Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سورنا ستاری، در مراسم رونمایی از اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور که به صورت مجازی و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: هنوز برای تولید، رفع نیازهای کشور و صادرات محصولاتی مانند انسولین قلمی در کشور، راه زیادی در پیش رو داریم و این یک قدم ابتدایی برای ما است که وارد این حوزه می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واردات انسولین به کشور، میزان قابل توجهی ارزبری دارد و شرکت پویش دارو (اولین تولید کننده انسولین قلمی در کشور) از شرکت های خوب دانش بنیان کشور است و امیدواریم که اتفاقات بزرگی در آینده برای توسعه این دانش در کشور رخ دهد و فصل جدیدی از علم و تکنولوژی است که در کشور اتفاق می افتد و این خیلی ارزشمند است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یادآور شد: راه اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور با حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام شد و این حمایت ها باعث می شود که شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

ستاری در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از پارک فناوری پردیس، مربوط به حوزه سلامت است و در پارک سلامت پردیس، ده ها شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو فعالیت دارند. از شرکت های دانش بنیان به ویژه پویش دارو تشکر می کنم که خط مقدم و صف شکن تولید انسولین قلمی در کشور بود.

کد خبر 4954181

منبع: مهر

کلیدواژه: انسولین سورنا ستاری وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کووید 19 علیرضا زالی بیماری های قلبی و عروقی سرطان سازمان نظام پزشکی رادیوتراپی زوال عقل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ورزش آلزایمر انسولین قلمی در کشور تولید انسولین قلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز