Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا نوشت: با شیوع کرونا، فضای مجازی از نظراتی پر شده که از روی حدس و گمان و راهکارهای غیرعلمی برای درمان این بیماری ناشناخته، نسخه پیچی می کنند و مدعی درمان می شوند.

این نظرات از انواع و اقسام دمنوش ها تا فایل های صوتی متعددی که به نام  پزشکان مختلف بدون منبع معتبر پخش می شود را شامل می شود که گاه علاوه بر سودجویی فرصت طلبان و پیداشدن بازاری برای فروش محصولات تقلبی و یا ناکارآمد بر بالاگرفتن تشویش و نگرانی از این ویروس نوظهور دامن می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درج روزانه اخبار کشف داروی کرونا نیز که جای خود دارد و موجب دلگرمی کاذب در افرادی می شود که به منابع غیرموثق پناه می برند، این درحالی است که باید بدانیم تا زمانی که داروی درمان کرونا به تایید علمی نرسیده تنها باید به حفظ فاصله اجتماعی، قرنطینه های خانگی و رعایت نکات بهداشتی پناه ببریم و صبر پیشه کنیم.

اما رعایت این فاصله در برخی از نقاط شهر کرمانشاه اصلا دیده نمی شود و هجوم مردم به خیابان های شهر گویای این است که برخی هنوز هم با شنیدن این همه قربانی، واهمه ای ندارند و باز هم این ویروس را جدی نگرفته اند و با بی خیالی به دنبال وقت گذرانی در این ازدحام خطرناک هستند که نتیجه این بی احتیاطی ۱۰ برابرشدن آمار کرونایی های استان در کمتر از ۲ ماه شده و اکنون از روزی ۳۰ نفر به بیش از ۳۰۰ مورد جدید رسیده است.

حفظ فاصله اجتماعی که برای کاهش و محدودکردن این ویروس ناشناخته توصیه می شود رعایت فاصله ۲ متری است، ایجاد فاصله اجتماعی به معنای تلاش برای پرهیز از تماس فیزیکی با دیگران است، فاصله ای که این روزها کمتر در اماکن و وسایل نقلیه عمومی دیده می شود.

بوستان های شهرمان با اندکی خنک شدن هوا به ناگاه مملو از کودکان و والدینی می شود که بدون استفاده از  ماسک و دستکش در بازی های کودکانه غرق می شوند، هنوز هم بساط دستفروشی که موجب نزدیکی بیشتر عابران می شود همانند روزهای قبل کرونا داغ داغ است، مراجعه چندنفره مشتریان در مغازه  های کوچک برای خرید نیازهای روزانه که جای خود دارد، همان  ازدحامی که به حفظ فاصله اجتماعی پشت پا می زند.

براساس مقالات علمی، دانشمندان می‌گویند هر فرد مبتلا به ویروس کرونا به طور متوسط ۳.۳ نفر دیگر را آلوده می‌کند، همه افراد جامعه ملزم به رعایت فاصله اجتماعی هستند،. این اقدام تا زمان کشف درمان قطعی و فروکش کردن ویروس به طور مداوم بوده و مدت زمان مشخصی برای رعایت آن وجود ندارد.

حفظ این فاصله که به سلامت افراد ضعیف تر جامعه کمک می کند و فرصت انتقال ویروس را کم تر می کند از راه های گوناگونی صورت می پذیرد، کاهش ارتباطات اجتماعی به ویژه در محیط های کاری و فاصله گیری از دیگران و توصیه به دورکاری، پرهیز از شب نشینی های دوستانه و خانوادگی، حفظ فاصله در اماکن‌پرجمعیتی همچون نانوایی ها، مراجعه به فروشگاه های بزرگ خرید و اولویت دهی به خریدهای آنلاین و حفظ فاصله در وسایل نقلیه عمومی بخشی از این راهکارها است.

کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و رعایت موارد بهداشتی نباید از یادمان برود، چراکه سهم حمل و نقل عمومی در ابتلای شهروندان به کرونا به میزان ۲۵.۶ درصد گزارش شده، عدم ازدحام در جلوی ناوگان های عمل و نقل عمومی، پرهیز از تماس مستقیم با دستگیره ها و صندلی ها، کاهش پذیرش مسافر و استفاده از پوشش های نایلونی محافظ در تاکسی ها به شدت توصیه می شود.

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد بدون شک حفظ فاصله اجتماعی در جلوگیری از شیوع ویروس موفقیت آمیز است و می توان به تجربه برخورد با ویروس های گذشته مانند ویروس آنفلوانزا در سال ۲۰۱۸ میلادی و ویروس ایبولا در سال ۲۰۱۴ میلادی اشاره کرد.

 استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر رسید.

او گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

زهره کریم‌زاده - کرمانشاه

کد خبر 522856 برچسب‌ها كرونا در ايران استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کرمانشاه حفظ فاصله اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محبوبه محمدزمانی، مدیر صدور مجوزهایِ سازمانِ نظامِ مهندسیِ کشاورزی در برنامه مناظره بالاتر شبکه خبر گفت: در ۵ سال گذشته، بیش از ۳۰ درصدِ درخواست متقاضیان کسب و کار‌های کشاورزی، به علت آنچه فاصله بهداشتی عنوان می‌شود، رد شده است.
زمانی افزود: براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، این فاصله‌ها با هدفِ جذب سرمایه در بخشِ کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.
فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحد‌های تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز­ را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.
دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شده شد، اما باز نگری آن اجرایی نشد.
علاوه بر  فواصل غیرضروری مجوز واحد‌های را کد هم یکی از موانع کسب و کار است.
البته طبق قانون در تولیدات روستایی فواصل بهداشتی اعمال نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت