Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:55:18 GMT

ادعای بنیاد مستضعفان به مالکیت شش دانگ شهر رویان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۸۵۵۸

ادعای بنیاد مستضعفان به مالکیت شش دانگ شهر رویان

محمدرضا بابایی گفت: سندی برای ادعای بنیاد مستضعفان به مالکیت شهر رویان وجود ندارد و نداشتن سند مالکیت رویان را از لحاظ درآمد به بن‌بست کشانده و مانع توسعه شهراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمدرضا بابایی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان نور با اشاره به اینکه شورا یک نهاد اجتماعی است که حوزه‌های مختلف را پوشش می‌دهد، اظهارکرد: حوزه اصلی کار ما با شهرداری است و لازمه موفقیت، ایجاد تعامل و همکاری بین مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به وفاق و همدلی در دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر و شهرداری رویان خاطرنشان کرد: شهرداران دوره‌های مختلف در این جایگاه خدمت کردند و در این دوره شهردار حسین زاده که سابقه کار در شهرداری رویان را دارند، با 5 رأی شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار انتخاب شدند و سکان شهررویان را به دست گرفتند.

رئیس شورای شهر رویان با اشاره به بحران اخیر و ویروس کرونا افزود: شهررویان در شهرستان نور در این حوزه قدرتمند و توانمند عمل کرد.

این مسئول با اشاره به بودجه 11میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری رویان اظهارکرد: با متمم بودجه این مبلغ به 15میلیارد رسید و تلاش کردیم تا بودجه‌ها را عملکردی ببینیم تا با کسری بودجه مواجه نشویم.

بابایی بر نظارت دقیق شورای اسلامی شهر بر مجموعه شهرداری و حسابرسی هر ساله تأکید کرد و افزود: بودجه امسال نیز با توجه به محدودیت‌ها و شرایط اقتصادی 11 میلیارد تومان بسته شد.

بابایی با اشاره به ادعای بنیاد مستضعفان به مالکیت شهر رویان خاطرنشان کرد: سندی بر این ادعا وجود ندارد و نداشتن سند مالکیت رویان را از لحاظ درآمد به بن‌بست کشانده و مانع توسعه شهراست.

وی گفت: قدمت این شهر بیش از 800 سال است و رویان در مالکیت بنیاد پهلوی نبوده و سند مالکیت صفحه توضیحات نوشته است علمده و تاشکوه مستثنی است و سند مالکیت حق مردم این شهر و ادعای بنیاد مستضعفان نادرست است.

رئیس شورای اسلامی شهر رویان با اشاره به کمیسیون ماده پنج تصریح کرد: نخستین مطالبه کمیسیون، سند مالکیت است که شهر رویان فاقد این سند می‌باشد و پرونده ادعای بنیاد مستضعفان در خصوص مالکیت شهر رویان در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر است.

این مسئول با تأکید بر ضرورت رسیدگی به پرونده شهر رویان و مطالبه به حق مردم شهر، خاطرنشان کرد: مردم رویان نمی‌توانند از بانک مسکن وام و تسهیلات دریافت کنند و شهری که در قلب گردشگری استان مازندران قرار دارد قابل توسعه نیست و شهرداری با تعهد اجتماعی از یک طرف و پروژه‌های عمرانی از طرف دیگر نمی‌تواند با هیچ سرمایه گذاری وارد مذاکره شود.

بابایی از دیگر معضلات شهر رویان به کمبود آب شهر در سالیان طولانی اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های شهرداری و شورای شهر در سال‌های گذشته معضل کدورت آب آشامیدنی مردم رویان کم رنگ شد اما هنوز مشکلات در این زمینه باقی مانده است.

وی یادآورشد: مجموعه آب و فاضلاب با 6 میلیارد منابع از کمربندی رویان آب را از نور به رویان هدایت می‌کند اما در تعطیلات و حضور مسافران، رویان دچار قطعی آب می‌شود و شهرداری و شورای اسلامی شهر در خصوص تعویض شبکه فرسوده آب شهر رویان هر نوع همکاری را انجام می‌دهند تا مشکل کم آبی شهر رویان به طور کامل رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رویان با اشاره به اینکه شهردار و شورای اسلامی شهر رویان در خط مقدم پاسخگویی زیر ساخت‌ها و مشکلات مختلف درشهر رویان هستند، اظهارکرد: کمربندی رویان، کم آبی، عدم سند مالکیت شهر رویان، وام، روشنایی شهر و ... از معضلات شهر رویان است و خاموشی‌ها نیز معضل سرقت را در شهر افزایش می‌دهد.
 
این مسئول با اشاره به هزینه هنگفت حوزه روشنایی در شهرداری شهر رویان اظهارکرد: هر اداره و حوزه زیرساخت و منابع خودش را دارد و ما کمک کار آن‌ها هستیم و توقع ما نگاه ویژه به شهر توریستی رویان است.
بابایی با اشاره به بازدید ستاد بحران استان از پل سبزه رود در کنار استخر نگین تصریح کرد: نداشتن پل سبب آب گرفتگی در این منطقه است و شرق و غرب این منطقه مسدود می‌شود و دانش آموزانی که در مدرسه نزدیک آن منطقه هستند، نمی‌توانند از شرق به غرب تردد کنند.
وی خواستار رسیدگی استان به این معضل رویان با توجه به بازدیدها و قول‌های استان برای تخصیص منابع شد و افزود: با قدردانی از زحمات شادمان فرماندار نور که در بسیاری از حوزه‌ها کمک کار ما بودند انتظار داریم رویان را به علت مشکلات خاص در تخصیص بودجه شهرستان ویژه ببینند.

رئیس شورای شهر رویان گفت: با توجه به اینکه در نهضت آسفات روستاها آسفالت شدند اما در شهر رویان چند کوچه خاکی است وخواستار توجه به این شهر تاریخی و توریستی رویان هستیم .

این مسئول با اشاره به قدیمی ترین زمین فوتبال در شهر رویان خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز شهرداری رویان هزینه می‌پردازد و شورای اسلامی شهر رویان از خواسته‌های به حق مردم شریف این شهر دفاع می‌کند و ما با همه محدودیت‌ها آنچه رسالت و وظیفه شورا است در قالب برنامه و بودجه در خدمت شهردار هستیم و وفاق و همدلی شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان سبب شد شهرداری در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و محدودیت‌ها توانست شهر را مدیریت کند.

بابایی معضل سند مالکیت را بسیار حساس توصیف و خاطرنشان کرد: ادعای مالکیت بنیاد مستضعفان در رویان ما را از مشارکت با سرمایه گذاران محروم کرد و در طول این سال‌ها توانستیم یک مشارکت با سرمایه گذار در استخر داشته باشیم که دچار چالش شدیم و پرونده در جریان دادرسی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ادعای بنیاد مستضعفان شورای اسلامی شهر شهرداری رویان رئیس شورای سند مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!

به گزارش جماران؛ یورونیوز گزارش داد: با گسترش تجمعات در دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده در تقاضای آتش‌بس در غزه و اعتراض به اسرائیل، اکنون پای جورج سوروس کارآفرین و میلیاردر یهودی به این حرکت‌ها باز شده است.

در حالی که منتقدان از طیف راست در آمریکا عموما اساتید چپ‌گرای دانشگاه‌ها را به «شستشوی مغزی» دانشجویان متهم می‌کنند، نشریه نیویورک پست فراتر رفته و این هفته با انتشار مطلبی نوشت: «جورج سوروس به دانشجویان افراطی پول می‌دهد تا آن‌ها به اعتراضات نفرت‌انگیز علیه اسرائیل دامن بزنند».

این ادعا که بودجه دانشجویان توسط سوروس تأمین می‌شود در جاهای دیگر نیز تکرار شده است. شاید بخشی از این مسئله از اینجا ناشی می‌شود که بسیاری، و به ویژه بخشی از پایگاه‌های مروج تئوری توطئه، جورج سوروس را موتور پشت جنبش‌های سیاسی یا اجتماعی در کشورها می‌دانند.

اما آیا جورج سوروس پشت صحنه اعتراضات بوده است؟ او چگونه هزینه می‌کند و آیا برای مثال در پرداخت شهریه دانشجویان معترض کمک می‌کند؟

نشریه نیویورک پست ادعا کرده است آقای سوروس و همراهانش از «پول نقد» برای تقویت اعتراضات دانشگاه‌ کلمبیا استفاده کرده‌اند. بخشی از این پول به ادعای این نشریه، صرف تامین ساندویچ‌های رایگان به ارزش ۱۲.۵ دلار، چیپس تورتیلای ارگانیک و مرغ ۱۰ دلاری شده است.

مقاله این نشریه نمی‌گوید که پول نقد ادعایی چقدر بوده است. در همین حال مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این اقلام خوراکی توسط یک فرد میلیاردر تهیه شده باشد.

یکی دیگر از ادعاهای مطرح شده این است که یک گروه دانشگاهی به نام «دانشجویان حامی عدالت در فلسطین» از بنیاد سوروس بودجه دریافت کرده است. بررسی این ادعا نشان می‌دهد که این گروه دانشجویی توسط بنیادی به نام «وسپاک» (WESPAC) تامین مالی می‌شود که این بنیاد به نوبه خود در مقطعی از بنیاد «تایدز» (Tides) مبلغ ۱۳۲ هزار دلار دریافت کرده است.

هرچند بنیاد تایز ۱۱ میلیون دلار بودجه در سال‌های اخیر از بنیاد سوروس دریافت کرده است، با این حال اسناد مالی نشان می‌دهد که کمک بنیاد سوروس به این بنیاد در بازه پنج‌ساله ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ کمتر از «۰.۳ درصد» از درآمد کل بنیاد تایدز بوده است.

این در شرایطی است که «دانشجویان حامی عدالت در فلسطین» دریافت هرگونه پولی از وسپاک را انکار می‌کند و هیچ نشانه علنی نیز از پرداخت این مبلغ وجود ندارد. این گروه در بیانیه‌ای گفت: «بنیاد نه سرمایه‌گذاری‌ای کرده و نه بر فعالیت سیاسی سازمان ما تأثیر گذاشته است.»

نشریه نیویورک پست گروه «صدای یهودی برای صلح» را نیز متهم کرده است که از بنیاد سوروس بودجه دریافت کرده است.

بررسی مدارک مالی این گروه نشان می‌دهد که این گروه در سال‌های اخیر از بنیاد متعلق به جورج سوروس بودجه دریافت کرده است. با این حال نسبت به هزینه ۱۹.۶ میلیون دلاری این سازمان در بازه پنج‌ساله، مبلغ ۸۷۵ هزار دریافتی این سازمان از بنیاد سوروس کمتر از ۵ درصد از هزینه‌های آن را شامل می‌شود.

نیویورک پست در ادامه ادعاهای خود، می‌گوید که سه تن از شرکت‌کنندگان در تجمعات دانشجویی از برنامه کمک هزینه تحصیلی «کارزار آمریکایی‌ها برای حقوق فلسطینیان»، تحت حمایت بنیاد جورج سوروس، استفاده کرده‌اند.

در یک تصویر منتشره از سوی این روزنامه این سه نفر تحت عنوان «معترضین پولی» معرفی شده‌اند که نشان می‌دهد انگیزه آنها برای مشارکت پول است و نه دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی‌شان.

ریز مدارک مالی مشخص می‌کند که بنیاد جورج سوروس در سال‌های اخیر به سازمان «کارزار آمریکایی‌ها برای حقوق فلسطینیان» مبالغ ۳۰۰ هزار، ۱۵۰ هزار و ۲۵۰ هزار دلار کمک کرده است. از آنجا که هزینه کل این سازمان طی این سال‌ها ۲.۴ میلیون دلار بوده است، مبلغ کمک‌ها بخش قابل توجهی را شامل می‌شود و می‌تواند نقش بنیاد سوروس در حمایت از این سازمان را برجسته کند.

با این حال یک سخنگوی این سازمان در ایمیلی به نشریه واشنگتن پست تایید کرده است که افراد معرفی شده در مقاله نیویورک پست، از «دانشجویان تحت حمایت سال گذشته» این سازمان بوده و به عبارت دیگر آنها دیگر اصلاً «دریافتی» ندارند.

یورونیوز در پایان نوشته است: کارشناسان می‌گویند شخصیت رسانه‌ای جورج سوروس و تمایل او به خرج ثروتش برای تغییرات اجتماعی در جهان می‌تواند در پررنگ کردن نقش او در حمایت از اعتراضات اخیر آمریکا موثر بوده باشد. با این حال گستردگی تجمعات دانشجویی در سراسر خاک ایالات متحده می‌تواند نشان دهد که این اعتراضات فراتر از تصمیم یک فرد بوده و ریشه در عوامل متعدد دیگری دارد.

همزمان تا زمانی که سندی واقعی مبنی بر کمک جورج سوروس به اعتراضات پیدا نشود، کیفیت نقش او در این اعتراضات در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان