ماه ها از ارائه لایحه دولت به مجلس برای افزایش تعطیلات و رای موافق مجلس به کلیات این لایحه، طی روزهای اخیر و پس از مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج شنبه و جمعه، بحث هایی را در فضای رسانه ای و افکار عمومی ایجاد کرد و دوقطب که یک سر آن معتقد به تعطیلی پنج شنبه و جمعه و قطب دیگر که تعطیلی جمعه و شنبه را توصیه می کند، در این باره شکل گرفت.

دولت در لایحه خود که بر تعطیلی دو روز در هفته تاکید شده ، خواستار این شده است که دستش در انتخاب روزهای تعطیل باز باشد.

مروری بر سابقه مباحث مطرح شده در این باره نشان می دهد که از سال های گذشته در بین فعالان اقتصادی که با خارج از کشور مراودات کاری دارند، ضرورت سامان دهی تعطیلات و انطباق تعطیلات در ایران با سایر کشورها مطرح بوده است. چراکه در بسیاری از کشورهای جهان تعطیلات هفتگی دو روزه است و شامل روزهای شنبه و یک شنبه می شود. با توجه به تعطیلی جمعه و شرایط نیمه تعطیل پنج شنبه در صورت تعطیلی این روز در عمل ۴ روز از هفته امکان برخی پیگیری های اداری در ارتباط با خارج از کشور میسر نیست. همچنین افزایش بازدهی کاری در روزهای غیرتعطیل و کمک به گردشگری داخلی و رونق سفرهای کوتاه از دیگر دلایل مطرح شدن افزایش تعطیلات در کشور است.

در مجموع با توجه به لایحه دولت و موافقت مجلس با کلیات آن و نظر مثبت فعالان اقتصادی، به نظر می رسد درباره اصل دو روزه شدن تعطیلات در طول هفته تردیدی نیست اما بر سر تعطیلی پنج شنبه یا شنبه اختلاف نظر وجود دارد. موافقان پنج شنبه به شرایط تثبیت شده نیمه تعطیل پنج شنبه اشاره دارند و از این جهت تعطیلی پنج شنبه را شدنی تر می دانند اما از طرف دیگر موافقان تعطیلی شنبه معتقدند با تعطیلی شنبه و دایر بودن فعالیت ها در روز پنج شنبه، تعطیلات مشترک در ایران و بسیاری از کشورها به ۳ روز کاهش می یابد و به روان تر شدن ارتباطات کاری، تجاری و بانکی با خارج از کشور کمک می کند. به نظر می رسد راهکار حل مشکل در وهله نخست پرهیز از دوقطبی سازی و مواضع تند سیاسی بر سر موضوعی اجتماعی - اقتصادی مثل تعطیلی است. این مسئله یک منطق اقتصادی دارد که به روان شدن مراودات اقتصادی با کشورهای خارج برمی گردد. به ویژه در شرایطی که روزهای تعطیل در بسیاری از کشورها، حتی برخی کشورهای اسلامی نیز شبیه کشورهای غربی است. لذا تعطیلی شنبه با توجه به انطباق با تعطیلات سایر کشورها برای فعالان اقتصادی و سایر افرادی که به نحوی با حوزه های بین المللی مراودات کاری دارند، مفیدتر است. هرچند در نهایت باید در موضوعاتی که صبغه اجتماعی نیز دارد، برداشت عمومی و همراهی جامعه با آن نیز مدنظر قرار گیرد، لذا بهتر است فعلا بدون جبهه گیری قطعی درباره روز تعطیل اضافه بر جمعه، این موضوع از منظرهای مختلف بررسی شود. ۲۳۳۰۲ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898899

دیگر خبرها

  • برای افزایش تعطیلات هفتگی کار کارشناسی نشده است
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز