Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@23:23:21 GMT

موج همه گیری کرونا در شاهرود شدت گرفته است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۱۳۷۸

موج همه گیری کرونا در شاهرود شدت گرفته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در ماه‌های اخیر، شش هزار و ۲۵۱ نفر در سطح شهرستان‌های تحت نظارت این دانشگاه با علائم بیماری‌های حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، گفت: موج همه گیری کرونا نسبت به ماه های گذشته شدت گرفته است.

به گزارش جماران، رضا چمن ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه موج همه‌گیری کرونا ویروس در روزهای گذشته به نسبت مدت مشابه ماه گذشته در کشور شدت گرفته‌است، بیان کرد: میزان فوتی کاهش یافته و مردم هوشیارتر شدند و نظام سلامت در مقابله با کرونا ویروس خوب عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شش هزار و ۲۵۱ مبتلایان مشکوک و محتمل و قطعی به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ماه‌های گذشته مراجعه کردند، افزود: یک هزار و ۲۱۰ تن بیمار محتمل و قطعی در ماه‌های گذشته به بیمارستان‌های شاهرود مراجعه و ۴۰ هزار تست از بیماران گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه جواب آزمایش ۷۷۰ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی مثبت اعلام‌شده است، تاکید کرد: ۸۱ درصد فوتی‌ها به دلیل کرونا ویروس بیماری زمینه‌ای داشتند و متوسط سن فوتی‌ها ۷۴ سال بود.

چمن با بیان اینکه تعداد کل مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با ۳۶ درصد کاهش از ابتدای اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹، ۱۹ مورد بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۸ مورد است، ابراز کرد: تعداد کل مرگ از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ماه سال جاری، ۳۱۹ مورد بوده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط هنوز به پیک کرونا در کرمان نرسیده ایم شرایط کرونا در خوزستان پایدار است بیمارستان های اهواز نیازمند توجه جدی هستند احتمال بازگشت محدودیت ها در اهواز "کرونا"، بحرانی که نرفته به کشور بازگشت!/ هر 12 دقیقه یک فوتی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران همه گیری کرونا کرونا شاهرود موج کرونا وضعیت کرونا شاهرود آمار کرونا شاهرود سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • نمایشگاه هفته مشاغل در شاهرود