Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از آغاز عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه خبرداد.

پریسا عابدپور  در گفت و گو با ایسنا افزود: این معدن  با ذخیره احتمالی ۱۲۰ میلیون تن و ذخیره قطعی ۵۶ میلیون تن و اشتغال زایی برای ۴۰ نفر در مقطع بهره برداری با انجام عملیات کرگیری در روزهای آتی به طور کامل شروع به بهره برداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تیتانیوم به عنوان یکی از مواد معدنی استراتژیک در جهان شناخته شده و کاربردهای فراوانی در صنایع دارای فناوری پیشرفته همچون هوافضا دارد، افزود:  به همین دلیل در گام نخست، استحصال این فلز و در گام بعدی فرآوری و تولید محصولات مختلف از آن در دستور کار معاونت امور معادن وصنایع معدنی سازمان قرار دارد.

وی افزود: ایران به ‌عنوان یکی از کشورهای معدنی در جهان از ذخایر مناسب تیتانیوم برخوردار است که می‌توان معدن قره‌آغاج در آذربایجان‌غربی و معدن تیتانیوم کهنوج در استان کرمان را به‌عنوان ذخایر بزرگ تیتانیوم کشور نام برد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خاطر نشان کرد: با آغاز عملیات بهره برداری از معدن تیتان ارومیه و با ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد واحد فرآوری این ماده معدنی راهبردی در استان ارزش افزوده خوبی نسیب استان خواهد شد و اشتغال زایی بالا در این حوزه یکی از مزیت های این معدن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: برای ساخت این مدرسه ۶ میلیارد تومان هزینه از آورده خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان هزینه شده است.

ابراهیم مرادی گفت: مساحت این مدرسه ۴۲۰ متر مربع است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۶ کلاس بخشی از نیاز دانش آموزان ابتدایی شهرک بهاران بر طرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد