Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:04:42 GMT

دانشنامه دفاع مقدس ارتش در استان فارس رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۵۰۲۰

دانشنامه دفاع مقدس ارتش در استان فارس رونمایی شد

نماینده ارتش در دانشنامه دفاع مقدس استان فارس از رونمایی دانشنامه دفاع مقدس ارتش در استان فارس خبر داد. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان فارس از سال 96 با هدف حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در عناوین مختلف آغاز شده و امروز با حضور فرمانده ارشد آجا در منطقه فارس و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان دانشنامه دفاع مقدس ارتش رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ جعفر غلام‌نژاد نماینده ارتش در دانشنامه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم درباره این دانشنامه توضیحاتی ارائه داد.

وی اظهار داشت: آغاز این حرکت تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه دایره المعارف دقیق و مستند بود.

وی با بیان اینکه امروز موفق به استخراج مداخل دانشنامه دفاع مقدس ارتش در استان فارس شدیم گفت:دانشنامه دفاع مقدس استان فارس مرجعی از مجموعه اطلاعات در سه حوزه گروه شهدا و اشخاص، گروه نظامی و جغرافیا، گروه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

پیشتازی گیلان در ساخت یادمان‌های شهدای گمنام / دانشنامه دفاع مقدس در حال تدوین استدانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شودخراسان جنوبی| انتقاد از کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در گردآوری دانشنامه دفاع مقدس

غلام‌نژاد با بیان اینکه فرمایش رهبری مبنی بر دقیق، محکم و مستند بودن دانشنامه دفاع مقدس همواره مورد توجه ما بوده است، افزود: این مجموعه اطلاعات مستند و قابل فهم و برابر اصول و قواعد دانشنامه تهیه و تنظیم شده است.

نماینده ارتش در دانشنامه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: نویسندگان می‌توانند در سه حوزه یادشده مقالات دانشنامه دفاع مقدس را برابر برنامه زمانی تهیه و ارسال کنند یا برای تهیه مقاله از این دانشنامه استفاده کنند.

وی درباره هدف اصلی دانشنامه دفاع مقدس عنوان کرد: هدف اصلی تهیه این دانشنامه ارائه محتوایی ارزش‌های دفاع مقدس از جمله احیای فرهنگ شهادت و ایثارگری همانند صدر اسلام و عاشورای حسینی، انتقال علوم و معارف، فرهنگ و دانش‌های دفاع مقدس برای مردم فرهیخته فارس بوده است. 

غلام‌نژاد تصریح کرد: همچنین مستندسازان, تاریخ نگاران دفاع مقدس، اساتید دفاع مقدس و همه علاقه‌مندان نهادینه و اجرایی کردن ارزش‌های دفاع مقدس می‌توانند از این گنجینه عظیم و ماندگار و عملکرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (ارتش، سپاه، بسیج مردمی، جهاد، نیروی انتظامی) استفاده کنند.

نماینده ارتش در دانشنامه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس درباره مداخل این دانشنامه نیز گفت: در حوزه گروه شهدا و اشخاص 466 مورد، در گروه حوزه نظامی 313 مورد شامل 7 یگان عمده ارتش، در حوزه جغرافیایی نظامی 205 مدخل در این دانشنامه به‌کار رفته است.

انتهای پیام/424/ح

R7771/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مجموعه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که تا کنون دو جلد از آن به چاپ رسیده عملیات بیت المقدس و رمضان را روایت کرده است.
از تاسیس سپاه پاسداران در اهواز تا عملیات مختلف و ورود به خاک عراق موضوعاتی است که دراین کتاب به آن پرداخته شده است.
جلد اول این کتاب به خاطرات دوران کودکی تا خرداد ۶۱ و جلد دوم کتاب از تیرماه ۶۱ تا اسفنده سال ۶۴ را روایت می‌کند.
خاطرات سال‌های پایانی جنگ به روایت احمد غلامپور در جلد سوم آن منتشر می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد