Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@01:08:23 GMT

معکوس کردن روند پیری ممکن شد!

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۱۵۰۰

معکوس کردن روند پیری ممکن شد!

به گزارش گیزمگ، پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، برکلی"(UC Berkeley)، روش جدید و جالبی برای مقابله با اثرات پیری ابداع کرده‌اند. آنها در پژوهش جدید خود نشان داده‌اند که رقیق کردن پلاسمای خون موش‌های مسن‌تر می‌تواند تاثیر مهمی بر جوانسازی بافت‌ها و اندام‌ها داشته باشد. این کار با کاهش تراکم پروتئین‌های التهابی که معمولا با بالا رفتن سن افزایش می‌یابند، فرآیند جوانسازی را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این پژوهش جدید، براساس پژوهشی صورت گرفته است که "ایرنا کانبوی"(Irina Conboy) و "مایکل کانبوی"(Michael Conboy)، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، ۱۵ سال پیش روی موش‌های پیر و جوان انجام دادند و توانستند برخی از اثرات پیری را در موش مسن‌تر معکوس کنند. نتایج این پژوهش، به انجام دادن پژوهش‌های بیشتری در مورد پروتئین‌ها و مولکول‌های خون موش جوان‌تر منجر شد تا شاید به کند شدن یا معکوس شدن روند پیری کمک کند.

این دو دانشمند هنوز به بررسی اسرار مربوط به روند پیری و پیامدهای پژوهش پیشگامانه خود مشغول هستند اما قصد دارند آن را از زاویه متفاوتی ارزیابی کنند. آنها این ایده را بررسی کرده‌اند که شاید به جای استفاده از پروتئین‌ها و مولکول‌های خون جوان، بتوان با پاکسازی خون پیر از پروتئین‌ها و مولکول‌های مضر، روند پیری را کند کرد.

مایکل کانبوی گفت: ما فکر کردیم که شاید بتوانیم خون خنثی داشته باشیم؛ یعنی خونی که نه پیر و نه جوان باشد. ما اثر این خون را در بهبود موش پیر مورد بررسی قرار خواهیم داد. بدین ترتیب شاید بتوان با رقیق کردن خون موش پیر، به بهبود آن کمک کرد. ما خون رقیق شده را به موش جوان نیز تزریق خواهیم کرد و اگر حال موش جوان بدتر شود، بدین معناست که رقیق کردن خون موش جوان می‌تواند موجب بدتر شدن آن شود.

دانشمندان، این ایده را طی آزمایش‌های درمان با پلاسمای خون مورد بررسی قرار دادند. این تبادل خون خنثی که طی آن، نیمی از پلاسمای خون موش‌های مسن‌تر تعویض می‌شود، به بهبود قابل توجه سلامت آنها منجر شد. تاثیر این جوانسازی بر مغز، ریه و عضلات موش‌ها، مانند نتایج آزمایش اصلی و حتی قوی‌تر از آنها بود. نتایج پژوهش نشان داد که این روند هیچ عوارض بیماری‌زایی برای موش‌های جوان‌تر ندارد.

پژوهشگران با استفاده از تحلیل پروتئومیک، پلاسمای خون و پروتئین‌های آن را بررسی کردند و دریافتند که این فرآیند، مانند یک ‌دکمه ریست مولکولی عمل می‌کند. آنها با این کار، تراکم پروتئین‌هایی را که با بالا رفتن سن افزایش می‌یابند، بررسی کردند و دریافتند پروتئین‌های مفید از جمله آن گروه از پروتئین‌ها که باعث تقویت عروق می شوند، قابلیت شکوفایی پیدا می‌کنند.

تغییر پلاسما در انسان‌ها که در حال حاضر به عنوان روش درمان برخی از بیماری‌های خودایمن در آمریکا ثابت شده است، دو تا سه ساعت زمان می‌برد و عوارض جانبی آن ملایم و یا بدون عوارض جانبی است. این گروه پژوهشی در حال حاضر در مرحله آزمایش‌های بالینی هستند تا ظرفیت این تبادل خون خنثی را در افراد مسن‌تر بررسی کنند.

مایکل کانبوی افزود: برخی از این پروتئین‌ها، مورد توجه ویژه ما قرار دارند و ممکن است که ما در آینده آنها را به عنوان گزینه‌های درمانی در نظر بگیریم.

این پژوهش، در مجله "Aging" به چاپ رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طول عمر پیری افزایش عمر پلاسمای خون پلاسمای خون پروتئین ها روند پیری موش جوان خون موش موش ها مسن تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این جلسه که با حضور مدير عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برگزار شد، معاون برنامه‌ريزي و توسعه سرمایه گذاری به ارائه گزارش وضعيت اعتبارات و تشريح الزامات قانوني و محدوديت‌هاي پيش رو پرداخت.

در ادامه این جلسه مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با تاكيد بر اهميت موضوع، بر ضرورت توجه به الزامات قانوني و تمركز بر انجام اقدامات مورد نياز جهت جذب بهينه و به موقع اعتبارات با رويكرد معطوف به اهداف در نظر گرفته شده، تاكيد کرد.

این جلسه با تشريح و بررسي تخصصي موضوع و بيان ديدگاهها و پاسخ به سوالات حاضرین، ادامه يافت.

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت