Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، کریم صادق‌زاده تبریزی، نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی گفت: با توجه به آخرین بازنگری شورای عالی کار در زمینه میزان حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۹، اعضای شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت با کسر مبلغ ۷۵ هزار تومان از پایه سنوات مصوبه قبلی خویش برای کارگران و افزودن آن به حداقل دستمزد کارگران و افزایش کمک هزینه مسکن از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان میزان حداقل دستمزد کارگران از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد افزایش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز بیان کرد: بر اساس ماده ۱۱۱ قانون الزام تامین اجتماعی حداقل مستمری کارگران بازنشسته نباید از حداقل دستمزد تعیین شده کارگران شاغل کمتر باشد، بدین ترتیب شاید مصوبه اخیر شورایعالی کار اثرات قابل دفاع در مستمری کارگران بازنشسته داشته و قابل دفاع باشد اما باید در نظر داشت این رقم فاصله زیادی با واقعیات اقتصادی جامعه دارد.

صادق زاده  افزود: حداقل سبد معیشتی برای کارگران و کارگران بازنشسته رقمی در حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است،  بدین ترتیب مصوبه شورایعالی کار فاصله زیادی با قدرت خرید اولیه کارگران و کارگران بازنشسته دارد و باید این رقم تغییر یابد و به رقم واقعی‌تر برسد.

 وی تنها راه حل رفع مشکل کارگران بازنشسته را از لحاظ تطبیق تفاوت حقوق با نیازها و تورم موجود جامعه را اعمال قانون همسان سازی دانست و گفت: بایستی از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خواسته شود که یکبار برای همیشه مشکل همسان سازی مستمری بازنشستگان را رفع کند و اگر همسان سازی حقوق را با اعمال ماده ۱۱۱ تامین اجتماعی مرتبط نکنند در واقع هیچ کاری انجام نداده اند.

 صادق زاده تبریزی اظهار کرد: قوانین لازم در برنامه ششم توسعه در این ارتباط پیش‌بینی شده است، کارگران بازنشسته سی سال تمام حق بیمه پرداخت کرده اند تا در دوران بازنشستگی در کنار خانواده های‌شان زندگی نسبتا راحتی را داشته باشند نه اینکه در سخت ترین شرایط و با شرمندگی در پیش خانواده زندگی کنند.

 دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز سامان دادن به بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و ایفای تعهدات قانونی در این ارتباط را از دیگر وظایف مهم مدیریت سازمان تامین اجتماعی خواند و گفت: بازنشستگان از سازمان تامین اجتمالی عمل‌گرایی می‌خواهند نه همدردی و این سازمان باید برای رفع مشکلات و ارائه خدمات بهینه برای این قشر شریف که بعد از ۳۰ سال تلاش و زحمت بازنشسته شده اند بطور جدی وارد عمل شوند.

رئیس‌کانون کارگران بازنشسته تبریز بیان کرد: نگاه حمایتی مقام معظم رهبری به دستمزد کارگران سبب شد تا در شورایعالی کار بازنگری در میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران صورت بگیرد، بر همین اساس انتظار می‌رود که ترمیم قدرت خرید بازنشستگان و رعایت عدالت در میان آنها نیز در اولویت باشد.

 صادق زاده تبریزی با طرح این سئوال که چرا زندگی و معاش خانواده‌های بازنشستگان مورد توجه مسئولان قرار نمی‌گیرد، تأکید کرد: سفره های خالی این قشر به هیچ وجه برازنده کشور نبوده و باید به طور جدی فکری به حال بازنشستگان و زندگی آنان بکنند و قطعا با حرف و حدیث مشکلی رفع نخواهد شد.

 نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی اجرای عدالت در حقوق واقعی بازنشستگان و مستمری بگیران را خواسته اصلی آنها عنوان کرد و گفت: انتظار داریم در آستانه پایان عمر دولت تدبیر و امید، تدابیری ارزشمند در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و تصویب حقوق و مزایای واقعی بر اساس نرخ تورم و قانون انجام شود.

وی بیان کرد: صبر کارگران بازنشسته لبریز شده است،  کارگران بازنشسته خارج از قانون مصوب چیزی نمی خواهند و باید اقدامی اساسی برای آنان در این شرایط سخت اقتصادی انجام شود.

کد خبر 522974 برچسب‌ها کارگران استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کارگران استان آذربایجان شرقی رئیس کانون کارگران بازنشسته حداقل دستمزد کارگران تامین اجتماعی سازمان تامین همسان سازی هزار تومان صادق زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است

به گزارش همشهری آنلاین، در مورد حقوق کارگران، سرانجام اینکه حسین علی رعیتی فرد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: جمع افزایش تورم در سه سال گذشته ۱۲۶ درصد بوده اما در همین مدت مجموع افزایش دستمزد کارگران به عدد ۱۱۹.۴ درصد رسیده است و تقریبا این ۲ عدد در کنار هم افزایش یافته اند و رویکرد دولت نیز از بین بردن شکاف بین دستمزد و تورم بوده است.

اما داستان تجارت و روابط تجاری و اقتصادی ایران با دنیای خارج، این روزها متفاوت از گذشته شده تا جایی که مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد یک خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا و افزایش رایزنان بازرگانی در این قاره خبر داده و گفته می‌خواهیم تعداد رایزنها را از ۳ نفر به ۱۴ نفر افزایش دهیم.

محمد صادق قنادزاده معاون این سازمان هم در اظهارنظری با بیان اینکه گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود، گفت: در رابطه با تجارت آزاد با پاکستان منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

اوتصریح کرد: اگر تجارت غیررسمی به تجارت رسمی تبدیل شود، می‌توان گفت همین الان هم تجارت ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور محقق شده است.

همزمان داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که به بانکوک پایتخت تایلند رفته در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل گفته که با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را داریم البته او این را هم اضافه کرده که ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

با نزدیک شدن به روزهای گرم سال، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با اینکه برنامه تعمیرات اغلب نیروگاه‌های کشور به پایان رسیده است، افزود: تا نیمه اردیبهشت‌ماه با اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق تابستان خواهند رفت. او افزود: با توجه به شروع فصل گرم سال در حال آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید برق پایدار و مطمئن در سراسر کشور هستیم.

کد خبر 847319 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اقتصاد - تورم کارگران حقوق و دستمزد تجارت خارجی

دیگر خبرها

  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!