Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:55:54 GMT

۱۶۰ هزار دانش‌آموز در کرمان در دو شیفت درس می خوانند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۴۰۲۴

۱۶۰ هزار دانش‌آموز در کرمان در دو شیفت درس می خوانند

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در فضای ۲۰ متری ما ۴۸ دانش آموز در حال تعلیم و تربیت هستند و این زیبنده ما نیست. حدود ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در کرمان در دو شیفت درس می خوانند و امسال احتمالا این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

"احمد اسکندری‌نسب" عصر امروز ۳۱ خردادماه در آئین انعقاد تفاهمنامه ساخت ۱۲۰ مدرسه در استان کرمان با حضور رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: پروژه‌های خیرین مدرسه ساز در استان کرمان یک هزار میلیارد تومان بوده است که امسال اعتبار این پروژه ها به ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آخرین سفر رییس سازمان نوسازی مدارس به استان کرمان اظهار کرد: در آن سفر که در ایام شهادت شهید سلیمانی بود، کلنگ احداث ۱۰۵ کلاس درس به زمین زده شد و مقرر شد که این کلاس‌ها در مهر ۱۴۰۰ افتتاح شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: از سال ۱۳۹۰ حدود ۳۱۰ پروژه روی دست آموزش و پرورش مانده بود که خوشبحتانه ۲۹۰ پروژه آن تعیین تکلیف شده است.

وی با اعلام این مطلب که استان کرمان از لحاظ فضای آموزشی جزء ۴ استانی در رده های اخریی استان های کشور است که سرانه فضای آموزشی آن بسیار پایین است، عنوان کرد: طبق توافقات صورت گرفته قرار است سازمان نوسازی مدارس استان کرمان یک هزار کلاس درس در سال‌جاری به آموزش و پرورش استان تحویل دهد.

اسکندری‌نسب با اشاره به طرح آجر به آجر تصریح کرد: طرح آجر به آجر در استان کرمان از ماه‌های قبل آغاز شده است و در این راستا در استان کرمان در منطقه نوق رفسنجان ۹۵ نفر یک مدرسه ۶ کلاسه را ساخته اند.

وی عنوان کرد: در فضای ۲۰ متری ما ۴۸ دانش آموز در حال تعلیم و تربیت هستند و این زیبنده ما نیست. حدود ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در کرمان در دو شیفت درس می خوانند و امسال احتمالا این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به سیل‌های دی‌ماه سال گذشته و فروردین امسال در استان اظهار کرد: در این سیل‌ها به ۲۶۰ مدرسه دچار آسیب شدند که باید برای آنها برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش استان استان کرمان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • رقابت ۲ هزار و ۲٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی