Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@15:54:32 GMT

مهمترین چالش ورزش خراسان رضوی کمبود اعتبار است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۵۲۲۴

مهمترین چالش ورزش خراسان رضوی کمبود اعتبار است

جبار قوچان‌نژاد روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین خاطر می‌بایست هیاتهای ورزشی در پی جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی و کسب همراهی نهادهایی همچون آموزش و پرورش، آستان قدس رضوی و شهرداری باشند.

وی که اخیرا به سمت سرپرست معاونت امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی منصوب شده است ادامه داد: در همین راستا بخش خصوصی فعال در حوزه ورزش نیز باید به واسطه حضور مستمر در فعالیتهای ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی مورد حمایت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ارائه و اعمال معافیتهای مالیاتی یکی از اقدامات لازم برای حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه ورزش است.

قوچان نژاد افزود: همچنین رفع مشکل اعتبارات در حوزه ورزش نیازمند ایجاد همدلی و جلب همکاری فعالان و سرمایه‌داران بخش صنعت و تولید به طور عمومی است.

وی ادامه داد: به این منظور می‌توان برخی معافیتهای مالیاتی برای آن دسته از فعالان بخش خصوصی که به کمک تیمهای ورزشی آمده‌اند را وضع کرد.

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: اعطای تسهیلات کم‌بهره و وامهای بلندمدت با دوره تنفس طولانی نیز از دیگر مزایایی است که می‌توان برای سرمایه‌داران صنعتی و تولیدی به منظور جلب همکاری و حمایت آنها از فعالیتهای ورزشی در نظر گرفت.  

قوچان نژاد افزود: هم‌اینک ۵۰ هیات ورزشی در سطح این استان فعالیت دارند که فعالیت برخی فعالیت از آنها محدود است.

وی ادامه داد: حمایت از این هیاتها با تامین اعتبارات مورد نیازشان در قالب روشهای یاد شده کمکی بزرگ و موثر به پرورش ورزشکاران در حوزه قهرمانی، استعدادیابی و همچنین ترویج ورزش در سنین پایه خواهد بود.  

بر اساس اعلام مسوولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ۵۰ تیم از باشگاههای ورزشی این استان در لیگهای برتر دسته یک، دو و سه کشور حضور دارند اما بیشتر آنها فاقد حامی مالی هستند. در حال حاضر در رشته های پرطرفدار فوتبال، فوتسال، والیبال و بسکتبال ورزشکاران زن و مرد استان در قالب تیم‌های لیگ برتری مورد حمایت نسبی بخش خصوصی قرار گرفته اند.

همچنین بر اساس اعلام مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی این استان ۱۵۰ پروژه ورزشی کوچک و بزرگ نیمه‌تمام دارد که بهره‌برداری از آنها بر عهده این اداره کل است و بر اساس برآوردها تکمیل این تعداد طرح نیمه‌تمام ورزشی حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

علاوه بر ۱۴۰ هزار ورزشکاری که در قالب ۵۰ هیات ورزشی در خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالیت دارند این استان ۸۷ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازماندهی شده دارد که در سه هزار مکان ورزشی عمومی، خصوصی و دولتی مشغول ورزش هستند.

فعالیتهای ورزشی که در این اماکن مسقف و روباز صورت می‌گیرند شامل رشته‌های رزمی و توپی، فردی و گروهی است. اماکنی نظیر ورزشگاهها، استخرها و پارکهای آبی نیز در این فهرست قرار دارند.
در مجموع ۳۲۰ هزار نفر در باشگاههای ورزشی استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ورزش می‌کنند.  برآورد شده دست‌کم پنج برابر این تعداد نیز به صورت سازمان‌نیافته و یا در قالب ورزشهای همگانی در سطح خراسان رضوی ورزش می‌کنند.

همچنین هزار و ۳۰۰ باشگاه در ۳۰ رشته ورزشی در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند.  

برچسب‌ها مدارس آستان قدس رضوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای والیبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس آستان قدس رضوی والیبال مدارس آستان قدس رضوی والیبال اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی

ویدئویی از جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در روستای سلیمانی شهرستان فیروزه استان خراسان رضوی را مشاهده می‌کنید.

دریافت 9 MB

دیگر خبرها

  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی