Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- استاد حوزه علمیه گفت: امام صادق(ع) معارف دین را توسعه و به دست امت رساندند، یکی از اقدامات بزرگ ایشان تربیت شاگردان فوق‌العاده است که بیش از ۴ هزار شاگرد تربیت کردند. ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در ویژه‌برنامه شهادت امام صادق(ع) که در امام‌زاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) میراث معنوی بی‌نظیری برای شیعیان به‌جای گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام صادق(ع) ازجمله ائمه معصومینی است که شرایط برای ایشان فراهم شد و معارف دین را توسعه و به دست امت رساندند، یکی از اقدامات بزرگ ایشان تربیت شاگردان فوق‌العاده است که بیش از 4 هزار شاگرد تربیت کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدامات امام صادق(ع) در ترویج معارف اهل‌بیت(ع) بیان کرد: از برخی از امامان و معصومین روایت کم داریم  ولی از امام صادق(ع) حدود 40 هزار حدیث و روایت به دست ما رسیده است، ششمین امام همام در نشر مکتب تشیع زحمات بی‌نظیری کشیدند.

فرحزاد عنوان کرد: ابوحمزه ثمالی 4 امام معصوم را درک کرده که یکی از این امامان امام صادق(ع) است، شخصی خدمت ابوحمزه رسید و به ایشان گفت امام صادق(ع) فرمودند به دیدن من بیا و خدمت امام(ع) شرفیاب شد، حضرت خطاب به ایشان فرمودند ای ابوحمزه من هنگامی‌که تو را می‌بینم قلبم راحت می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده عفت و تقوا و پاکی ابوحمزه بوده است.

شهر قم در سالروز شهادت امام صادق(ع) غرق در عزا و ماتم استعضو مجلس خبرگان رهبری: حیات علمی شیعیان مرهون تلاش‌های امام صادق(ع) استمراسم شهادت امام صادق (ع) در اصفهان به روایت تصاویر

وی با اشاره به جایگاه بی‌نظیر آیات الهی ادامه داد: قرآن نقشه‌راه است و صراط مستقیم را به ما نشان می‌دهد، امیرالمؤمنین(ع) در عمل سلمان و ابوذر را تربیت کردند تا حقیقت قرآن را به مردم نشان دهند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از شاگردان امام صادق(ع) خدمت ایشان شرفیاب شد و خطاب به امام(ع) فرمود آن‌قدری مطیع شما هستم که اگر شما اناری از درختی به من بدهید و بگویید نصف انار حرام و نصف دیگر حلال است این موضوع را می‌پذیریم.

فرحزاد بابیان اینکه اگر انسان گناهکار اشکالات و گناهان خود را بپذیرد بسیاری از مشکلات حل می‌شود، بیان کرد: امام باقر(ع) فرمودند به خدا قسم کسی از گناه نجات پیدا نمی‌کند مگر اینکه در مرحله نخست بگوید که اشتباه کرده‌ام و اقرار به گناه بکند.

وی گفت: یکی از سفارشات امام صادق(ع) توجه به امام زمان(ع) و یاد امام(عج) و آمادگی امت برای ظهور است، شخصی به امام جعفر صادق(ع) فرمود آن امامی که وعده دادند متولدشده است که امام صادق فرمودند ولی خدا و کسی که قیام حق می‌کند هنوز متولد نشده ولی اگر من امام صادق(ع) آن زمان را درک کنم در طول حیات وزندگی خدمتگذار این امام خواهم بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: کسی که دوست دارد از اصحاب امام زمان(عج) باشد باید برای ظهور دعا کند و عمل به تقوا، پرهیز از گناه و اخلاق پسندیده داشته باشد.

انتهای پیام/452/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاد حوزه علمیه امام صادق ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است.کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه کشور هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: دشمنان تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه کشور اعمال کرده تا مسئولان و مردم‌ را تحت فشار قرار دهد تا به اهداف خود برسند. بنابراین امروز انجام هر کار اقتصادی که تولید و رفع نیازها و بی‌نیازی به بیگانگان را به دنبال  دارد، مجاهدت و جنگ علیه دشمنان است.

وی بیان کرد: افرادی که در حوزه تولید، کار می‌کنند سربازان نظام‌ جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در همین راستا شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، تاکید کرد: باید بسترهای لازم برای مشارکت مردم در حوزه تولید توسط مسئولان فراهم  و تعاونی‌های تولید تشکیل و تقویت شود.

وی در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلم‌ها در تدریس و تعلم باید اخلاص داشته باشند و دانش‌آموز مورد توجه آن‌ها قرار گیرد و اصل کار را بر تربیت دانش آموزان قرار دهند.

امام جمعه بجنورد گفت: اگر دانش‌آموزی روسری خود را بعد از پایان ساعت مدرسه و به هنگام خروج از مدرسه از سر گذاشت، آن معلم‌ بداند که برای تربیت این‌ دانش آموز کاری نکرده است.

وی تصریح کرد: تربیت دانش آموزان توسط معلم‌ها به گونه‌ای باشد که وقتی این دانش آموز استاندار، فرماندار و ... شد آن تربیت در روح و جان آن فرد باشد. تربیتی که فقط تا در مدرسه باشد، ارزشی ندارد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است