Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

مسعود منصور - رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور - در نشست مقابله با بیابان‌زایی توسعه پایدار و مصرف بهینه که صبح امروز در هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۳ میلیارد نفر از مردم جهان در معرض آسیب‌های ناشی از بیابان‌زایی  و ۱۲ میلیون هکتار از عرصه‌های جنگل، مراتع و اراضی مستعد کشاورزی در آستانه تخریب یا رها شدن هستند که این موضوع هشدار جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وی ادامه داد:بر اساس پیش بینی‌ها سال ۲۰۵۰ نیاز به آب و غذا ۵۵ و ۵۰ درصد رشد می کند و  این در حالی است که در حال حاضر ۸۰۰ میلیون نفر در معرض فقر و گرسنگی در جهان قرار دارند و همه این مسائل نشان می‌دهد که باید جدی‌تر از اراضی کشاورزی طبیعت و محیط زیست حفاظت کنیم.

به گفته وی ایران در سال‌های گذشته با تصویب مجلس به کنوانسیون مقابله با بیابان زایی ملحق شد و الحاق به  این کنوانسیون منجر به شکل گیری کارگروه ملی شد.

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه کشور ما در امر مقابله با بیابان‌زایی جزو کشورهای پیشرو است و شش دهه است که فعالیت های بیابان زایی در کشور انجام می شود گفت: نتیجه این اقدامات ایجاد ۲ میلیون هکتار جنگل دست کاشت بیابانی و جلوگیری از آسیب هایی بود که ممکن بود به نقاط شهری و روستایی وارد شود.

وی در ادامه صحبت هایش به اقدامات این سازمان در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: در ۲۲ استان که شامل ۱۴۰ شهرستان است در ۴۴۸ موقعیت اقدامات بیابان زدایی انجام شده است که مجموع آن ۱۲۷ هزار هکتار است. از این ۱۲۷ هزار هکتار ۳۴ هزار هکتار نهال کاری، ۱۰ هزار هکتار مالچ پاشی، ۹ هزار هکتار احداث مدیریت هرزآب و  ۴۴ هزار هکتار بادشکن انجام شده  و ۷ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال نیز اعتبار اجرایی این پروژه ها در سال ۱۳۹۸ بود.

منصور با بیان اینکه پیش بینی شده است در سال ۱۳۹۹، ۱۲۱ هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی با اعتبار ۲۴۰۰میلیارد ریال انجام شود، اظهار کرد: با دستور وزیر جهاد کشاورزی ۴۴۸ پروژه مقابله با بیابان زایی در سال ۱۳۹۸ به اتمام  خواهد رسید و افتتاح خواهد شد. همچنین ۱۲۱ هزار هکتار پروژه در سال ۱۳۹۹ نیز آغاز خواهد شد.

در ادامه کاظم خاوازی - وزیر جهاد کشاورزی - نیز اظهار کرد: افتتاح و بهره برداری ۴۴۸ پروژه بیابان زدایی را در سطح ۱۲۷ هزارهکتار آغاز کرده و دستاوردهای این پروژه را به ملت شریف ایران تقدیم خواهیم کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آبخیزداری بیابان زایی مقابله با بیابان زایی کاظم خاوازی بیابان زدایی آبخیزداری جهاد کشاورزی بیابان زدایی بیابان زایی کاظم خاوازی مقابله با بیابان زایی مقابله با بیابان زایی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه امسال در ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند ۷ نوع گیاه دارویی کشت شده است، پیش بینی کرد: امسال برای اولین بار بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت شود.

توکل آبشناس افزود: همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش بینی می‌شود، بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم آب بر، امسال برای نخستین بار، برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ