Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:16:57 GMT

آغاز جراحی کاشت حلزون شنوایی در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۹۷۴۶

آغاز جراحی کاشت حلزون شنوایی در گیلان

دکتر ارسلان سالاری با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی کاشت حلزون شنوایی در گیلان اظهار داشت: گیلان دهمین استان در کشور است که موفق به راه اندازی مرکز تخصصی حلزون شنوایی شده و با افتتاح این مرکز، ۱۴ مرکز در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه استان های مجاور شامل اردبیل، زنجان، مازندران و بخشی از استان قزوین می توانند از خدمات کاشت حلزون شنوایی در گیلان بهره مند شوند، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  استان آمادگی کامل برای ارایه بالاترین و موثرترین خدمات درمانی جراحی فوق تخصصی و توانبخشی به محرومترین و آسیب پذیرترین افراد و خانواده های این استان و استان های یاد شده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: با راه اندازی جراحی کاشت حلزون شنوایی در این استان می توانیم سالانه به حدود ۱۰۰ نوزاد ناشنوا در گیلان و حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ کودک در استان های یاد شده خدمات کاشت حلزون و توانبخشی ارایه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به بیماری کرونا در کشور و گیلان اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گیلان از اسفندماه سال گذشته  ۱۲ هزار بیمار در بیمارستان های دولتی و خصوصی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار داشت: در این مدت افزون بر یک هزار و ۲۰۰ کادر درمانی در این استان دچار بیماری کرونا شده و بیش از ۲۵۰ نفر بستری شدند ضمن اینکه افزون بر ۳۰۰ پزشک، بیش از چهار هزار پرستار و سه هزار و ۵۰۰ بهیار و بهورز در امر مبارزه با کرونا همکاری کردند تا به سیر نزولی و ثبات این بیماری رسیده ایم.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا در گیلان شاهد راه اندازی بیمارستان تالش بودیم، خاطر نشان کرد: در این مدت ۳۰ تخت ICU به بیمارستان رازی رشت اضافه شد ضمن اینکه در بیمارستان های رودبار، آستارا و لاهیجان دستگاه سی تی اسکن راه اندازی شد.

بهترین سن کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا  زیر سه سال و حداکثر شش سال عنوان می شود. سن تشخیص ناشنوایی در کشور به صفر رسیده به طوری که طرح غربالگری شنوایی در بدو تولد از نوزاد انجام می شود.

اولین جراحی کاشت حلزون شنوایی در استان گیلان امروز "پنجشنبه" در بیمارستان امیرالمومنین رشت انجام می شود.

برچسب‌ها رشت دانشگاه های علوم پزشکی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت دانشگاه های علوم پزشکی گیلان رشت دانشگاه های علوم پزشکی گیلان کاشت حلزون شنوایی راه اندازی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهیل دادخواه سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ گفت: مدرسه فریلنسری دانشگاه علم و فرهنگ با شعار «تجربه دنیایی متفاوت با توسعه اکوسیستم فریلنسری ایران» در راستای گسترش اشتغال جوانان در عصر دیجیتال با رویکرد آینده مشاغل، به دنبال ترویج فرهنگ فریلنسری، توانمندسازی فریلنسر‌ها و توسعه اکوسیستم فریلنسری کشور است.

دادخواه افزود: این اقدام به دنبال توجه ویژه به نیاز‌ها و آینده کارآفرینی در کشور شکل‌گرفته است، تا امکانات آموزشی و پشتیبانی برای افرادی که به دنبال راهکار‌های نوآورانه و خلاقانه در حوزه فریلنسری هستند، فراهم شود.

سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ درباره خدمات قابل‌ارائه این مدرسه به پلتفرم‌ها، فریلنسرها، مدرسین و کارفرمایان، گفت: خدمات به پلتفرم‌ها در قالب هدایت کارفرمایان به سمت پلتفرم‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ فریلنسری، ترغیب کارفرمایان به واگذاری خدمات به فریلنسرها، ترغیب افراد به فریلنسرشدن، هدایت فریلنسر‌ها به پلتفرم‌ها است. همچنین خدمات به فریلنسر‌ها نیز شامل تعیین صلاحیت حرفه‌ای، کمک به دیده شده فریلنسر‌های متخصص و توانمند و ارتقای مهارت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فریلنسر‌ها است.

وی افزود: از خدمات قابل‌ارائه به مدرسین نیز می‌توان به محورهایی، چون کمک به دیده شده افراد توانمند، ارتقا سطح مهارت‌های نرم و سخت آنها، تعیین صلاحیت حرفه‌ای مربیان، فضای کار اشتراکی، استودیو تولید محتوا، تأمین زیرساخت‌های کلاس حضوری و غیرحضوری اشاره کرد.

دادخواه همچنین به خدمات ارائه شده به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: آشنایی با فریلنسر‌ها و نحوه کارکردن با آنها، دسترسی به متخصصین در حوزه‌های مختلف، امکان تبادل نظر و گفتگو در حوزه‌های مختلف نیز خدماتی است که به کارفرمایان ارائه می‌شود.

ایجاد اولین شبکه اجتماعی فریلنسری ایران

سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار خاطرنشان کرد: از دیگر ظرفیت‌های این مجموعه ایجاد اولین شبکه اجتماعی فریلنسری ایران است که همه افراد فعال در زیست‌بوم فریلنسری کشور می‌توانند در این بستر حضور فعال داشته باشند.

وی همچنین گفت: اولین رویداد تخصصی فریلنسری در کشور توسط دانشگاه علم و فرهنگ و با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دیجیتال ریاست‌جمهوری ۸ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار و جزئیات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

گفتنی است، این اقدام می‌تواند گامی به‌سوی افزایش مهارت‌ها و فرصت‌های شغلی در حوزه‌های جدید و رشد اقتصاد دیجیتالی کشور باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://freelancingschool.ir/ مراجعه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی