Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@23:32:19 GMT

تجربه یک ارتباط جدید با گوشی‌های 5G نوکیا

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۶۶۷۴

طبق اخبار تکنولوژی دیر یا زود اینترنت نسل پنجم جای نسل های پیشین را خواهد گرفت. بنابراین در برنامه بلند مدت کمپانی‌های معروف مانند سامسونگ، آیفون و شیائومی بر استفاده از این آپشن تمرکز خواهد شد. اما اینکه یک برند قدیمی بخواهد با استفاده از این قابلیت جهشی دیدنی داشته باشد، بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید دید که این بار نوکیا با پیش دستی در این تکنولوژی می تواند به میدان رقابت بازگردد یا خیر. چراکه این برند قبل تر نیز به علت استفاده از سیستم عامل ویندوز قصد طی کردن راه یک شبه برای پیشرفت را داشت، اما متاسفانه طولی نکشید که از دور رقابت ها حذف شد.

 در این میان کمپانی HMD  گلوبال بر آن شده تا گوشی جدید نوکیا را به این ویژگی مجهز کند. نتیجه این تصمیم گیری ورود گوشی Nokia 8.2 5G است که در سال 2020  وارد بازار جهانی شد.

نکته ای که در این زمینه بسیار مورد بحث قرار گرفت هزینه این گوشی بوده است. کمپانی HMD برای گوشی فوق الذکر هزینه بسیار مقرون به صرفه در نظر گرفته ، طوری که دیگر کمپانی ها را به حیرت در آورده است. به گزارش وب سایت دیجی دو قیمت گوشی نوکیا در این مدل خاص  999 دلار بوده که به نسبت گوشی های مجهز به این قابلیت، بسیار پایین است.

اما چرا قابلیت 5G در گوشی های هوشمند مانع از  عرضه آن ها شده است؟

برای پاسخ به این سوال لازم است به دو نکته توجه داشته باشید؛ اول اینکه این قابلیت به محض اینکه برای یک گوشی هوشمند در نظر گرفته شود موجب افزایش قیمت آن خواهد شد. بنابراین اقدامی که کمپانی نوکیا کرده است به همین علت علامت سوال بزرگی در ذهن دیگر کمپانی ها ایجاد کرده. دومین نکته نیز مسئله پوشش دهی این شبکه خواهد بود، چراکه شرکت های سازنده گوشی هوشمند با این قابلیت باید مکان های پوشش دهی آن را نیز در نظر داشته باشند. بنابراین کمپانی هایی که می خواهند از این شبکه استفاده کنند باید در ابتدا امکان پوشش دهی و در وهله بعدی به هزینه تمام شده آن فکر کنند.

در حال حاضر گوشی هایی که از اینترنت 5G پشتیبانی می کنند نسبت دیگر گوشی ها با قیمت بالاتری وارد بازار جهانی می شوند. بنابراین عرضه گوشی های ارزان قیمت با این ویژگی کمی دور از ذهن به نظر می رسید. برای مثال قیمت گوشی های شیائومی که به نوعی جزء گوشی های مقرون به صرفه شناخته می شود در صورت استفاده از اینترنت نسل پنجم رشد چشمگیری خواهد داشت. اما گوشی نوکیا با ادعای ارائه مدل Nokia 8.2 5G توانسته دریچه جدید برای ورود اینترنت نسل 5 باز کند.

در ادامه بیشتر درباره مدل جدید کمپانی نوکیا می خوانید.

گزارش ها حاکی از آن است که نوکیا این بار با خبر جنجال برانگیزی وارد عرصه فروش گوشی های هوشمند شده. جالب اینجاست که این گوشی همراه با رونمایی خود از پردازنده جدید اسنپدراگون 735 نیز رونمایی کرده است. لازم به ذکر است که تراشه مذکور می تواند تراشه ای میان 730 و 865 از اسنپدراگون باشد.

آنچه از خبر ها به گوش می رسد این است که این مدل از گوشی هوشمند نوکیا در سه نسخه عرضه خواهد شد که از لحاظ میزان حافظه با یکدیگر متفاوت هستند. نوکیا 8.2 دارای سه نسخه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و همچنین 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود که مدل ابتدایی در واقع همان نسخه پایه این گوشی به شمار می آید.

دیگر ویژگی های نوکیا 8.2  

دوربین اصلی این گوشی مجهز به سنسور 64 مگاپیکسلی از یک دوربین چهارگانه است. استفاده از سیستم پاپ آپ موجب شده روی صفحه نمایشگر خبری از حفره دوربین نباشد. نمایشگر این مدل از نوکیا دارای 6.3 اینچ بوده و باتری قرار گرفته در آن 4000 میلی آمپر قدرت دارد. خوشبختانه گوشی یاد شده دارای جک صوتی 3.5 میلی متری است و همچنین به جک 3.5 هدفون مجهز شده.

گفتنی است که متقاضیان این گوشی هوشمند می توانند تمام بررسی های لازم را از دیجی دو دریافت کرده و یا این محصول را با دیگر محصولات دارنده اینترنت  5G  مقایسه کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اخبار تکنولوژی قیمت گوشی نوکیا گوشی هوشمند کمپانی ها گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالدآبادی دلیل استقلالی‌شدنش را فاش کرد

محمدرضا خالدآبادی فصل گذشته در هوادار به عنوان یک بازیکن جوان چهره شد و در تابستان ۱۴۰۲ درحالیکه مورد توجه استقلال و پرسپولیس بود، رضایت نامه‌اش برای آبی‌ها صادر شد.

این دروازه‌بان جوان هفته‌ها منتظر ماند تا بازی در پیراهن استقلال را تجربه کند و سرانجام با محرومیت حسینی، در هفته بیست و پنجم مقابل تراکتور این فرصت را به دست آورد و در اولین بازی فصل خود کلین‌شیت کرد.

خالدآبادی در اینستاگرامش راجع به این تجربه نوشت: "بسیار خوشحالم که در اولین روز از فصل جدید زندگیم در سن ۲۳ سالگی توانستم با پیراهنی به میدان بروم که بزرگانی همچون ناصرخان حجازی سال‌ها از اصالت و قداست آن دفاع کردند.

تشکر و قدردانی از تمام آبی دلان را دارم که با پیام‌های پر مهر و محبت خود قبل از دیدار با تراکتور به سرباز استقلال انگیزه مضاعفی دادند. "

منبع: ورزش سه

tags # استقلال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • خالدآبادی دلیل استقلالی‌شدنش را فاش کرد
  • پست گلر جوان استقلال برای اولین تجربه بازی
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟
  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد