Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می‌توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مهلت جدید ثبت‌نام کنکور ارشد پزشکی از ۷ تیرماه آغاز می‌شود
با توجه به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۹ در روز‌های ۲۳ و ۲۴ مردادماه وهمچنین درخواست مکرر داوطلبان، مهلت جدیدی برای ثبت نام، تصحیح و ویرایش اطلاعات از تاریخ ۷ تا ۸ تیرماه ۹۹ در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند در این تاریخ نسبت به ثبت نام یا ویرایش در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی اقدام کنند.

نتایج آزمون‌های Ept و مهارت‌های فراگیر عربی دانشگاه آزاد اعلام شد
نتایج آزمون‌های Ept و مهارت‌های فراگیر عربی خرداد ماه ۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد و کلیه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی English.iau.ac.ir/ept از نتیجه این آزمون‌ها آگاهی یابند.

دانشگاه‌ها تا پایان سال ۹۹ ماموریت‌گرا می‌شوند
علی خاکی، صدیق معاون آموزشی وزارت علوم خش ساماندهی آموزش عالی به اتمام رسیده است و در حال اجرای آن هستیم. اما هنوز موضوع ماموریت گرایی دانشگاه‌ها نهایی نشده است، امیدوار هستیم تا پایان سال ۹۹ این موضوع به صورت کامل پایان یابد.  
چهارمین فراخوان جذب مدرسان دانشگاه جامع شهریور ۹۹ برگزار می‌شود
محمدحسین امید، رییس دانشگاه علمی کاربردی درباره فراخوان جذب مدرسین این دانشگاه بیان کرد: تصمیم بر این است که فراخوان جذب مدرسین سال ۹۹ (نوبت چهارم) را به جای بهمن ماه در شهریورماه ۹۹ برگزار کنیم. پذیرفته شدگان فراخوان سال ۹۸، مهرماه ۹۹ و پذیرفته شدگان فراخوان شهریور سال ۹۹ از بهمن ماه سرکلاس خواهند رفت.

شهریه حذف دروس دانشجویان دانشگاه جامع به حسابشان منظور می‌شود
محمدحسین امید رییس دانشگاه علمی و کاربردی درباره بازگرداندن شهریه نیمسال جاری دانشجویانی که نتوانستند کلاس‌های مجازی را دنبال کنند، گفت: دانشگاه امکان بازگرداندن شهریه دانشجویان را ندارد و دانشجویانی که حذف درس می‌کنند شهریه واحدشان برای ترم‌های آینده محسوب می‌شود.

ترم تابستان دانشگاه شهید بهشتی غیرحضوری برگزار می‌شود
طبق اعلام دانشگاه شهید بهشتی، نیم‌سال تابستان سال ۱۳۹۹ دانشگاه شهید بهشتی برای همه مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد
۹۲ درصد دانشجویان ایران از آموزش مجازی برخوردار بودند
علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با تلاش دانشگاهیان در طول ۴ ماه گذشته تغییر اساسی در چهره آموزش عالی داشتیم و در این مدت ۹۲ درصد دانشجویان از آموزش‌های الکترونیکی برخوردار بودند.

انتظار حمایت برای تامین و کاهش هزینه اینترنت حوزه آموزش
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم حمایت بخش‌های مختلف ادامه داد: در حال حاضر انتظار داریم تا حمایت وزارت ارتباطات را در بحث تأمین و کاهش هرینه‌های اینترنت در حوزه آموزش را داشته باشیم.  
مهلت ثبت‌نام آزمون مشاوران مالیاتی سال ۹۹ تا ۳۱ خردادماه تمدید شد
سازمان سنجش آموزش کشور درباره تمدید مهلت ثبت‌نام سومین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال ۱۳۹۹ اطلاعیه‌ای صادر کرد. مطابق این اطلاعیه، به منظور فراهم کردن تسهیلات برای آن دسته از داوطلبانی که تا ۲۵ خردادماه برای ثبت‌نام اقدام نکردند ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا روز شنبه ۳۱ خردادماه ۹۹ نسبت به ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

ثبت‌نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی سال ۹۹ آغاز شد
طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به اعلام اصلاحات و رشته محل‌های جدید در دفترچه راهنمای آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹، مهلت جدید ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون این دوره‌ها از امروز ۲۵ خرداد آغاز شد و تا شنبه ۳۱ خرداد ادامه دارد.

آزمون پایان‌ترم زبان انگلیسی دانشگاه آزاد ۳۰ خرداد برگزار می‌شود
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: آزمون پایان ترم داوطلبان شرکت کننده کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی در سطوح سه گانه واحد الکترونیکی ۳۰ خرداد در تهران برگزار می‌شود.

دسترسی به مقالات علمی تا پایان تیرماه ۹۹ رایگان شد
مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری اعلام کرد: دسترسی رایگان به مقالات در پایگاه‌های اطلاعات علمی تا پایان تیرماه ۹۹ تمدید شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فراخوان جذب دانشگاه علمی کاربردی وزارت علوم آزمون کاردانی به کارشناسی برگزار می شود دانشگاه آزاد فراخوان جذب حوزه آموزش تا پایان ثبت نام سال ۹۹ ماه ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

 محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم عنوان کرد: فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اجرای برنامه برگزاری آزمون‌های نهایی، تولید نمره کل سابقه تحصیلی، ایجاد سابقه و ترمیم نمره  برای متقاضیان ورود به آموزش عالی، از امروز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی آغاز شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را مشاهده، تأیید و در صورت وجود مغایرت، درخواست خود را برای بررسی هریک از بخش‌های سوابق تحصیلی ثبت نمایند.

وی ادامه داد: مراجعه به سامانه و تأیید سوابق برای تمامی داوطلبان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال جاری الزامی است.

 زارعی گفت: متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی نمایند؛ در ضمن، ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

زارعی افزود: داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نموده‌اند می‌بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  my.sanjesh.orgوارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید نمایند.

گفتنی است سوابق تحصیلی در فرایند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی پنجاه‌درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال1402 و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی 30 اردیبهشت تا 29 خردادماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز