Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر علی نجفی نژاد، پیش از ظهر دوشنبه در نشست با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان گلستان، اظهار کرد: قوه قضاییه نقش کلیدی در جامعه داشته و همه اتفاقات اگر در بخش‌های دیگر به درستی انجام نشود به این بخش ارجاع می شود.

وی با تأکید بر اینکه برای کاهش مراجعات به قوه قضاییه باید سایر بخش ها اصلاح شود، افزود: باید با برنامه ریزی و راه های علمی مسائل را ریشه یابی کرد تا مسائل منجر به شکایت نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان کرد: بعضی از سیاست گذاری ها به درستی طراحی نشده و باعث زحمت قوه قضاییه می‌شود.

نجفی نژاد گفت: به عنوان مثال چاه‌های غیرمجاز زیادی در سطح استان وجود دارد که اگر از همان ابتدا جلوی آن گرفته شود منجر به افزایش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی نمی شد.

وی ادامه داد: دانشگاه می‌تواند بین این دستگاه و سایر اقشار و گروه‌های ارتباط برقرار کرده و چالش‌ها را عالمانه تر برطرف کنند.

نجفی نژاد بیان کرد: دانشگاهیان قشر نخبه جامعه بوده و می توان از ظرفیت آن ها در کاهش ناهنجاری های جامعه استفاده کرد.

وی تأکید کرد: حجم زیادی از کار آموزشی در خصوص بستن کمربند ایمنی در جامعه از سوی دستگاه های فرهنگی و علمی انجام شد تا این امر در جامعه فرهنگ‌سازی شود، می توان از این تجربه در خصوص مسائل و ناهنجاری های مختلف دیگر هم استفاده کرد.

کد خبر 4955321

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان آتش سوزی ایلام بیرجند مجلس شورای اسلامی استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل نیکوکار اظهار کرد: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها‬ و تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان شود‬ که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.‬

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748380

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد