Web Analytics Made Easy - Statcounter

داراب بیرانوندی سه شنبه شب در نشست علنی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه ۵۷۰ هکتار بافت قدیمی و فرسوده  در مرکز شهر قزوین وجود دارد،افزود: در حال حاضر ۱۳۰ کیلومتر شبکه فرسوده در سطح شهر داریم که بیشتر در مناطق قدیمی و بافت فرسوده شهری قرار دارند.
وی با بیان اینکه بافت فرسوده دچار مشکلات زیادی است، اظهار داشت: سال گذشته یک‌میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان خسارت شکستگی لوله پرداخت کردیم و سالانه بیش از  یک میلیارد تومان خسارت ناشی از ترکیدگی لوله ها بر این شرکت تحمیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول  ادامه داد:  سال گذشته ۶ کیلومتر خط اصلی و  ۱۳ کیلومتر انشعابات در سطح شهر قزوبن اصلاح شد.
بیرانوندی اضافه کرد:  طی هفت سال گذشته  بیش از ۳۵ کیلومتر اصلاح شبکه آب در شهر قزوین انجام شده است.
وی با بیان اینکه ۲ هزار چاه جذبی در بافت فرسوده شهر وجود دارد، افزود: برخی از این چاه‌ها در منازل مسکونی قرار دارد و احتمال بروز حوادث در آنها به دلیل قرارگیری در کنار خاک دستی وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین با اشاره به مشکلات اصلاح شبکه آب در بافت های قدیمی شهر، یاد آور شد: وجود معابر کم عرض ، نبود زیرساخت های مناسب، وجود چاه های جذبی، احداث ساختمان های بلند مرتبه و نبود نقشه های دقیق از زیرساخت های موجود به همراه وجود بار ترافیکی سنگین در برخی معابر اصلی از جمله مشکلات پیش روی اداره آب و فاضلاب برای اصلاح شبکه در این مناطق است.
وی هزینه تامین و توزیع هر متر مکعب آب را ۱۰ هزار ریال برآورد کرد و گفت: این در حالی است که قیمت دریافتی از مردم ۲ هزار و ۴۰۰ ریال است.

این مسوول خاطر نشان کرد : سال گذشته از محل اعتبارات تبصره ۱۴ و تبصره ۳ آب بها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اصلاح دریافت شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب در قزوین،اظهار داشت: متاسفانه مصرف بی‌رویه آب در دو هفته گذشته  موجب تخلیه برخی مخازن آب برخی مناطق استان شد که در نتیجه فشار آب کاهش یافته و در طبقات فوقانی برخی ساختمان ها آب قطع شد.
بیرانوندی اضافه کرد: هم اکنون با کمبود ۴۴۰  لیتر در ثانیه آب مواجه هستیم که باید برای رفع این مشکل تا چند سال آینده  ۵۰۰ لیتر در ثانیه به شبکه آب شهر اضافه شود.
وی با بیان اینکه  سرانه مصرف استاندارد ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است، افزود: این رقم در شهر قزوین به ۲۱۰ لیتر در ثانیه رسیده  که به همین منظور برای جبران کمبود آب شرب چهار حلقه چاه طی چند ماه گذشته حفر و تجهیز شده و با حفر دو چاه دیگر طی ماه آینده  این شرکت تلاش می‌کند تا منابع تولید آب شرب را افزایش دهد.
بیرانوندی با  اشاره به برنامه های کوتاه مدت و میان مدت برای آب رسانی به شهر قزوین افزود: از سوی دیگر طرح میان مدت آبرسانی از شرق قزوین با وجود محدودیت منابع در حال انجام است که تا سال آینده فاز اول آن بصورت اضطراری وارد مدار خواهد شد.
استان قزوین دارای ۵۲۴ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۲۵۷ هزار مشترک فاضلاب است.

برچسب‌ها شورای شهر آب و فاضلاب قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر آب و فاضلاب قزوین شورای شهر آب و فاضلاب قزوین شهر قزوین سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان‌ها است. این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت‌های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند. همچنین ۴ چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته‌های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را اجرا می‌کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می‌پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم.

کد خبر 6094227 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر