Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس روز شنبه در نشستی با اعضای شورای شهرک جانانلوی خداآفرین اظهار کرد: راه اندازی پل دوستی بین ایران و آذربایجان و در کنار آن فعال کردن گمرک خدآفرین به وسیله ثبت سفارش و ترخیص از این گمرک، شرایط مساعدی را برای توسعه صادرات و رونق محدوده خداآفرین فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر استفاده از کلیه ظرفیت ها برای تحقق جهش تولید، ادامه داد: موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند در تحقق شعار سال نقش پررنگی داشته باشد همدلی و همکاری همه جانبه مردم، شوراها، مسوولین و نماینده شهرستان برای فعال کردن گمرک خداآفرین و حرکت به سمت راه اندازی پل دوستی است.

او افزود: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حمایت از آنها باید در راس تمام برنامه ها قرار گیرد تا رونق و توانمندسازی محدوده، افزایش اشتغال و ارزش آفرینی منطقه را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یکی دیگر از ملزومات توسعه منطقه را علاوه بر توجه به ظرفیت های بخش گردشگری، ایجاد بستر مناسب گمرکی دانست و تاکید کرد: بسترهای مورد نیاز گمرک خداآفرین از جمله تامین نیرو؛ تجهیزات شبکه ای، نصب دوربین های مداربسته و پلاک خوان محقق شده است.

نریمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب و برق محدوده خداآفرین گفت: دولت تا به امروز ۴۵۰ میلیارد تومان برای شبکه آبرسانی سد خداآفرین و شبکه های اصلی و فرعی محدوده هزینه کرده و در خصوص تامین برق شهرک صنعتی جانانلو نیز مطالعات ساخت پست برق از خط انتقال سد قیز قلعه سی توسط مشاور در حال انجام است.

اعضای شورای شهرک های جانانلو و خداآفرین نیز در این نشست با تشکر از اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد ارس، توجه به رفع معضل بیکاری جوانان، فعال سازی شهرک صنعتی و گمرک خداآفرین، پیگیری انجام تعهدات سازمان آب و تبدیل شهرک جانانلو به شهر در تقسیمات کشوری را خواستار شدند.

منطقه آزاد ارس با ۵۶ هزار هکتار وسعت به مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده و با جمهوری های ارمنستان و آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجهیزات شبکه ای سرمایه گذاری خارجی توسعه صادرات منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدامیر برهانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانت نامه‌ای خود را برای بازار کشور‌های همسایه همچون عراق و افغانستان با شرایط ویژه ارائه می‌دهد. همچنین برای حضور فعال در بازار کشور‌های آفریقایی سقف اعتباری ۴/۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این صندوق آمادگی دارد در صورت پذیرش کارفرما و یا بانک‌های خارجی، ضمانت نامه‌های مبتنی بر قرارداد (ضمانت نامه شرکت در مناقصه، ضمانت نامه پیش پرداخت و ضمانت نامه حسن انجام تعهدات) برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ارائه نماید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم