Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: قرار است با حمایت دولت 300 واحد مسکونی برای محرومین شهرستان احداث شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گالیکش، علی‌اصغر میرزایی ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان اظهار کرد: قرار با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات کم‌بهره به محرومان 300 واحد مسکونی در شهرستان احداث شود.
وی تصریح کرد: این واحدهای مسکونی برای افراد نیازمندی است که توان ساخت مسکن نداشته و تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل  به راه‌های ارتباطی و واحدهای مسکونی در اوائل سال 1398 ادامه داد: در وقوع سیل سال گذشته خسارت‌های شدیدی به راه‌های ارتباطی، واحدهای مسکونی روستایی و اراضی کشاورزی وارد شد و در این حادثه 500 واحد مسکونی خسارت دید که از این تعداد 300 واحد مسکونی تخریب شد.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 4 میلیارد تومان برای جبران خسارت ناشی از سیل به  اراضی کشاورزی به کشاورزان شهرستان پرداخت شده و تمام واحدهای تعمیراتی نیز بازسازی و تحویل شده است.
میرزایی ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ناحیه صنعتی گالیکش را مهمترین عامل در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دانست و گفت: تقویت برق ناحیه صنعتی در دستور کار قرار گرفته و امکانات و تجهیزات لازم تامین شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به نام ناحیه صنعتی این شهرستان به عنوان «کلاله» خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این ناحیه صنعتی که در حوزه شهرستان است به نام «کلاله» است و برخی از مدیران دستگاه اجرایی استان مکاتبات خود برای ناحیه صنعتی با شهرستان کلاله انجام می‌دهند که مشکلاتی ایجاد کرده است و تلاش داریم تا با مکاتبه با هیئت دولت بتوانیم نام این ناحیه صنعتی را به نام شهرستان تغییر دهیم.

* آسفالت بزرگراه گالیکش به جنگل گلستان تا چند ماه آینده
فرماندار شهرستان گالیکش از آسفالت بزرگراه گالیکش به جنگل گلستان تا چند ماه آینده خبر داد و افزود: زیرسازی بزرگراه گالیکش به جنگل گلستان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده آسفالت این مسیر آغاز شود تا ضمن کاهش بار ترافیکی از تلفات جاده‌ای نیز جلوگیری شود.
وی عدم آب شرب در چند روستا شهرستان را از مشکلات موجود دانست و بیان کرد: حدود چهار روستا در حوزه شهرستان از آب شرب آشامیدنی محروم بوده و  مردم روستای «قوش چشمه» که  بین حوزه  گالیکش و کلاله واقع شده از مشکلات عدیده‌ای آب شرب رنج می برند و انتظار می رود با همکاری نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استانی این مشکل برطرف شود.
میرزایی مهمترین پروژه شهرستان را احداث دهکده گیاهان دارویی نام برد و گفت: این پروژه به عنوان یک پروژه پایلوت در استان و یک برند در کشور  در حال اجرا است و تاکنون مبلغ 22 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و 8 میلیارد ریال از اعتبارات شهرستانی به این پروژه تخصیص یافته و امید داریم مشکلات زیرساختی آن مانند آب، برق، گاز و آسفالت مسیر آن به زودی مرتفع شود.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: گیاهان دارویی واحد مسکونی محرومان سیل گیاهان دارویی واحد مسکونی محرومان سیل خبر گزاری فارس میرزایی فرماندار گالیکش شهرستان گالیکش ناحیه صنعتی واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض

ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی بومی توسط افراد بومی و غیر بومی در استان ایلام، وجود برخی از این گیاهان را در انقراض قرار داده است.

«علی فرضی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حدود ۱۰۰۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده کشور ۳۵۰ گونه در استان ایلام وجود دارد که در هر منطقه از طبیعت استان بسته به شرایط آب و هوایی و خاک رشد می‌کنند و مردم برای مصارف درمانی و همچنین برخی صرفه اقتصادی و فروش، به برداشت آن‌ها مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی، داروخانه کوچک طبیعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت بی‌رویه و بهره‌برداری غیراصولی به‌واسطه عدم شناخت از نحوه برداشت این گیاهان، آن‌ها را در خطر انقراض قرار داده است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: کنگر، پاقازه، ترگ، پیچگ و ونگی و ازبوه، تشنه‌داری بلاورو گیاهانی هستند که بیشترین استفاده را دارند و بیشترین خطر متوجه این گیاهان است.

فرضی‌نژاد گفت: برای پیشگیری از انقراض این گیاهان باید سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی کشور و استان در خصوص ممنوعیت‌ها و میزان برداشت گیاهان دارویی را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، احیا و توسعه گیاهان دارویی کار منابع طبیعی استان است عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی به تنهایی از عهده این مهم برنمی‌آید و باید همه مردم و بهره‌برداران برای این کار آموزش ببینند تا این این گیاهان برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است