Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش بیرانوند گفت: باتوجه به اعلام وضعیت قرمز استان از نظر شیوع کرونا امتحانات حضوری, عملی و آزمایشگاهی پایان ترم این دانشگاه به مردادماه موکول شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  بیرانوند در این خصوص اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امتحان دروس تئوری که به صورت مجازی آموزش داده شده، مجازی برگزار می شود اما آزمون های عملی و کارآموزی به مرداد موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: چهارهزار دانشجوی پزشکی در استان تحصیل می کنند که حدود نیمی از این تعداد در مقطع کارآموزی قرار دارند و با توجه به شیوع کرونا ساعات حضور دانشجویان در آزمایشگاههای عملی به نحوی برنامه ریزی شده که بیشترین فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: دانشجویان ترم اول و سوم به مدت ۲ هفته واحدهای عملی را می گذرانند و ۲ هفته پس از اتمام این دوره و خلوت شدن خوابگاه ها، دانشجویان ترم دوم و چهارم باید به دانشگاه مراجعه کند.

بیرانوند  بیان کرد: اما دانشجویان برای واحدهای کارآموزی و کارورزی باید در محل های ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی حضور یابند چراکه گذراندن دوره های عملی برای دانشجویان پزشکی یک ضرورت بسیار مهم است و به هیچ عنوان قابل حذف یا اغماض نیست.

اوبا بیان اینکه تاکنون گزارشی از ابتلای دانشجویان علوم  پزشکی لرستان به کرونا ارائه نشده ،یادآورشد: دانشگاه نیز یک میلیارد تومان برای خرید وسایل حفاظت شخصی به منظور حفظ سلامت دانشجویان هزینه کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  ادامه داد: کلاس‌های درس این دانشگاه با حضور ۵۰ درصد دانشجویان برقرار شده و آموزش مجازی نیز تا پایان خرداد ادامه دارد.

 بیرانوند یادآورشد: چهار هزار دانشجو در۱۰ مجتمع، دانشکده‌های تابعه و مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تحصیل می کنند که با آغاز شیوع کرونا، روند تدریس و آموزش این تعداد به صورت غیرحضوری ادامه یافت.

او گفت: در حال حاضر به دستور کمیته استانی و کشوری کرونا، دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حوزه‌های کارآموزی، آزمایشگاهی و عملی با حضور ۲ هزار دانشجو معادل ۵۰ درصد ظرفیت گشایش یافته و ۴۰۰ دانشجوی غیربومی نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در خوابگاه اسکان یافته اند.

بیرانوندبا اشاره به نگرانی برخی خانواده ها نسبت به حضور فرزندانشان در کارآموزی نیز اضافه کرد: هیچ محدودیتی از طرف دانشگاه برای حذف ترم وجود ندارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی کرونا در ایران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل گفت: اولویت تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدا، رسیدگی ویژه به پرداخت مطالبات و مسائل رفاهی کارکنان مجموعه تحت پوشش دانشگاه بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان حوزه سلامت در خدمت‌رسانی به جامعه افزود: اگر چه بی شک این خدمات با پشتوانه انگیزه معنوی صورت می‌گیرد، اما دانشگاه نیز خود را در برابر این تلاش‌ها مسئول می‌داند و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، موفق به پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات اساتید، پزشکان و کارکنان دانشگاه در سال ۱۴۰۲ شدیم.

به گفته او، در سال ۱۴۰۲، ۱۱ ماه از مطالبات پزشکان متخصص، ۱۲ ماه از مطالبات پزشکان عمومی استخدامی و مشارکتی و ۱۲ ماه از مطالبات درمانگاه‌ها پرداخت شده است.

هاشمی اصل ادامه داد: همچنین پرداخت ۱۳ ماه اضافه کار شبکه‌های بهداشت و درمان و ۱۱ ماه از معوقات کارکنان سایر مراکز تحت پوشش، از دیگر موارد انجام شده در سال ۱۴۰۲ بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پرداخت تعرفه خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همین راستا طی سال گذشته، ۱۴ماه از مطالبات تعرفه خدمات پرستاری پرستاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مبلغ بیش از ۳ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • داستان شکستن مارپیچ سکوت را برای نوه‌هایتان تعریف خواهید کرد
  • سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد