Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:10:03 GMT

نشست سازنده دیپلمات‌های ارشد چین و آمریکا در هاوایی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۸۸۵۱

نشست سازنده دیپلمات‌های ارشد چین و آمریکا در هاوایی

در بحبوحه کاهش شدید روابط میان پکن و واشنگتن که رقبای استراتژیک و دو اقتصاد برتر جهان هستند، وزیر امور خارجه آمریکا با دیپلمات ارشد چین در هاوایی دیدار کرد؛ دیداری که به گفته پکن یک "گفت‌وگوی سازنده" بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش‌ها میان این دو کشور در سال‌های اخیر بالا گرفته و آنها به تازگی به خاطر نحوه مدیریت پاندمی کرونا و اقدام چین برای اعمال قانون جدید امنیتی در هنگ‌کنگ دچار اختلاف شدید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مورگان اورتگس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با یانگ جیچی، مشاور دولت و عضو هیئت سیاسی قدرتمند حزب کمونیست چین در هاوایی دیدار کرد.

در جریان این دیدار پامپئو بر لزوم توافقات کاملا دوجانبه و همسان میان این دو کشور در حوزه‌های تجاری، امنیتی و دیپلماتیک تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پامپئو همچنین بر لزوم شفاف‌سازی کامل و تشریک اطلاعات برای مبارزه با پاندمی کرونا و جلوگیری از شیوع‌های آتی تاکید کرد.

در همین حال پکن اعلام کرد که دو طرف با ادامه ارتباطات و گفت‌وگوها موافقت کردند.

خبرگزاری شینهوا در گزارشی آورده است: هر دو طرف به طور کامل مواضع کشورهای خود را بیان کرده و معتقدند که این یک گفت‌وگوی سازنده بود. هر دو طرف با انجام اقداماتی برای اجرای توافقات حاصل شده میان رهبران چین و آمریکا موافقت کردند.

وزارت امورخارجه چین نیز امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای گفت: یانگ جیچی در جریان این نشست به پامپئو گفت که واشنگتن باید به مواضع پکن در خصوص مسائل کلیدی احترام بگذارد، مداخله در مسائلی از جمله هنگ‌کنگ، تایوان و سین‌کیانگ را متوقف و برای بهبود روابط دوجانبه تلاش کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: یانگ جیچی همچنین به پامپئو گفته که همکاری میان آمریکا و چین تنها گزینه درست و مناسب است.

همزمان با این نشست، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قانون اعمال تحریم علیه افرادی که مسؤول سرکوب مسلمانان اویغور در منطقه سین‌کیانگ چین هستند، امضا کرد.

از سوی دیگر، وزیران امور خارجه کشورهای گروه هفت از جمله پامپئو بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن از چین خواستند تا از اعمال قانون جدید امنیت ملی در هنگ‌کنگ منصرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مايك پامپئو وزير خارجه آمريكا چین جنگ تجاری آمریکا و چین کرونا در جهان کروناویروس امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که دولت اوکراین جدیداً درخواست تحویل بیش از ۸۰۰ پهپاد شناسایی «وکتور» از آلمان شده است.

به نوشته اشپیگل هفته پیش رییس شرکت سازنده این پهپاد به همراه رییس و معاون امور اقتصادی به کی‌یف سفر کردند و در جریان این دیدار مقامات اوکراینی تمایل خود را برای پهپادهای شناساسی وکتور اعلام کردند و در خواست خود را به وزارت دفاع آلمان ارائه دادند.

پیش از این اعلام شده بود که شرکت سازنده این پهپاد یک کارخانه تولید پهپاد و مرکز توسعه را در اوکراین تأسیس کرده است. گفته می‌شود این شرکت قصد دارد در دو سال آیندده شش میلیون یورو در زمنیه تأسیسات تولید این پهپاد در اوکراین سرمایه‌گذاری کند.

این شرکت آلمانی از می ۲۰۲۲ پهپادهای وکتور را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد. تاکنون بیش از ۲۱۰ پهپاد از این پهپادها تحویل ارتش اوکراین داده شده که یک‌سوم آنها منهدم شدند. قرار است تا پایان سال میلادی بیش از ۵۰۰ پهپاد دیگر از این نوع به اوکراین تحویل داده شود.

به گفته این شرکت، افزایش ظرفیت تولید باعث افزایش تعداد ساخت پهپادها تا ۱۰۰۰ پهپاد در سال می شود. بر اساس گزارش روزنامه اقتصادی پراودا اوکراین، پهپاد وکتور می تواند به صورت عمودی بلند شود و فرود بیاید و دارای یک موتو کم‌صداست.

شرکت سازنده این پهپاد( Quantum Systems) در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در مونیخ آلمان قرار دارد. دفاتری در آمریکا، استرالیا و اوکراین هم دارد.

کد خبر 6090860

دیگر خبرها

  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد