Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:07:24 GMT

آتش سوزی جنگل ها و مراتع باشت مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۰۷۵۵

آتش سوزی جنگل ها و مراتع باشت مهار شد

سامان گرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی که ساعت۲۱ شب گذشته به دلیل نامعلومی شروع شده بود از سوی دیده بان منابع طبیعی باشت به موقع گزارش شد.

وی تصریح کرد: پس از دریافت گزارش آتش سوزی گروه گشت منابع طبیعی این شهرستان در کمترین زمان ممکن به منطقه اعزام و اقدام به اطفای حریق کرد اما به دلیل وزش شدید باد و گستره آتش سوزی درخواست  کمک از ستاد بحران باشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: اقدام زودهنگام و مشارکت مردم و مسئولان سبب شد شعله های این آتش در همان ساعت های اولیه خاموش شود.

گرجی عنوان کرد:در عملیات اطفای حریق آتش سوزی شب گذشته این شهرستان ۷۰ نفراز نیروهای ستاد بحران و جوامع محلی مشارکت کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت از دستگاه های اجرایی باشت و مردم روستاهای چالموره،چم بلبل و لیراب برای حضور به موقع در عملیات اطفای حریق قدردانی کرد.

گرجی با اشاره به نزدیکی محل آتش سوزی به چند روستای شهرستان ابراز داشت: اقدام به موقع باعث پیشگیری از کشیده شدن آتش به باغستان ها و مزارع باشت و خسارت به بهره برداران شده است.

وی گفت: گروه هفت نفره دیدبانی منابع طبیعی خرداد امسال در این شهرستان برای گزارش به موقع آتش سوزی جنگل ها و مراتع تشکیل و با گزارش های به موقع  باعث کاهش خسارت های آتش سوزی عرصه های طبیعی این شهرستان در سال جاری شده است.

در یک ماه گذشته ۱۰ فقره آتش سوزی در مناطق مختلف باشت از جمله شلالدون، گوهرگان، چاه تلخ و چالموره رخ داده است.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی باشت است.

برچسب‌ها جنگل کهگیلویه وبویراحمد باشت منابع طبیعی پروندهٔ خبری آتش سوزی در کهگیلویه و بویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل کهگیلویه وبویراحمد باشت منابع طبیعی جنگل کهگیلویه وبویراحمد باشت منابع طبیعی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر