Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، علیرضا خزائلی اظهار کرد: ۸۵ واحد خدماتی گردشگری در استان قزوین شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیرها ، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی گردشگری، خانه مسافرها، مجتمع‌های خدمات رفاهی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی متقاضی دریافت تسهیلات حمایتی شده اند که این میزان معادل 35 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی استان افزود: این تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از کرونا در تاسیسات گردشگری شامل و دیگر تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از این اداره کل در نظر گرفته شده که به ازای افراد بیمه‌پرداز شاغل در این واحدها پرداخت می‌شود.

خزائلی یادآور شد: در حال حاضر امکان پرداخت تسهیلات از طریق سامانه کارا به راهنمایان گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که افراد شاغل در آن‌ها بیمه‌پرداز تامین اجتماعی نیستند، وجود ندارد و پیگیری‌های لازم در خصوص امکان استفاده این واحدها از تسهیلات در حال انجام است که در صورت حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به خسارات وارد شده به حوزه صنایع‌دستی کارگاه‌های گروهی و انفرادی صنایع‌دستی نیز مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند و تولیدکنندگان دارنده پروانه کارگاهی و لیست بیمه شده می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا از این تسهیلات بهره‌مند شوند و امکان استفاده کارگاه‌های فاقد بیمه نیز در حال پیگیری است.

این مسئول درباره میزان تسهیلات پرداختی گفت: به ازای هر فرد بیمه شده در تاسیسات گردشگری ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود که دارای دوره‌ تنفس سه ماهه از زمان دریافت بوده و از مهرماه به بعد زمان بازپرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که طی دو سال برگشت خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با دعوت از تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی برای ثبت نام دریافت تسهیلات خسارت کرونا در سامانه کارا اعلام کرد:« ۳۱ خرداد ماه جاری آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا است و متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین تامین اجتماعی گردشگری گردشگری و صنایع دستی آخرین مهلت تاسیسات گردشگری دریافت تسهیلات صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کردلو گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهاد‌های بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی افزود: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آن ها رد شد.

کردلو ادامه داد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

دیگر خبرها

  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان