Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، برای کشف این نوشیدنی‌ها، راهنمای زیر را دنبال کنید:

۱. چای سبز

چای سبز به دلیل فواید سلامتی خود در کشوهای آسیایی مورد استقبال قرار گرفته‌است. چای سبز حاوی مقادیر زیادی پلی فنول است که به نظر می‌رسد از ابتلا به برخی از سرطان‌های خاص مانند سرطان پستان و سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات نشان می‌دهد که چای سبز همچنین می‌تواند به کاهش قند خون بعد از غذا کمک کند، که می‌تواند به ویژه برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ مفید باشد. چای سبز لیمو آویشن گرم و آرامش‌دهنده را امتحان کنید.

۲. آب انار

آب انار طبیعی یکی از نوشیدنی‌های مغذی در قفسه‌های سوپر مارکت است. این آب میوه ترش سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و همچنین به کاهش التهاب کمک می‌کند، که ممکن است به تسکین دادن برخی از انواع ورم مفاصل کمک کند. همچنین سرشار از ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی برای مقابله با سرماخوردگی است.

۳. آب لیمو

آیا لیمو فقط یک چاشنی است؟ دوباره فکر کنید. آب لیمو یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که به طرز شگفت آوری قدرتمند است. فقط ۲ قاشق غذاخوری لیمو داخل یک لیوان آب، ۱۴ میلی گرم ویتامین C دارد. احتمالاً آب لیمو را بهتر از آب معمولی می‌نوشید زیرا مزه بهتری دارد و به آبرسانی کمک می‌کند.

۴. آب نارگیل

طعم این آب گرمسیری کمی بحث برانگیز است. برخی از مردم آن را دوست دارند، و برخی از آن متنفر هستند. اما هیچ بحثی در مورد این مسئله وجود ندارد که نوشیدن آن می‌تواند بدن را هیدراته کند و مقدار پتاسیم غافلگیرکننده‌ای را تأمین کند. پتاسیم نقش مهمی در حفظ ضربان قلب و تنظیم فشار خون دارد.

۵. شکلات داغ

چه کسی فکرش را می‌کرد دسر بتواند مغذی باشد؟ همه ما در مورد فواید سلامتی کاکائو شنیده ایم، اما نوشیدنی آن غنی از آنتی‌اکسیدان است که درهنگام مخلوط کردن با شیر، که دارای کلسیم بالایی است و معمولاً با ویتامین D غنی شده است، حتی بیشتر از آنچه فکر کنید مفید است!

۶. آب پرتقال

منبع عالی ویتامین C است و همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که ممکن است در برابر انواع بیماری‌ها از جمله آب مروارید (گرفتگی لنز چشم که می‌تواند منجر به نابینایی شود) و سرطان ریه از شما محافظت می کند.

ویتامین C ممکن است از آسیب اکسیداتیو سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و عملکرد سلول‌های ایمنی بدن را بهبود بخشد و بدن شما را قادر می سازد تا با عفونت‌ها به شکل مؤثرتری مبارزه کند.

همچنین منبع خوبی از فولات است که از عیب لوله‌های عصبی در جنین محافظت می‌کند. برای داشتن مزیت حفاظت از استخوان، مقداری آب پرتقال غنی شده با کلسیم را امتحان کنید.

۷. چای نعنا

نعنا ضد گرفتگی است، بنابراین می تواند ماهیچه‌ها را شل کند، که با گرفتگی و درد مبارزه می‌کنند. همچنین با تقویت حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش به هضم غذا کمک می‌کند.

۸. شیر سویا

شیر سویا حاوی فیبر محلول و پروتئین سویا است که باعث کاهش سطح کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیریدها می‌شود و خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. اگر به جای شیر گاو آن را می‌نوشید، شیر سویای غنی شده با کلسیم و ویتامین‌های A و D را انتخاب کنید.

سویا حاوی فیتواستروژن‌ها است که ممکن است با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در ارتباط باشد. اگر سابقه خانوادگی این بیماری را دارید یا خودتان آن را تجربه کرده‌اید، با پزشک خود در مورد این ماده سالم گفتگو کنید تا ضرری متوجه شما نباشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: چای سبز سرطان انار سرماخوردگی ورم مفاصل ویتامین C چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین

به گزارش خبرآنلاین،نوشابه‌های رژیمی اغلب به عنوان محصولاتی به بازار عرضه می‌شوند که به مدیریت وزن کمک می‌کنند.

مهر در خبری نوشت:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد نوشابه رژیمی ممکن است با افزایش شاخص توده بدنی، شروع بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) را افزایش دهد.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که مصرف نوشابه رژیمی با BMI و فشار خون بالاتر مرتبط است.

متخصصان سلامت موافقند که نوشابه‌های رژیمی ممکن است باعث افزایش وزن و بیماری کبد شود.

مصرف بیش از حد شیرین کننده‌های مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی نیز ممکن است خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کبدی است. برآوردهای فعلی نشان می‌دهد که MASLD تا ۴۶٪ از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

MASLD قبلاً بیماری کبد چرب غیر الکلی نامیده می‌شد که در ژوئن ۲۰۲۳ نامش تغییر یافت.

این بیماری که با تجمع بیش از حد چربی در کبد مشخص می‌شود، هیچ علامت اولیه ای ندارد. این بیماری می‌تواند به استئاتوهپاتیت مرتبط با اختلال متابولیک (MASH) تبدیل شود، یک بیماری جدی‌تر که می‌تواند منجر به زخم‌های کبدی و سیروز شود.

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این نوع بیماری کبدی تأیید نشده است. پزشکان ورزش و تغییرات رژیم غذایی را برای کمک به کاهش چربی بدن در پیشگیری یا معکوس کردن MASLD توصیه می‌کنند.

متخصصان سلامت معتقدند مصرف نوشابه ممکن است با ایجاد مقاومت به انسولین و التهاب در کبد، خطر MASLD را افزایش دهد.

تحقیقات اخیر همچنان مصرف زیاد شیرین کننده‌های مصنوعی را با افزایش خطر چاقی، دیابت نوع ۲ و سایر نشانگرهای سندرم متابولیک مرتبط می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز را با مختل کردن میکروبیوم های روده افزایش دهند. هر دو واکنش ارتباط نزدیکی با ابتلاء به MASLD دارند.

محققان معتقدند شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است از طریق محور روده-مغز بر کبد تأثیر بگذارند. محور روده-مغز شامل ارتباط دو طرفه بین دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی است. شیرین کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های رژیمی می‌توانند بر ترکیب میکروبی روده تأثیر بگذارند که به نوبه خود می‌تواند بر این محور تأثیر بگذارد. این شرایط می‌تواند بر فرآیندهای متابولیک تأثیر گذاشته و به طور بالقوه به بروز مشکلات مرتبط با کبد منجر شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901755

دیگر خبرها

  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی در شکل و شمایلی که تا کنون ندیده‌اید! / عکس
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان