Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع رسانی "یمن نیوز" روز دوشنبه نوشت: " محمد المیتمی " وزیر صنعت و تجارت در دولت مستعفی یمن با اعتقاد بر اینکه آشکار است که برخی از کشورهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قصد تکه تکه کردن یمن را دارند، در اعتراض به سیاست این کشورها، از همراهی با "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن خود را کنار کشید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در نامه کناره‌گیری خود که به منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن (در ریاض مستقر است)، دولت خودخوانده وی را ناکارآمد دانسته و اضافه کرد که نبود مواضع رسمی درباره تجزیه کشور که در سایه تحولات اخیر در یمن به چشم می‌آید، دیگر قابل تحمل نیست . 

وزیر مستعفی دولت فراری منصور هادی افزود: کشورهای منطقه‌ای که بعضی از آن‌ها در ائتلاف عربی حضور دارند، شبانه روز به دنبال تجزیه یمن هستند. 

خاطرنشان می‌شود؛ نیروهای "شورای انتقالی جنوب یمن" مورد حمایت امارات روز جمعه طی درگیری با نیروهای وابسته به منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن که مورد حمایت عربستان است، کنترل جزیره راهبردی "سقطری" را به کنترل خود درآوردند. این جزیره تا پیش از این در کنترل نیروهای منصور هادی بود. 

شورای انتقالی جنوب یمن نیروهای دولت مستعفی  را به وابستگی به گروه "اخوان المسلمین" متهم می‌کند. 

شورای انتقالی جنوب از اواسط اردیبهشت در استان‌های جنوبی این کشور به مرکزیت شهر "عدن"، خودمختاری اعلام کرده که با مخالفت جامعه جهانی روبه‌رو شده است. 

در آبان‌ماه ۹۸ با میانجیگری سعودی‌ها، توافقی میان شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن در عربستان امضا شد که به توافق ریاض شهرت یافت. 

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض، استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن در مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با "جنبش انصارالله" با همکاری ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان بود. 

بر اساس این توافق همچنین مقرر شد که نیمی از کابینه ۲۴ نفری دولت آینده یمن از طرف شورای انتقالی جنوب تعیین شوند. 

عربستان با همراهی امارات، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف تقریباً شش سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است. 

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است. 

برچسب‌ها یمن آسیای غربی منصورهادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن آسیای غربی منصورهادی یمن آسیای غربی منصورهادی شورای انتقالی جنوب منصور هادی مستعفی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد