Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علیرضا رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بخش آب شرب شهر ماکو و شوط مجهز به تصفیه‌خانه آب شماره یک و ۲ است که برای ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه شماره ۲ نیاز به خط انتقالی است تا آب خام را از تصفیه‌خانه شماره یک به ۲ برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه اجرای خط دوم انتقال آب خام آبگیر به تصفیه خانه شماره ۲ به ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: با اجرای این پروژه به طول ۸.۵ کیلومتر، ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی در این تصفیه‌خانه از ۲۱۰ لیتر بر ثانیه به ۴۲۰ لیتر برثانیه افزایش خواهد یافت.

رضوی اضافه کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در ورودی کمربندی بازرگان در مجاورت روستای "هندور" به ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری نیاز دارد، تا پساب جمع‌آوری شده از شبکه فاضلاب به تصفیه‌خانه انتقال یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی تصفیه‌خانه شهر ماکو خبر داد و افزود: برای تکمیل این پروژه به ۳۸۰ میلیارد ریال و همچنین احداث ایستگاه پمپاژ به ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رضوی با اشاره به این که در سال گذشته برای طرح تصفیه‌خانه ماکو ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی مصوب شد که تخصیص آن صفر بود و محقق نشد گفت: با این اعتبارات تک رقمی این پروژه به اتمام نمی‌رسد و نیاز است اعتبار ویژه دولتی با همراهی و مشارکت دیگر نهاد‌ها تخصیص یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اضافه کرد: در بخش روستایی نیز از محل صندوق توسعه روستایی، پروژه ۲۲روستای شهرستان پلدشت در حال اجرا است که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول اضافه کرد: برای اجرای خط، ایستگاه پمپاژ این پروژه نیز ۲۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است که اگر تا آخر تیرماه وارد مدار بهره‌برداری شود، مشکل آب شرب این روستا‌ها مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه آزاد ماکو شرکت آب و فاضلاب تصفیه خانه تامین آب شرب وزارت نیرو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی میلیارد ریال اعتبار تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

یوسف نوری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارسال نامه‌ای برای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در صدور ترک تشریفات برای اسکله رو - رو ریلی امیرآباد گفت: ساخت اسکله رو رو بندر امیرآباد از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری است.

وی پیشرفت این پروژه را در حال حاضر ۷۷ درصد بیان کرد و گفت: این پروژه با این میزان پیشرفت و جذب ۲۵۰ میلیارد تومانی به دلیل تعلل پیمانکار دچار وقفه شده است و تأخیر در انتخاب پیمانکار جدید پروژه و روند آن را با تأخیر مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به درپیش رو بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان مازندران و اهمیت اجرای این پروژه در تحقق کریدور شمال - جنوب و فعال سازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اتحادیه اوراسیا لازم است نسبت به ترک تشریفات برای اسکله رورو اقدام شود.

استاندار مازندران اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6098560

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس