Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@21:50:01 GMT

چگونگی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از شهریور

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۶۱۶۶۷

آفتاب‌‌نیوز :

مهندس محسن فرهادی درباره پروتکل‌های بهداشتی مدارس و دانشگاه‌ها که طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی شوند، گفت: در زمینه برگزاری کلاس‌ها اعم از دانشجویی یا دانش‌آموزی، پروتکل مروبطه با همکاری متولیان مربوطه یعنی با همکاران وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش برای دانشگاه‌ها و مدارس تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که به محض بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، این پروتکل‌های بهداشتی نیز اجرا شود، افزود: این پروتکل‌ها عمدتا بر روی محورهای مربوط به رعایت بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی، گندزدایی میز و نیمکت‌ها و ... است. از آنجایی که باید فاصله‌گذاری انجام شود، این احتمال وجود دارد که تشکیل کلاس‌ها به صورت شیفتی باشد و تعداد کمتری از افراد را در یک کلاس قرار گیرند.

فرهادی ادامه داد: زیرا کلاسی که ۳۰ نفره بوده و قرار است که در این شرایط با ۱۵ نفر برگزار شود یا باید تعداد کلاس‌ها افزایش یابد و یا ساعت کار به صورت شیفتی مشخص شود که مدیریت این موارد با آموزش و پرورش است و مدت‌هاست بر روی این موضوع در حال کار کردن هستند. شاید هم برگزاری کلاس‌ها به صورت تلفیق حضوری و الکترونیکی باشد که همه این موارد در جلسات آتی با آموزش و پرورش نهایی می‌شود. نظارت بر اجرای همه این موارد هم برعهده وزارت بهداشت و هم بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

فرهادی درباره وضعیت بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی نیز گفت: برای خوابگاه‌های دانشجویی نیز پروتکل‌های مجزایی را تحت عنوان پروتکل‌های خوابگاهی تدوین کرده‌ایم. البته توصیه ما این است که تا حد ممکن از خوابگاه‌ها استفاده نشود و شرایطی ایجاد شود که دانشجو در شهر خودش کلاس‌ها را ادامه دهد. البته طبیعتا حضور برخی افراد و دانشجویان در خوابگاه‌ها لاجرم است که در این زمینه نیز پروتکل‌های بهداشتی مربوط به آن را اعلام کرده‌ایم و در سایت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بارگذاری شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازگشایی مدارس وزارت بهداشت آموزش و پرورش دانشگاه ها خوابگاه ها پروتکل ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدرضا یحیوی، در این باره اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش