Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@00:48:07 GMT

دمای سود «وبملت» 80 درصد پایین آمد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۳۷۴۴

دمای سود «وبملت» 80 درصد پایین آمد

در حالی که «بانک ملت» در زمره بانک های سودآور کشور به شمار می رود اما؛ در سال 98 عملکرد این بانک به سبب افزایش هزینه ها بر مدار نزول چرخید.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، صورت های مالی سال 98 «بانک ملت» منتشر شد که بر اساس آن، سود هر سهم تحقق یافته 502 ريال است.

 

بر اساس صورت های مالی دوره 12 ماهه منتهی به اسفند سال 98، این بانک با افت قابل توجه 80 درصدی سودآوری مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بخش مشاع عملکرد «بانک ملت» بسیار عالی بوده؛ چرا که توانسته سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی را 21 درصد افزایش دهد و در مقابل، سود سپرده های سرمایه گذاری نسبت به سال 97 تغییری نکرده است و ثابت نگه داشته است. به عبارتی، تراز درآمدی از منفی 2 هزار میلیارد ريال در سال 97 به مثبت 29 هزار میلیارد ريال در سال 98 افزایش یافت.

 

به این ترتیب، سهم بانک از درآمدهای مشاع رشد 123 درصدی را تجربه کرد اما؛ در بخش غیرمشاع عملکرد «بانک ملت» چندان قابل قبول نبود؛ چرا که با کاهش 13 درصدی در این بخش مواجه شد. این موضوع سبب شد تا جمع درآمدهای بانک در سال 98 فقط یک درصد معادل یک هزار و 810 میلیارد ريال بهبود یابد.

 

آن چه که موجب افت شدید سودآوری «وبملت» شده در کنار موارد گفته شده و همچنین، افزایش 33 درصدی هزینه ها، رشد شدید و قابل ملاحظه هزینه مالیات است. هزینه مالیات در سال 97 برابر با 2 هزار و 290 میلیارد ريال بود و در سال 98 با جهشی خیره کننده به رقم 56 هزار و 338 میلیارد ريال رسید.

 

همین موضوع کافی بود تا سود خالص «وبملت» با کاهش 80 درصدی به رقم 25 هزار و 122 میلیارد ريال تنزل کند.

 

در صورت های مالی تلفیقی این بانک 892 ريال سود ساخته که در این خصوص نیز افت 68 درصدی سودآوری را شاهد هستیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک ملت وبملت بورس فرابورس بازار سرمایه تاپ پول نیوز میلیارد ریال بانک ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال در هر روز افزایش یافت. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با اعلام بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش، همچنین هر مشتری حقیقی مجاز است از تمامی حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه (حدنصاب) پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

دیگر خبرها

  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟