Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:04:21 GMT

انسولین بیشترین میزان ارزبری را در کشور دارد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۰۴۷۹

انسولین بیشترین میزان ارزبری را در کشور دارد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: انسولین یکی از محصولات دارویی است که بیشترین میزان ارزبری را در کشور دارد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در مراسم رونمایی از اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور که به صورت مجازی و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: هنوز برای تولید، رفع نیازهای کشور و صادرات محصولاتی مانند انسولین قلمی در کشور، راه زیادی در پیش رو داریم و این یک قدم ابتدایی برای ما است که وارد این حوزه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واردات انسولین به کشور، میزان قابل توجهی ارزبری دارد. راه اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور با حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام شد و این حمایت‌ها باعث می‌شود که شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

ستاری در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از پارک فناوری پردیس، مربوط به حوزه سلامت است و در پارک سلامت پردیس، ده‌ها شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو فعالیت دارند. از شرکت های دانش بنیان به ویژه پویش دارو تشکر می کنم که خط مقدم و صف شکن تولید انسولین قلمی در کشور بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انسولین فناوری سلامت دارو انسولین فناوری دارو سلامت انسولین قلمی در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: انتظار این است که وزش باد به صورت لحظه‌ای شدت بگیرد و همراه با گرد و خاک باشد که در این صورت احتمال بروز خسارت نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: هفته آینده حداقل دمای شبانه تا اواسط هفته در اکثر مناطق خراسان رضوی کاهش تدریجی خواهد داشت.
این کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان بارندگی در خراسان رضوی طی دیروز را جغتای با ۴. ۷ میلی‌متر داشت و روز گذشته باران در شهرستان‌های مشهد، قوچان، درگز، فریمان، تایباد، کلات و سرخس بارید.
آهنگرزاده افزود: از ابتدای امروز نیز رگبار باران شهرهای نیشابور، کاشمر، تربت جام، فریمان، بردسکن و تایباد را دربرگرفته که در برخی نقاط رعد و برق نیز رخ داده و بیشترین میزان بارش مربوط به کاشمر با پنج میلی‌متر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی