Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@06:07:39 GMT

تدوین سند ملی مدیریت بحران کشور

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۱۳۹۴

تدوین سند ملی مدیریت بحران کشور

وزیر کشور از تدوین سند راهبردی مدیریت بحران کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از پایان جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران کشور که پیش از ظهر امروز با حضور استاندار تهران، شهردار تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و ... برگزار شد، گفت: طبق قانون جدید مدیریت بحران کشور باید سند راهبردی مدیریت بحران تدوین شده و به تصویب شورای عالی مدیریت بحران می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشو ادامه داد: جلسه امروز نیز به همین منظور تشکیل شده و این سند که حدود 21 آئین‌نامه و دستورالعمل دارد در این جلسه تدوین و تصویب شد تا پس از ارجاع به شورای مالی مدیریت بحران کشور برای اجرا، ابلاغ شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط ویژه تهران و اینکه طبق قانون وزیر کشور مسئول مدیریت بحران در تهران است بنا شد تا با تعیین شرایط، مسئولیت بخش‌هایی از این مدیریت بحران نیز به شهردار تهران واگذار شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این سند پنج هدف عمده دیده شده که ناظر بر قانون است. همچنین در زیرمجموعه هر هدف سه راهبرد برای تحقق موضوع پیش بینی شده و در هر زیرمجموعه نیز برنامه اقدام تدوین شده است. همچنین سه کمیته داریم، کمیته تبلیغات، آموزش و اطلاع رسانی که مهمترین بخش آن است و ما تلاش داریم تا مدیریت بحران را قبل از وقوع بحران انجام دهیم. البته در مواردی مانند زلزله که قابل پیش بینی نیست نمی‌توان اینطور گفت و در همین مورد نیز باید اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود؛ چرا که معتقدیم آموزش و تبلیغات نقش مهمی در بحران دارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس قانون مدیریت بحران کشور این سند پس از تصویب در ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران کشور که به ریاست وزیر کشور برگزار شد به شورای عالی مدیریت بحران رفته و پس از تأیید نهایی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور وزير کشور مدیریت بحران کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوط؛ حسین ظفری درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

بیشتر بخوانید؛ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد.

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است.

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند.

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند.

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229382 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد