Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:35:27 GMT

نهضت سوادآموزی ماهیتی خانواده محور دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۰۵۶۹

نهضت سوادآموزی ماهیتی خانواده محور دارد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره نهضت سوادآموزی کاشان گفت: نهضت سوادآموزی ماهیتی خانواده محور دارد که همیشه و همه‌جا فعال است و تلاش کردیم در دوران قرنطینه خانگی ناشی از شیوع ویروس کرونا، هر خانه به یک کلاس سوادآموزی تبدیل شود.

جواد متقی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سوادآموزی، عامل پیشرفت اجتماعی است که، هیچ‌گاه در جامعه تعطیل نمی‌شود و در زمان‌های خطر با استفاده از روش‌های جدید آموزشی، باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای اسفندماه سال گذشته که ویروس کرونا در کشور و کاشان شیوع پیدا کرد، کلاس‌های سوادآموزی تعطیل شد، اما به منظور پیگیری امور آموزشی، آموزش دهندگان از طریق فضای مجازی امور درسی و آموزشی سواد آموزان را پیگیری می‌کردند.

رئیس اداره  نهضت سوادآموزی کاشان در مورد شیوه تدریس مجازی، تصریح کرد: آموزش دهندگان با استفاده از فضای مجازی به مرور دروس و ارائه تمرین و پاسخ به مشکل‌های درسی سواد آموزان می‌پردازند.

متقی نژاد تأکید کرد: در الگوی دوم آموزش از راه دور، آموزش دهندگان با برقراری ارتباط تلفنی، درس‌ها را توضیح داده و تمرین‌هایی را به طور مستمر برای سوادآموزان تدریس می‌کند و در جلسه بعد سوادآموز، تمرین‌های حل کرده را ارائه دهد.

وی گفت: در سال جاری ۳۲ کلاس سوادآموزی با حضور ۱۵ آموزش دهنده در کاشان تشکیل شد که ۲۱۲ نفر از شهروندان در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم شرکت داشتند.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی کاشان، گفت: طرح‌های سوادآموزی، خواندن با خانواده و حلقه‌های کتاب و کتاب‌خوانی از دیگر اقدام‌های این اداره در قالب پویش در خانه بمانیم در این شهرستان اجرا شد تا یادگیری سوادآموزان در منزل دنبال شود.

متقی نژاد گفت: فعالیت حضوری نهضت سوادآموزی تابع ستاد ملی کرونا است و با فعالیت شبکه شاد در سیستم وزارت آموزش و پرورش، امیدواریم بتوانیم از این فرصت نیز برای آموزش‌ سوادآموزان استفاده کنیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهضت سوادآموزي نهضت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش شدید باران باعث جاری شدن سیلاب و روان آب در روستای صالح اباد شهرستان نطنز شد و خساراتی به باغات، معابر راه‌های ارتباطی و شبکه آب آشامیدنی این روستا زد.
منصور شیشه فروش افزود: عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستا حضور دارند و مقرر شد اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و برق برای ایمن سازی شبکه‌ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری آسیب‌ها اقدام کنند.


وی ادامه داد: همچنین به علت شدت بارش‌ها آبگرفتگی در محور قدیم جاده نطنز- کاشان و نیز برخی ازمحور‌های جاده‌ای در شهرستان اردستان و نیز معابر روستایی و شهری در برخی نقاط کاشان گزارش شد که عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امداد رسانی مستقر هستند.
بارش‌های همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان تداوم دارد.
انتظار می‌رود شدت بارش‌ها در نیمه غربی و شمالی استان بیشتر باشد.
در ادامه ببینید تصاویری از جاری شدن سیل در روستای کهیاز در بخش زواره، روستای نهوج بخش مرکزی اردستان، روستای خرمدشت و چاه اسعد نایین و بارش تگرگ در جاده ظفرقند به نایین و گردنه ملااحمد نایین:

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند