Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، «سهراب مختاری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به شیوه‌نامه تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت،  وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف شد که امکان ثبت‌نام را برای کارفرما و همچنین ۱۴ رسته و ۵۵۰ شغل آسیب دیده از کرونا فراهم‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درحالی رسته و مشاغل آسیب دیده از کرونا شامل کارگاه‌های کوچک می‌شود که حدود ۷۰ درصد کارگاه‌های استان زیر سه نفر کارگر دارند و بنابراین می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: کارگاه‌های ۱۴رسته و ۵۵۰ شغل می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند به شرط اینکه از نیروی شاغل خود صیانت کرده باشند.

مختاری در تشریح شیوه نامه شرایط واحدهای کسب و کار مشمول دریافت تسهیلات گفت: کارگاه‌هایی که از سال گذشته تاکنون در همین مشاغل فعال بوده و باشند و همچنان به فعالیت خود ادامه بدهندو نیز لیست کارکردشان در اسفند ماه ۹۸ را به هر تعداد کار گر به تامین اجتماعی ارائه داده باشند مشمول تسهیلات می‌شوند و ملاک پرداخت تسهیلات صرفاً تعداد نیرو در اسفند ماه ۹۸ است.

وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد است و مدت بازپرداخت این تسهیلات با احتساب دوره تنفس ۲۴ ماه است که از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه این تسهیلات خوشبختانه از محدودیت‌های متعارفی که در سیستم بانکی وجود دارد، معاف است، ابراز کرد: پرداخت دستمزد نیروی کار طی یک دوره ۳ ماهه ابتدای سال ۹۹ تنظیم شده و تامین بخشی از هزینه‌های عملیاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است که بر اساس یک معیار به دست آورده‌اند.

مختاری با بیان اینکه در استان فارس قریب ۸۰ هزار کارگاه مشمول این موضوع است، تصریح کرد: فعالیت۸۰ هزار کارگاه درواقع برای قریب ۱۵۰ هزار نفر فرصت شغلی در استان فارس است که باید تلاش شود فرصت‌های شغلی حفظ شوند.

وی با بیان اینکه برای رسته‌های دارای فعالیت و آسیب دیده از کرونا ۱۲ میلیون تومان به ازای هر کارگر بیمه شده برای مشاغلی که در رسته و آخر کرونا آسیب دیده‌اند، ابراز کرد: همچنین۱۶ میلیون تومان به کارگاه‌های پرداخت می‌شود که جز ۱۴ رسته و۵۵۰ شغل هستند به دستور ستاد ملی مدیریت کرونا تعطیل شده‌اند.

مختاری افزود: برای رانندگان مسافربری به ویژه رانندگان تاکسی مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که خوشبختانه درحال حاضر هم به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه تضامین مورد نیاز جهت تسهیلات ویژه کسب و کار ها محدودیت متعارف را ندارد؛ تصریح کرد: اما به هر حال تسهیلات تضامین و وثایق خاص خود را دارد که برای تسهیلات تا ۱۶ میلیون تومان فقط یک سفته یا چک به تشخیص بانک مورد تایید است، بین۱۶ میلیون تا ۴۸ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن ، بین ۴۸ میلیون تومان تا ۱۶۰ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه دو تا ضامن ،بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون سفته متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه سه ضامن و ۲۰۰ میلیون به بالا بر اساس تشخیص بانک اقدام می شود که در این رابطه با توجه به همکاری حوزه اتاق تعاون دادیم و موافقت بخش صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در این قسمت کارفرمایانی که عاجزباشند از تودع وسایل و تضامین مدنظر بانک از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری هم می‌تواند استفاده کند.

مختاری خاطرنشان کرد: ۱۴ رسته مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستورانها، بوفه ها طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌، هتل آپارتمان ها، مجتمع جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی ،پذیرایی و تفریحی، خدمات بین راهی موزه ها که متولی این موضوع میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی است؛ همچنین در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری، هوایی ،جاده‌ای، ریلی و دریایی که متولی دستگاه اجرایی اداره کل راه و شهرسازی است در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری که متولی شهرداری و استانداری است، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی که متولی ان هم وزارت میراث فرهنگی و هم سازمان حج و زیارت است.

وی ادامه داد: همچنین مراکز تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه که متولی آن وزارت صمت است به علاوه باشگاه ها، مجتمع های ورزشی تفریحی که متولی آن وزارت ورزش و جوانان است و مراکز و مجتمع‌های فرهنگی آموزشی، هنری و رسانه‌ای است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها هستند، مرکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی که متولی آن وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی است و موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حوزه‌های درمانی و تشخیصی مانند آزمایشگاه‌ها و پاراکلینیک‌های فعال، آموزشگاه رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه و واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی و مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی‌جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی که متولی آن سازمان جهاد کشاورزی است جز۱۴ رسته اسیب دیده و مشمول دریافت تسهیلات کرونا هستند.

مختاری با بیان اینکه متقاضیان تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا اقدام به ثبت‌نام کنند، عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی از پرونده‌ها روی میز بانک‌ها است و خواستار تسریع در روند پرداختی‌ها هستیم.

وی در ارتباط با توزیع استانی تسهیلات برای کسب و کارهای به شدت آسیب دیده گفت: استان فارس رتبه چهارم از تسهیلات ابلاغی را و بعد از تهران، اصفهان و خراسان رضوی را دارد  و متقاضیان می‌توانند از بین ۲۰ بانک یک بانک را انتخاب کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به تقسیم‌بندی کارگاه‌ها و کارگران‌مشمول قانون کار گفت: براین اساس ۲هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات تقسیم بندی می‌شود.

مختاری افزود: آخرین گزارش تعداد ۱۵۰ هزار و ۳۳ کارگاه با اشتغال ۲۴ هزار و ۷۴۱ نفر ثبت‌نام و تعداد ۹۳۴۶کارگاه ،با ۱۴ هزار و ۹۵۱ نفر اشتغال برای بررسی ارسال شده است.

وی در رابطه با متقاضیان بیمه بیکاری نیز گفت: از ۲۷ هزار و ۳۱۴ کارگاه کارگران آن متقاضی بیمه بیکاری شدند که ۷۵۴۹ کارگاه در حوزه صنعت، ۱۷۰۳۵ در حوزه خدمات، ۱۰۷۱ و ۱۶۵۹ اظهار نشده بوده است.

مختاری خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۸ هزار و ۶۰۱ متقاضی و مشمولین ۷۳ هزار و ۳۹۹  بوده است و تا الان بیمه بیکاری اسفند پرداخت و فروردین و ادیبهشت تا چند روز آینده پرداخت می‌شود.

فرمانداران با جدیت جذب اعتبارات مرتبط با کرونا را پیگیری کنند.

استاندار فارس نیز در این جلسه گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان باید با جدیت تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات مرتبط با کرونا ازجمله حمایت از مشاغل آسیب دیده را پیگیری کرده و تلاش کنند حداکثر بهره‌برداری را از این ظرفیت به عمل آورند.

عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه طرح ایجاد ۲۰۰ شغل توسط هر فرمانداری در سال گذشته و سال جاری معیار ارزیابی فرمانداران است، اظهارکرد: برای تحقق اشتغال و تولید ثروت باید از همه ظرفیت‌های قانونی همچون قانون بودجه سالانه استفاده کرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا ، دستگاه های مسئول به هماهنگی و مدیریت استانداری به میدان آمدند و ابتدا تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در دستورکار قرار گرفت ، گفت: خوشبختانه هم اکنون استان فارس از اقلام بهداشتی اشباع شده است و اتفاقات خوبی به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل در اثر نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا تعطیل و راکد شدند، دولت تصمیمات خوبی برای حمایت از آنان و جبران خسارات گرفت که مدیران استان و فرمانداران موظفند تلاش کنند تصمیمات دولت و ظرفیت‌های ایجاد شده را برای حمایت از کسب و کارها و واحدهای تولیدی به کار بگیرند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه فعالیت‌های خرد و متوسط در این استان فراوان است و فعالیت زیادی برای شناسایی و جذب حمایت‌های قانونی از آنان لازم است صورت گیرد، تصریح کرد: دستگاه‌هایی مانند میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت ، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی باید تلاش کنند با استفاده از اعتبارات قانونی از مجموعه کسب و کارهای زیرمجموعه‌های خود حمایت کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان فارس بیکاری کرونا کار و رفاه اجتماعی فارس مدیرکل تعاون میراث فرهنگی میلیون تومان آسیب دیده بیمه بیکاری مراکز تولید متولی آن استان فارس کارگاه ها کسب و کار ۱۴ رسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عین‌الله کشاورز ترک امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان از کارگران و جامعه کار و تولید اظهار کرد: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده که با شاخص‌های کار و تولید بر اساس میزان جمعیت هماهنگ است.

وی افزود: کارگران در حوزه کار و تولید رکن اصلی هستند و رسالت داریم با همه توان از این فعالان عرصه اقتصاد و تولید تجلیل کنیم، در ضمن باید فضای مناسب‌تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کنیم تا فعالان این عرصه با آرامش و فراغ خاطر بیشتری چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار در استان قزوین احداث مسکن کارگری را از اولویت‌های نهاد متبوعش دانست و گفت: درصددیم با اجرای مسکن کارگری در مسیر حل این مشکل گام برداریم که خوشبختانه قزوین رتبه خوبی در این عرصه کسب کرده است.

کشاورز ترک از کسب رتبه برتر اشتغال و امنیت اشتغال در فضای کسب‌وکار توسط استان قزوین خبر داد و افزود: همچنین استان قزوین در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ رتبه اول کشور را به‌دست آورده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بسترهای مبتنی برای فعالیت تعاونی‌ها ادامه داد: کارگران رکن اصلی تولید و اشتغال به شمار می‌آیند و باید به فرهنگ و ارزش کار در حوزه‌های رسانه‌ای و دانشگاهی پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره از میان ۵۰۰ طرح ارائه شده تعداد ۵ نفر از کارگران نمونه در سطح ملی، تعداد ۸ نفر کارگر نمونه استانی، ۵۹ نفر کارگر ورزشکار مدال‌آور طلا، نقره و برنز کشوری، ۵ نفر بانوی کارگر سرپرست خانوار و دارای بیش از ۳ فرزند، ۵ فعال قرآنی و فرهنگی دارای رتبه‌های اول کشوری، ۵ خانواده شهید جامعه کارگری، یک نفر نخبه هنرآموز در سطح استان قزوین راه یافته به المپیاد جهانی تجلیل شد. همچنین به ۵۰. نفر از کارگران خط تولید با هماهنگی آستان قدس رضوی درطرح «خداقوت کارگر» هدیه متبرک آستان قدس تقدیم شد.

کد خبر 748896

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان