Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@04:56:12 GMT

پیشنهاد جدید عربستان برای صلح در یمن

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۳۶۳۸

پیشنهاد جدید عربستان برای صلح در یمن

خبرگزاری رویترز گزارش داد، عربستان چارچوب جدیدی را برای پایان یافتن اختلافات مستمر در جنوب یمن میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب پیشنهاد کرده است.

به گزارش ایسنا، این خبرگزاری امروز (پنج‌شنبه) به نقل از سه منبع آگاه از آخرین تحولات در جنوب یمن اعلام کرد، عربستان پیشنهاد جدیدی را برای اجرای توافقنامه ریاض که نوامبر گذشته درباره تقسیم قدرت در جنوب یمن به امضا رسیده بود و نیز حل مشکلات در اجرای آن ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش رویترز در این پیشنهاد جدید اجرای آتش‌بس در استان أبین و لغو حالت فوق‌العاده از سوی شورای انتقالی مطرح شد. پس از آن، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن یک استاندار و مسؤول امنیت استان عدن را تعیین خواهد کرد،  او همچنین نخست وزیری را برای تشکیل کابینه‌ای با مشارکت شورای انتقالی جنوب انتخاب خواهد کرد. پس از آن شورای انتقالی نیروهای خود را از عدن بیرون برده و آنها را در أبین دوباره مستقر می‌کند تا در ادامه کابینه تشکیل شود.

این منابع اظهار کردند، شورای انتقالی که امارات از آن حمایت نظامی می‌کند، در درگیری خود با دولت هادی به دنبال آن است کابینه‌ جدید را پیش از انتقال نیروهایش تشکیل دهد.

از سال گذشته که نیروهای شورای انتقالی جنوب کنترل عدن و برخی مناطق در جنوب یمن را پس گرفتند، تاکنون تنش‌ها در جنوب‌ یمن ادامه دارند.

با بروز برخی اتفاقات و ازسرگیری درگیری‌ها میان دولت هادی و شورای انتقالی، توافقنامه ریاض منجر به مهار کامل بحران نشد.

جنوب یمن از اواخر آوریل گذشته که شورای انتقالی حالت فوق‌العاده اعلام کرده و در اقدامی که دولت هادی آن را "سرکشی" خواند، دولت خودمختار را در تمامی استان‌های جنوبی اعمال کرد، شاهد تنش‌های جدیدی است.

لینک کوتاه: asriran.com/0034uo

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عربستان یمن توافقنامه ریاض شورای انتقالی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی بخش تعاون با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در هفته کار و کارگر با محوریت کارگران و توجه به تولید و اشتغال در حال برگزاری است.

باقری با اعلام اینکه کارگران نخبه، برتر و فرهنگ کار کردن را ترویج دهیم، تصریح کرد: توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هستند، ادامه داد: مقام معظم رهبری چندین سال توجه ویژه‌ای به حوزه اقتصاد و اشتغال دارند و این وظیفه را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی به صورت میدانی و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این جلسات مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

در این جلسه مدیران عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گزارشی از اقدامات ارائه و بر استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری بین‌بخشی در راستای رفع مشکلات جامعه هدف تاکید کردند.

کد خبر 6089910

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد