Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: ۹ هزار و ۶۷۰ خانوار مددجوی کمیته امداد این استان با هزینه ۱۴۳ میلیارد ریال این نهاد در یک سال گذشته از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

کریم زارع افزود: این نهاد به طور میانگین برای هر زن سرپرست خانوار ماهانه ۱۲۵ هزار تومان و برای هر خانوار مجری طرح‌های اشتغال ماهیانه ۲۸۵ هزار تومان به‌عنوان حق بیمه در این سال به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ارائه راهکار‌هایی برای ایجاد در آمد پایدار و قابل قبول را از برنامه ریزی‌های کمیته امداد برای حمایت از مددجویان برشمرد و تاکید کرد: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی که به بازنشستگی و دریافت مستمری ماهیانه مادام العمر منتهی می‌شود یکی از مهمترین این راه هاست.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: زنان سرپرست خانوار در ۵۵ سالگی با داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی دریافت خواهند کرد و کمیته امداد استان اصفهان زنان مددجوی سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده تا پس از گذر ۱۰ سال بیمه پردازی و بهره‌مندی از مزایای مستمری از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

کریم زارع افزود: کمیته امداد اصفهان از سال ۸۹ پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال را آغاز کرده و تاکنون سرپرست ۶۹۰ خانوار از طریق دریافت این خدمت، بازنشسته شده و در حال دریافت مستمری از سازمان تامین اجتماعی هستند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد حمایت از مددجویان بیمه تامین اجتماعی زنان مددجوی سرپرست خانوار سرپرست خانوار کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  کمیته امداد برای  توانمند ساز کردن خانواده‌های تحت حمایت در تلاش است که بتواند خدمات مختلفی را ارائه ‌دهد.

او‌در ادامه تصریح کرد: خدمات کمیته امداد تنها معیشت، مسکن ،پوشاک،اشتغال نیست، بلکه خدمات مشاوره ای هم جزو اولویت‌های خدمت رسانی در توانمند کردن جامعه هدف تحت حمایت وجود دارد.

پرپنچی گفت: مشاوره سبب می‌شود خانواده‌هایی که از مسیر توانمندی خارج می‌شوند به این مسیر بازگردند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: یکی مهم ترین و اصلی ترین  مؤلفه‌های توانمندسازی خوداتکایی، خودباوری و تقویت امور فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت است.

او گفت: اگر راهنمایی و مشاوره نباشد به هدف مورد نظر نخواهیم رسید. یکی از موارد توانمند سازی اقتصادی بوده، اما بحث مشاوره، اجتماعی است که می‌تواند فرد را برای تحقق توانمندی آماده کند.

پرپنچی تصریح کرد: به همین دلیل برای بالا بردن کیفیت و روند مناسب اقدام به  راه اندازی برخی  مراکز کرده ایم که بتوانیم کنترل کافی را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت