Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، عربستان سعودی که در اوایل امسال سیلی از صادرات نفتی خود را به سوی آمریکا روانه کرده بود، حالا تقریباً هیچ نفتی به این کشور نمی‌فرستد.

طبق داده‌های تنکرترکرز در ماه ژوئن عربستان تنها یک محموله نفتکش به آمریکا صادر کرده است که این معادل ۱۳۳٫۰۰۰ بشکه در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان حدود ۱ دهم صادرات ۱.۳ میلیون بشکه در روز عربستان به آمریکا در ماه آوریل است. در آن ماه عربستان سعودی در جنگ قیمت نفت با روسیه بازارها را از نفت سرشار کرده بود.

تحلیل‌گران و تاجران می‌گویند اگر روند صادرات اندک عربستان سعودی به آمریکا در نیمه دوم ماه هم ادامه داشته باشد، واردات نفت آمریکا از عربستان می‌تواند به پایین‌ترین سطح ۳۵ سال اخیر برسد که این به بازیابی توازن صنعت نفت آمریکا کمک زیادی خواهد کرد.

یکی از مقامات نفتی سعودی در گفتگویی خصوصی گفته است صادرات نفت عربستان به آمریکا در نیمه دوم ماه و در ماه بعدی افرایش نخواهد یافت. کاهش صادرات نفت به بازار آمریکا که بسیار مورد توجه تاجران و سرمایه‌گذاران قرار دارد در تقویت سریع‌تر قیمت‌ها تأثیر خواهد داشت.

کد خبر 4951624

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار بورس تولید نفت قیمت نفت نهاده های دامی بازار سرمایه سازمان امور مالیاتی سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت بازار سهام صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سالرنیتانا به سری بی سقوط کرد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟