Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران امروز صبح ۲ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سعید صدراییان مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

صدراییان با اشاره به برگزاری کلاس‌های مجازی به جای حقیقی در سازمان فرهنگی هنری، درباره برنامه‌ها و کلاس‌های این مجموعه گفت: ما در مدت شیوع کرونا، سعی کردیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و حتی در زمینه توزیع ماسک هم تلاش‌هایی را داشتیم تا این مرحله سخت را بگذرانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره تولیدات سازمان فرهنگی هنری افزود: بیشترین تولیدات ما در حوزه کتاب است که هر کدام دسته‌بندی متفاوتی دارد.

حجت‌الاسلام امرودی در ابتدای صحبت‌هایش با تبریک ولادت حضرت معصومه و مقاومت دکتر چمران گفت: با توجه به اینکه در سازمان فرهنگی هنری تغییر مدیریتی ایجاد شد و نزدیک به ۷ ماه است که برای مدیریت به این مجموعه آمدم امروز در اولین نشست خبری سعی داشتیم رویکردهای جدید را عنوان کنیم.

او ادامه داد: سه عنصری که در سازمان فرهنگی مهم است و اولویت جدید ماست فرهنگ و هنر و رسانه‌است. من همیشه اذعان داشتم که فضای فرهنگی لازمه آرامش است در فضای شلوغ و همهمه اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد هر چه از فضای غیرفرهنگی دور باشیم فرزندان فرهنگ و هنر ما در آرامش می‌توانند پیام‌های ناب اخلاقی و دینی را به بار بنشانیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سازمان فرهنگی مجموعه‌ای بسیار گسترده است که سعی داریم آن را در اختیار هنرمندان و علاقه‌مندان قرار دهیم، به عنوان مثال پردیس سینمایی ملت اولین پردیسی است که تماماً سینمایی است. همچنین از دیروز دستور اکران فیلم‌ها شروع شد. مردم می‌توانند از تمام مجموعه‌های سینمایی شهرداری استفاده کنند تمام مسائل ضدعفونی اجتماعی هم در سینماها ایجاد شده است.

او در ادامه افزود: روز چهارشنبه دو فیلم سینمایی فاخر ما اکران‌اش شروع می‌شود  و خانواده‌ها با رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند به تماشا بنشینند، همچنین کلاس‌های حقیقی در کنار مجازی از اول تیرماه باز خواهند شد و علاقه‌مندان می‌توانند از کلاس‌ها استفاده کنند. با توجه به اینکه از اول اسفندماه کلاس‌ها تعطیل شده‌بودند اما سعی کردیم که با ایجاد اراده میان همکاران، هنرمندان و مربیان با جان‌مایه های خودشان خلاء را پر کردند.

امرودی گفت: جامعه ما در دوران بحرانی کرونا است و مردم احتیاج به امید دارند و باید سعی کنیم امید را در جامعه تزریق کنیم. در بخش فضای مجازی سعی داشتیم همان‌گونه که به‌صورت حقیقی توانستیم خدمات را ارائه کنیم همه امکانات را بسیج کنیم تا بدون هیچ کم‌وکاستی رویدادها و برنامه‌ها و کلاس‌ها برگزار شود.

او با اشاره به بخش‌های قراردادی جهادی سازمان فرهنگی هنری گفت: از مردم می‌خواهیم به‌صورت جهادی به فرهنگسرای جهادی کمک کنند تا بتوانیم از این راه هم به مردم کمک‌رسانی داشته باشیم.

امرودی اظهار کرد: ما سعی کردیم شورای اندیشه‌ورز را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم با فکر و اندیشه حوزه‌های خانواده، حقوق شهروندی، محیط زیست و… را جلو ببریم ما نباید از اندیشه و فکر خالی باشیم. از همین رو فرق میان فرهنگسرا و سرای محله مشخص می‌شود سراهای محله فضای عمومی ایجاد می‌کند اما فرهنگسراها واردفضای تخصصی می‌شود.

او در ادامه گفت: تا جایی که ستاد کرونا به ما اجازه دهد برگزاری برنامه‌ها را راه‌انداختیم امثال ایجاد فضای گردشگری گشت‌آورد، کتابستان، کتابگرد هدهد و… ۵۹۰۰ دوره کلاس آموزشی در دوره کرونا برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: ما با مشکلات ایجاد شده شیرازه سازمان را حفظ کردیم.

او درباره ساخت فیلم درباره سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: با کارگردانانی درباره ساخت فیلم صحبت شده است. نمی‌توانم نام کارگردان را مشخصاً بگویم زیرا سوژه فیلم لو خواهد رفت، اما باید بدانیم که حاج قاسم سلیمانی دریایی است که می‌توان با مضامین مختلفی از او فیلم ساخت.

کد خبر 4955402 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حقوق شهروندی ویروس کرونا ادبیات جهان کتاب و کتابخوانی ترجمه خبرگزاری مهر رایزنی فرهنگی معرفی کتاب ادبیات کودک و نوجوان سازمان اسناد و کتابخانه ملی گردشگری نویسنده جهانی ادبیات تازه های نشر صنایع دستی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است

فرشاد مهدی‌پور در دیدار هیات رسانه‌ای ایران با استاندار کربلا اظهار داشت: موضوع مهم در حوزه فرهنگ میان دو کشور، مساله اربعین است که باید یک تصویرسازی جهانی انجام شود.

وی بیان‌داشت: خوب نیست و دور از شان است که دو کشور منتظر روایت رسانه‌ای دیگران باشند. کسانی هستند که دشمنانه می‌خواهند روابط استراتژیک ایران و عراق را بر هم بزنند.

مهدی‌پور افزود: ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در مبارزه با تروریسم داشتند و امنیت امروز مرهون خون دو کشوری است که به‌هم آمیخته است.

در این دیدار نصیف الخطابی استاندار کربلا هم گفت: دو کشور ایران و عراق یک دشمن مشترک دارند و آن؛ هجمه فرهنگی علیه فرهنگ اسلامی است.

وی تاکید کرد: دو مشکل بزرگ داریم؛ نخست، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و مشکل دوم، القای ناامیدی برای دو کشور است.

الخطابی با بیان اینکه نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم، تاکید کرد: زیارت اربعین بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمن است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود