Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، این اولین بار نیست که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در شیراز دچار مشکل با متولیان شهری می‌شود؛ سال‌ها پیش که هنوز بحث تغییر ماهیت باغ ملی در میان نبود شهرداری منطقه با ساخت و ساز در جنب ساختمان شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس وارد اختلاف با این مجموعه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نیز پس از نامه نگاری و مکاتبات کانون پرورش فکری با شهرداری منطقه به نظر می‌رسد عزم شهرداری برای تخریب ساختمان شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شیراز جذم هست و تلاش‌های این کانون برای حفظ ساختمان نتیجه بخش نبوده است.

شهرداری‌شیراز برای اجرای طرح، حکم قضائی دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام اینکه شهرداری برای احیای باغ‌های محور عرفان ازجمله باغ جهان نما و باغ ملی قصد دارد ساختمان شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تخریب کند، گفت: متأسفانه تاکنون تلاش‌های ما نتیجه بخش نبوده و از چندی پیش که این موضوع به اطلاع کانون رسانده شد ما نیز تلاش کردیم تا این موضوع به خوبی فیصله یابد اما اینک شهرداری‌شیراز حکم قضائی گرفته و اجازه تخلیه آن را دارد به همین دلیل به ما اعلام کرده است که این ساختمان را ترک کنیم.

زهرا افتخاری افزود: در ازای ساختمانی که نزدیک نیم قرن است قدمت دارد و از نخستین مراکز فرهنگی هنری کانون در شیراز به شمار می‌رود، شهرداری قول مساعد داد که ساختمانی به ما داده شود اما ساختمان‌هایی که شهرداری پیشنهاد داد درخور و شأن جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نبوده و ما نیز نپذیرفتیم که در چنین ساختمان‌هایی کودکان و نوجوانان آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز دارای فرهنگسرای های متعددی است که از امکانات بسیار خوبی برخوردارند و از نظر جذب مخاطب موفق نبوده است، افزود: شهرداری شیراز حتی حاضر نیست یکی از این فرهنگسراها را در ازای ساختمان فوق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص دهد.

پیشنهاد شهرداری؛ ساختمان خانه فرهنگ نرگس در بلوار جمهوری

افتخاری با بیان اینکه شهرداری ساختمان خانه فرهنگ نرگس را در بلوار جمهوری پیشنهاد کرده است گفت: این ساختمان مناسب مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیست زیرا فضای آن‌چنانی برای جایگزینی ندارد.

وی همچنین در خصوص بهانه شهرداری شیراز برای احیای باغات و بوستان‌های محور عرفان اعلام کرد: شهرداری اعتقاد دارد که ساختمان شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منظر باغ ملی را مخدوش کرده است و به همین دلیل قصد دارد این ساختمان را تخریب کند در حالی که در همین نقطه ساختمان‌های دیگری هم قرار دارند که بلند مرتبه تر از ساختمان کانون پرورش فکری است.

افتخاری با بیان اینکه حکم تخلیه ساختمان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسیده است عنوان کرد: موضوع را از طریق بخش حقوقی شهرداری شیراز پیگیری کردیم و در تلاشیم تا آنها را مجاب به حفظ این بنای با سابقه کنیم.

سال ۱۳۹۲ هم یکی دیگر از مراکز کانون تخریب شد

وی با بیان اینکه فرهنگوران، نویسندگان، شاعران و هنرمندان بسیاری وامدار کانون پرورش فکری هستند و اکنون زمان آن رسیده تا این سرمایه‌های کانون هم صدا، کانون را فریاد بکشند، اظهار کرد: کانون فارس فراموش نمی‌کند سال ۱۳۹۲ نیز یکی دیگر از قدیمی‌ترین مراکز فرهنگی هنری خود در میدان ولیعصر را به جهت ایجاد پل از دست داد تا اعضا و مربیانش همچنان در ساختمان‌هایی نه در خور، به فعالیت خود ادامه دهند و همچنان اندرخم گیرودار اداری تهیه‌ی زمینی باشد که علیرغم قول مساعد مسئولان هنوز به این اداره کل تحویل نشده است.

افتخاری، گفت: روایت‌ها متعدد است؛ احداث پارکینگ، ساخت بنای تالار تئاتر یا احداث گذر عرفان! چه فرقی می‌کند؟ این‌که چه چیزی جای کانون را بگیرد دردی را دوا نمی‌کند و تفاوتی ندارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس تاکید کرد: در سالی که شیراز را پایتخت کتاب نامیدند و در انتخاب این پایتختی، کانون هم بی‌شک بی‌تأثیر نبوده، به جای توسعه و کمک به ماندگاری این مکان و ساختمانش، تلاش می‌شود برای تخریب، که این نه به معنای تخریب مکان که به معنای تخریب فرهنگ، هنر، ادب و تخریب روحیه همه کسانی است که دل در گرو آن دارند.

در حکمی که از سوی مقام قضائی ابلاغ شده است، یک هفته از تاریخ صدور لازم الاجراست اما به معنی طرح دعوا نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی است که شورای شهر و شهرداری شیراز طرحی را دنبال می‌کنند که بخشی از آن به محور عرفان بویژه باغ ملی اختصاص دارد و در پی این هستند که آن را به مرکزی فرهنگی و هنری تغییر کاربری دهند.

کد خبر 4953000

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز کانون پرورش فکری فارس شهرداری شیراز باغ ملی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان آتش سوزی بیرجند ایلام مجلس شورای اسلامی یاسوج خطبه های نماز جمعه شهرداری شیراز باغ ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان

مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری