Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دفتر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان‌شرقی در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان آذربایجان شرقی گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورودگردشگران به منطقه حفاظت شده آینالو همچنان ممنوع است

احمد حمزه زاده مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در منطقه نمونه گردشگری کلیبر برای تعطیلات پایانی خرداد‌‌ماه خبر داد و گفت: به دلیل شرایط کرونایی، همچنان ورود گردشگران به منطقه حفاظت شده آینالو ممنوع است.

وی با بیان اینکه کلیبر یکی از مقاصد مهم گردشگری استان محسوب می شود، افزود: غیر از آینالو، مسیرهای منطقه کلیبر مانند قلعه دره‌سی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در محدوده های گردشگری ارسباران به ویژه کلیبر اقداماتی نظیر پاک‌سازی زباله، نظافت و نگهداری سرویس‌های بهداشتی و ایجاد زیرساخت‌های ضروری برای گردشگران انجام و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا با فراهم سازی شرایط لازم برای اعمال پروتکل‌های بهداشتی، سفری ایمن را برای گردشگران منطقه ارسباران به ارمغان آورند.

خسارت 800 میلیارد ریالی کرونا به بخش تولید گل و گیاه آذربایجان شرقی

علی رخ، معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از ورود خسارت 800 میلیارد ریالی کرونا به بخش گل و گیاه استان خبر داد و گفت: نزدیک به 222 هکتار گلخانه در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که در ایام کرونایی آسیب اقتصادی دیدند.

وی با بیان اینکه 20 هکتار از این گلخانه ها، گلخانه تولید گل و گیاهان زینتی مانند شاخه گل بریده، گل‌های گلدانی و آپارتمانی و درخچه های زینتی هستند که رتبه هفتم کشور در حجم تولید گیاهان زینتی را داریم، ابراز داشت: 400 هکتار دیگر نیز در دست اجرا است که تلاش می کنیم به دلیل ارزش افزوده و حجم تولید بالا و همچنین مصرف کم آب، تعداد و سطح کشت گلخانه ها را افزایش دهیم. را دارد.

معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سالانه نزدیک به 30 میلیون گل شاخه بریده و نزدیک به دو میلیون گلدان گل‌های آپارتمانی و حدود سه میلیون درختچه در گلخانه های استان تولید می‌شوند گفت: با حمایت از گلخانه ها و توسعه آنها می توانیم برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در استان اقدام کنیم.

کنترل بیماری تب برفکی با واکسیناسیون دام‌ها

امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد و گفت: تاکنون مشکل خاصی در خصوص این بیماری بوجود نیامده و تنها در چند منطقه استان گزارش شده که اکنون با واکسیناسیون مناسب، بیماری تحت کنترل است

وی با بیان اینکه بیش از 2 میلیون و 200 هزار رأس دام سبک واکسینه شده است، گفت: بیش از 100 هزار رأس دام سنگین هم در این واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

از گوشه و کنار کردستان| از تدوین سند توسعه و مهارتی به تفکیک شهرستان‌ها تا اتصال 27 روستا به شبکه گاز طبیعیاز گوشه و کنار گلستان| آغاز پرداخت طلب کلزاکاران/ تردد دریایی به جزیره آشوراده از سرگرفته شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: تا پایان واکسیناسیون تلاش می کنیم بیش از 3 میلیون و 600 هزار رأس دام سبک  سنگین علیه تب برفکی واکسینه شوند.

بهداد نسبت به امکان گسترش بیماری تب برفکی در صورت عدم همکاری دامداران هشدار داد و گفت: در صورت عدم همکاری دامداران، امکان وقوع خسارت‌های اقتصادی برای دامداران استان وجود دارد لذا باید دامداران نسبت به واکسیناسیون به موقع دام ها اقدام کنند.

تولید سالانه 16 تن انواع پسماندهای پزشکی در بیمارستان‌های تبریز

 

حمید قاسمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سالانه حدود 16 تن انواع پسماندهای پزشکی در بیمارستان‌های  تبریز تولید می شود، افزود: تنها 15 درصد از این پسماندها، پسماندهای عفونی است که باید پس از عادی سازی، امحا یا دفن شوند تا عفونت ها به آب های زیر زمینی و... نفوذ نکنند.

وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از بیمارستان های استان با مداخلات به موقع، به دستگاه های مدیریت پسماندهای پزشکی مجهز شدند، ابراز داشت: این در حالی است که تا سال 92 شاید 30 الی 40 درصد بیمارستان‌های استان کارهایی را در زمینه مدیریت پسماند انجام می دادند.اما اکنون در 50 بیمارستان دولتی و خصوصی بر نحوه دفع زباله های بیمارستانی و عفونی نظارت داریم.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در زمینه زباله های کرونایی هم بر نحوه دفع زباله های بیمارستانی و کرونایی نظارت داریم، ابراز داشت: با همکاری دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز بهداشت استان و محیط زیست نظارت های لازم به مراکز دفع زباله ها و بیمارستان ها صورت گرفت و تاکنون مشکلی در این زمینه نداشتیم.

آغاز دوره‌های اوقات فراغت و کلاس‌های ورزشی همزمان با فصل تابستان

رحیم برهان، مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه هفت تبریز از آغاز دوره‌های اوقات فراغت و کلاس‌های ورزشی همزمان با فصل تابستان خبر داد و گفت: دوره‌های اوقات فراغت تابستانی برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان آغاز شده و در این راستا شهروندان برای بهره مندی از دوره‌های تفریحی و آموزشی مورد علاقه خود می‌توانند به فرهنگسراهای سطح حوزه مراجعه کرده و برای ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به ثبت نام دوره‌های ورزشی برای تمامی رده‌های سنی اظهار داشت: دوره‌های آموزشی فوتبال، فوتسال، والیبال، شنا، بسکتبال، کاراته، تکواندو، تیراندازی، وشو، اسکیت و هندبال برای بانوان و مردان با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

برهان با بیان اینکه به شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی ورزشی شرکت می‌کنند در پایان گواهی پایان دوره طرح تابستان اهدا می‌شود، یادآور شد: مهلت ثبت نام تا پایان وقت اداری 31 خرداد ماه بوده و شهروندان منطقه با مراجعه به بوستان قرآن واقع در خیابان جلالیه و خانه سلامت لاله واقع در کوی لاله روبه روی آپارتمان‌های یاران می‌توانند نسبت به ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.

انتهای پیام/111/ ع

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری تب برفکی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت بیمارستان ها گلخانه ها زباله ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام شد.

به گزارش ایسنا، امید شریفی ـ مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه ـ که صدور پلاک بین‌المللی وسایل نقلیه توسط آن صورت می‌گیرید، با اعلام این خبر، گفت: الزام دریافت و نصب «پلاک گذر موقت» به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان بود. این مشکل، سالیان متمادی نارضایتی گردشگران را موجب شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، موضوعِ بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمام واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

او ادامه داد: در پی اجرای این طرح، از ین پس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و قانون الحاق ایران به‌ کنوانسیون عبور و مرور جاده‌ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشور، بلامانع است و فقط خودروهایی‌ که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به‌ کشور را دارند به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمام مبادی ورودی به کشور ملزم خواهند بود.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم درباره «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‌گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، در دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او ادامه داد: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب‌وکار تمام صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان‌سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی یادآور شد: سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا است. این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این‌رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی به‌ویژه تولید ناخالص داخلی کشور مؤثر عمل کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران