Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینستاگرام قصد دارد با تغییر در برخی‌های سیاست‌های کلی این شبکه اجتماعی از اتهام رفتارهای نژادپرستانه رهایی یابد. مقام ارشد اینستاگرام در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده است که اینستاگرام بارها صفحه‌های مرتبط با گروه‌های اسلامی و مسئولان ایرانی را مسدود کرده و از انتشار پست‌های آگاهی بخش آن‌ها جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مدیران اینستاگرام می‌خواهند سیاست‌ها و قوانین این شبکه اجتماعی درخصوص رفتار با کاربران سیاه پوست را باز طراحی و بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برخی از کاربران اینستاگرام معتقدند قوانین این شبکه اجتماعی زمینه آزار و اذیت کاربران رنگین پوست را فراهم می‌کند.

پس از شروع اعتراضات به اقدامات ظالمانه و نژادپرستانه پلیس آمریکا در آزار و اذیت سیاه پوستان شرکت‌های مختلف فناوری سعی کردند از این فرصت استفاده کرده و کاربران بیشتری را به سمت نر‌م‌افزارهای خود جلب کنند. یکی از شرکت‌هایی که به دلیل تعداد زیاد کاربران به شدت زیر ذربین قرار دارد اینستاگرام است. برخی از کاربران این شبکه اجتماعی مدعی هستند اینستاگرام سیاست‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کرده که سیاه‌پوستان را در انزوا قرار می‌دهد.

حالا رئیس اینستاگرام اعلام کرده است شکایت‌های گسترده‌ای در خصوص عدم اشتراک گذاری عکس‌های کاربران سیاه‌پوست در صفحه‌های مختلف این شبکه اجتماعی دریافت کرده‌ایم . از همین رو قصد داریم برخی از قوانین اینستاگرام را تغییر داده و بیش از گذشته با نژادپرستی مبارزه کنیم.

این مقام ارشد اینستاگرام در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده است که اینستاگرام بارها صفحه‌های مرتبط با گروه‌های اسلامی و مسئولان ایرانی را مسدود کرده و از انتشار پست‌های آگاهی بخش آن‌ها جلوگیری می‌کند. گسترش فعالیت‌های مجازی در سال‌های اخیر موجب شده آزار و اذیت رنگین پوستان تنها به خیابان‌ها محدود نشده و در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز رفتارهای بسیار بدی با آن‌ها صورت گیرد.

اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه تنها به اینستاگرام محدود نشده و سایر شبکه‌های اجتماعی آمریکایی نیز در این زمینه متهم هستند. مارک زاکربرگ رئیس فیسبوک برای دلیل جلوگیری از گسترش اعتراض‌ها به این شبکه اجتماعی گفت: به زودی خط مشی‌های جاری در فیسبوک را بازبینی می‌کنیم.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: اینستاگرام شبکه اجتماعی مبارزه با نژاد پرستی شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد نوعی از پوشش گیاهی بیش از تصور پژوهشگران به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

با تشدید گرمایش جهانی خشکسالی، سیل و آتش‌سوزی در سراسر جهان، دانشمندان در غرب ایالات متحده برای کمک به جبران برخی از آسیب‌ها به این نوع از پوشش گیاهی که به عنوان جوندگان مشهور هستند، روی آورده‌اند.

محققان دانشگاه ایالتی بویز یوتا و دانشگاه ایالتی یوتا از داده‌های ماهواره‌ای برای شناسایی جریان‌هایی استفاده کرده‌اند که می‌توانند برای تقویت پوشش گیاهی، دوباره معرفی شوند و گسترش یایند. دانشمندان همچنین در حال ثبت چگونگی تغییر فراوانی آب و پوشش گیاهی مجاور آنها به عنوان معیاری برای سلامت محیط‌زیست هستند.

جودی برانت، دانشیار دانشگاه ایالتی بویز که رهبری تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، می‌گوید: ارزش واقعی استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای نظارت این است که برای افرادی به کار می‌رود که روی زمین سخت کار می‌کنند و پروژه‌هایی مانند افزایش دسترسی به آب، افزایش زیستگاه ماهی‌ها و گونه‌ها را اجرا می‌کنند. 

در بیانیه قبلی ناسا گفته شده است که داده‌های ماهواره‌ای برای تعیین کمیت تأثیر این نوع از جوندگان بر اکوسیستم‌های محلی نشان از اثرگذاری قابل توجه آنها داشته است و هرچه آنها را حفظ و گسترش دهیم می‌توانیم در مقیاس بزرگ‌تری از وجود آنها برای مقابله با تغییر اقلیم بهره ببریم.

طبق دیتای یکی از مقاله‌های نیویورک تایمز، این نوع پوشش گیاهی «سلاح‌های خزدار انعطاف‌پذیری آب و هوا» هستند. آنها به طور طبیعی اطراف سدها، بر روی رودخانه‌ها و نهر‌ها به وجود می‌آیند و جریان آبی را که در منطقه فوران می‌کند، کاهش می‌دهند. پوشش گیاهی سبز را تقویت می‌کنند و به نوبه خود خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و اثرات خشکسالی و سیل را نیز کاهش می‌دهند. 

دانشمندان مکررا تاثیر این نوع پوشش گیاهی را بررسی و تاکید کرده‌اند، گسترش آنها فراتر از تصور آنها اثرگذار است و با تغییر اقلیم مبارزه می‌کند.

پوشش گیاهی مذکور تا اواخر دهه ۱۸۰۰ در دریاچه‌ها، نهر‌ها و مرداب‌های سراسر آمریکای شمالی رایج بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است